Het duurt nog even voordat de renners van Team Jumbo-Visma ze ook daadwerkelijk in wedstrijdverband kunnen gebruiken, maar inmiddels zijn er meer foto’s verschenen van de nieuwe fietsen van de ploeg.
Gisteren toonde de geel-zwarte formatie op social media al de eerste foto met de fiets. De renners van de ploeg rijden op een zwart exemplaar, met een gele voorvork en witte letters op de onderbuis. De fiets is afgemonteerd met Shimano Dura Ace en Vittoria Corsa banden.
Uit de door Cervélo op social media vrijgegeven beelden zijn meer details op te maken. Zo is op de bovenbuis het kenmerkende honingraatmotief terug te vinden. Het beeldmerk van de ploeg is een verwijzing naar een bijenkorf, waar samenwerken centraal staat.
Op de website van het Canadese fietsenmerk is naast bovenstaande foto van aerofiets Cervélo S5 ook de klimfiets Cervélo R5 terug te vinden. De drie teams van Team Jumbo Visma (WorldTour, Ladies en Development) hebben komend seizoen de beschikking over de R5, S5, de enduarance fiets Caledonia 5 en de tijdritfiets P5. Een crossfiets is nog niet beschikbaar. “We zijn bezig met de ontwikkeling ervan,” vertelde Wout van Aert gisteren over tegen Sporza.
Voor het onderhoud van de fietsen maakt de ploeg sinds dit jaar gebruik van producten van Dynamic Bike Care. Het Nederlandse bedrijf toonde vandaag fotomateriaal waarop de zien is hoe de fietsen afgemonteerd worden. In een persbericht meldt het dat er vijftien monteurs en 2000 manuren nodig waren om in totaal 350 fietsen te monteren.
25 Reacties
Zit de Bijenkorf nu ook in het pact?
Concurrentie voor de Hema!
The Killer Bees…. alternatief voor the wolfpack.
Stukje branding lijkt me, net als dat wolfje bij de blauw-blauwen…
Het honingraat motief was al terug te vinden in het truitje van twee seizoenen terug, en is nu weer terug te vinden op de mouwen.
En je moet jezelf nooit een bijnaam geven (wolfpack), dat moeten anderen voor je doen (killerbees). Alleen is Jumbo Visma nooit met die bijnaam gaan lopen (heel verstandig).
Wat fiets betreft, gemiste kans. Een gele vork, toe maar. Moet veel meer geel op die fiets, maar wellicht heeft de fabrikant hier ook inspraak in en wil deze dat niet. Die hebben altijd een voorkeur voor een saaie zwarte fiets met wit logo. Want het Cervélo logo had natuurlijk ook gewoon knalgeel gemoeten.
De R5 (klimfiets) ook met schijfremmen. Benieuwd of ze in wedstrijdverband nu ook overgaan/over moeten naar schijfremmen. De Bianchi was er volgens mij ook al met schijfremmen.
Alles gaat op schijfremmen zijn.
denk ook wel schijfremmen nieuwe standaard wordt, auto”s vrachtwagens bussen brommers, nu ook de fiets, wat een voorruitgang
Moge duidelijk zijn dat de Jumbo renners niet meer te kloppen zijn.
Die Dura Ace velgen zijn me een partij spuuglelijk en de S5 met die vorm van het frame lijkt wel een kinderfiets.
Ik hoop voor de rijders dat de fietsen fantastisch rijden, want van de looks hoeven ze het inderdaad niet te hebben.
Netjes,ik vind het persoonlijk veel mooier dan Bianchi.
Inderdaad, dat groen/blauw van bianchi vloekt altijd met de rest van de kleuren. Wel het meest opvallende fietsenmerk daardoor.
Smaken verschillen inderdaad. Ik vind het een mooie fiets, maar Bianchi toch net iets fraaier.
BIanchi in celeste, mooier bestaat niet…. in mijn ogen dan, maar smaken verschillen uiteraard. En dat het vloekt met t geel zwart ? Daar ben ik t helemaal mee eens. Maar ben blij dat er nooit concessie’s aan gedaan zijn. Stel je voor, een Bianchi in die afgrijselijke kleirstelling als deze Cervelo…..
Verder ben ik zeker niet anti Jumbo Visma, maar met de geel-zwarte kleuren heb ik niet veel….
Ik ben ervan overtuigd dat Bianchi veel verkoop misloopt door die kleur, die nergens mee combineert en zeker als de fiets geheel in die kleur is gewoon pijn doet aan de ogen. Als de fiets zwart is (zoals in de Tour) lees je ineens veel reacties over hoe mooi die fietsen eigenlijk zijn. Maar… het celeste is wel herkenbaar, dat moet ik ze nageven.
De Cervélo is in de ploegkleuren, dat is op zich een verbetering, maar dit is wel zo fantasieloos gedaan dat het er heel goedkoop uitziet.
Zien er goed uit, ben persoonlijk vooral benieuwd om Wout op de Caledonia te zien koersen in de Strade en Roubaix.
And the winner of the 2021 award is…
Zelf ben ik vanuit esthetisch oogpunt geen fan van de geelzwarte kleurencombinatie, maar smaken verschillen natuurlijk.
Troosteloos qua grafisch design.. Gele vork? Het is alsof ze na een crash geen zwarte vorken meer over hadden…
juist de kenmerkende schuine balk op het shirt had terug moeten komen in het design: een Gele fiets met een zwarte balk schuin over de beneden buis en de boven buis waar de logo’s in hadden gestaan.
en de genoemde reden van innovatie om over te stappen op Cervelo? Ik zie ten opzichte van de Sunweb fietsen vorig jaar geen nieuwigheden. Ik vind het aero stuur van Cervelo echt gaaf maar dat detail wordt teniet gedaan door de gele voorvork. Okay, de bianchi’s paste niet echt bij het grafische design van het team, Maar die strategie had men hier beter ook kunnen toepassen.
Zo elegant de R5 is zo scheel vind ik het aeromodel.
Cervelo wordt erg gewaardeerd om zijn kwaliteit.
Maar lijken ook te gaan voor de saaiheidsprijs met dit inspiratieloos design.
Cervélo heeft toch wel cross-fietsen? MVDP rijdt er deze dagen dagelijks een (veelal gewonnen) wedstrijd op…
Dat is een Canyon!
Wat $kedel zegt, Cervelo heeft een gravelbike maar die is niet bepaald ideaal voor de cross. Volgens van Aert is de ontwikkeling van een cross fiets in volle gang en zal die dus in het najaar zijn opwachting maken.
Joris Nieuwenhuis cross-te reed vorig seizoen als lid van Sunweb met een Cervelo gravelbike. Reed niet echt prettig was zijn ervaring. Gravelframe is langer dan een Cross-frame en daarmee minder wendbaar.
Ach, natuurlijk, excuus…