Caleb Ewan maakt in 2018 debuut in Tour de France

Caleb Ewan maakt in 2018 debuut in Tour de France

foto: Sirotti

woensdag 13 december 2017 om 11:28

Na sprintzeges in de Giro d’Italia en de Vuelta a España, mag Caleb Ewan zich opmaken voor zijn eerste Tour de France. De 23-jarige Australiër is daarmee een van de eerste renners die toegezegd is te mogen deelnemen aan La Grande Boucle. “Sinds ik prof ben wil ik niets liever dan daar koersen”, vertelt een enthousiaste Ewan in een persbericht

De renner van Orica-Scott, dat volgend jaar verder gaat onder de naam Mitchelton-Scott, verwacht veel van zijn debuut. “Als er één wedstrijd is waar je als jonge renner aan wilt meedoen, dan is dat de Tour”, gaat Ewan verder. “Ik denk dat ik er komend jaar klaar voor ben. Het is de vierde grote ronde waaraan ik ga beginnen en na ritzeges in de Giro en de Vuelta is het mijn doel om ook in de Tour een rit proberen te winnen. De Tour is uiteraard uniek en daarom zie ik het als een stap hogerop. Met het succes van de sprinttrein de laatste jaren, hebben we de snelheid en de veelzijdigheid voor verschillende types aankomsten.”

Dit artikel delen:

7 Reacties

west 13 december 2017 om 11:31

Froome salbutamol tue schorsing. Oh, wacht…

Vinyakke 13 december 2017 om 11:55

Let maar op, wordt in 2019 de opvolger van Greipel bij LTS. Waarbij die laatste zich niet als loods zal omscholen zoals je zou verwachten maar zich op het voorjaar en andere ééndagswedstrijden gaat concentreren (kan niet goed genoeg wringen). Schrijf maar op: Greipel is mijn dark horse voor paris-roubaix in 2019 (hij is dan 36, nog 1 jaar jonger dan Hayman in 2016). Ewan gaat dat jaar voor diezelfde ploeg 4 ritten winnen in de TDF. Valt het op dat ik supporter ben voor LTS of ben ik toch ietwat realistisch? :)

AWestie 13 december 2017 om 12:04

Goeie dag voor een persco, Caleb ;)

skeltik 13 december 2017 om 12:59

@Vinyakke klinkt mss wat utopisch maar ik supporter alvast met je mee dat het zo ver komt ;)

Mathieu Moller 13 december 2017 om 13:00

Zijn Tour lijkt me geslaagd als hij überhaupt één etappe weet te winnen.

bilthoven 13 december 2017 om 13:52

Dat zal wel ten koste gaan van de klassementsambities van Chavez en de Yates-brothers. Zeker met ploegen van slechts 8 renners zullen er minder helpers voor de bergritten overblijven. Of dat een verstandige beslissing is?

Noud89 13 december 2017 om 14:43

Chaves, Yates en Yates hebben toch niet per se het niveau aangetoond dat ze een heel team voor zichzelf moeten hebben?

Met een team met Yates, Yates, Kreuziger, Nieve, Ewan, Mezgec, Edmondson & Bauer zou je toch een prima selectie kunnen opstellen voor de Tour om op twee fronten mee te doen.

Start je de Giro/Vuelta mooi met Chaves, Haig, Howson, Power, Verona, Trentin en de overige renners als Hamilton, Kluge, Impey, Juul Jensen, Meyer, Hepburn & Hayman. Lijkt me dat je dan erg goede selecties hebt. Mogelijk nog een Yates erbij voor de Vuelta.

Headlines

Materiaalzone

Populair