‘Groter aandeel BrandLoyalty in LottoNL-Jumbo’
©Muscat Municipality/Paumer/Kåre Dehlie Thorstad
donderdag 30 juni 2016 om 15:45

‘Groter aandeel BrandLoyalty in LottoNL-Jumbo’

Het gat dat De Lotto vanaf komend jaar achterlaat in de sponsoring van LottoNL-Jumbo, zal worden opgevuld door BrandLoyalty. Dat meldt De Telegraaf.

De Lotto en Jumbo Supermarkten hebben de hand geschud en bevestigden al na dit seizoen door te gaan met de wieler- en schaatsploeg. Daarbij laat De Lotto wel haar inbreng krimpen van 5,3 naar 4,5 miljoen euro, zegt De Telegraaf. De acht ton die overblijven zullen vanaf 2017 op het conto komen van BrandLoyalty, de derde grote sponsor van de geel-zwarte formatie.

In ruil hiervoor krijgt BrandLoyalty meer exposure, bijvoorbeeld ruimte op de tenues en pakken van de ploeg. Het bedrijf, waarachter Robert van der Wallen de grote man is, staat garant voor het team tot en met 2018.

RIDE Magazine
16 Reacties
Sorteer op:
30 juni 2016 15:48
Dus waarschijnlijk een zwarter shirt?
30 juni 2016 15:52
Het budget zou toch eigenlijk omhoog moeten.
30 juni 2016 15:52
Wat is het aandeel van Jumbo? Dat zal eraan liggen of dat de kleur van de shirts gaan veranderen of zelfs naam verandering als BL een grotereigen inbreng heeft dan de Lotto en Jumbo. Jammer dat BL niet door pakt en nog eens 2 mil oid erbij stopt om Vanmarcke en Kruijswijk te houden.
30 juni 2016 15:53
Goed dat ze dit gat opvangen, wel jammer dat er niet meer budget vrij gaat komen. Ze hebben tot dusver toch veel in de kijker gereden (Giro kruijswijk) dus ik had stiekem gehoopt dat er meer budget vrij zou komen voor de ploeg, maar helaas blijkt dit een lastig verhaal
30 juni 2016 15:54
kijk eens aan, rahimns had dus gewoon gelijk.
goed nieuws, hoewel wat meer budget toch wel wenselijk is met de progressie van Kruiswijk en Vanmarcke die wat meer ondersteuning wil. als Groenewegen blijft presteren zal zijn contract ook wel opgewaardeerd gaan worden, lijkt me. met dit huidige budget zullen er toch bepaalde keuzes gemaakt moeten worden.
30 juni 2016 16:01
Goed nieuws!

Maar toch blijf ik het raar vinden dat er in NL geen enkel (heel) groot bedrijf te vinden is die een ploeg wilt opzetten/sponsoren die mee kan in de top. Wielrennen wordt in NL goed bekeken op TV en relatief veel wordt uitgezonden (al dan niet via Sporza). En de publieke belangstelling bij koersen die hier worden georganiseerd is meestal goed, zeker de grote rondes.
30 juni 2016 16:03
Iig kudos aan BrandLoyalty, hun sponsoring mag dan ook wat zichtbaarder zijn.
Jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat, contrast met Sky/EQS is (zolang als het duurt) groot.
30 juni 2016 16:20
Wordt het dan LottoBL-Jumbo?
30 juni 2016 16:35
@molovin

Ja vind ik ook vreemd. Je pakt zoveel publiciteit, alleen al in de Tour. En het doping risico is een stuk minder groot geworden. Als je de Nederlandse toppers kan binden en daar goed mee presteert staat heel Nederland te springen, want zo is Nederland nou eenmaal. Succes = een grote polonaise.
30 juni 2016 17:09
omdat de meeste Nederlandse bedrijven al genoeg publiciteit hebben of aan andere sporten de voorkeur geven. het moet een nieuw product zijn wat mensen nog niet kennen. of een wielerliefhebber , grote bedrijven hebben er niks aan een wielerploeg te sponseren
30 juni 2016 20:45
Tsja dit is dan weer nieuws in de rubriek van wat moet je ermee? Groter aandeel omdat de L een kleiner krijgt. Net zoals anderen had ik gehoopt dat er wat meer budget zou komen. Lijkt er niet op dus.
30 juni 2016 22:24
BrandLoyalty wil Steven behouden. Niet dat men Sep kwijt wil maar daar zal men het budget niet meer extra voor verhogen.
30 juni 2016 22:25
Indien nodig zal er voor Steven wel extra budget komen
1 juli 2016 01:10
Lotto, Jumbo en BL zullen bij de ploeg vooral Nederlandse inbreng willen. Jongens als Poels/Dumoulin kosten veel geld en passen niet in de huidige manier van koersen van TLJ
1 juli 2016 09:04
Dit was een maand geleden ook al bekend.
Jumbo zou minder inbrengen, en Brandloyalty zou dit ontstane gat afdekken.
Tja, houdt niet over.
1 juli 2016 10:54
Gewoon een Amerikaans bedrijf, (Alliance Data Systems), internationaal georienteerd, benieuwd wat er van het "echte" Oranje van meneer Plugge overblijft...?!

Reacties zijn gesloten.