‘Groter aandeel BrandLoyalty in LottoNL-Jumbo’
Het gat dat De Lotto vanaf komend jaar achterlaat in de sponsoring van LottoNL-Jumbo, zal worden opgevuld door BrandLoyalty. Dat meldt De Telegraaf.
De Lotto en Jumbo Supermarkten hebben de hand geschud en bevestigden al na dit seizoen door te gaan met de wieler- en schaatsploeg. Daarbij laat De Lotto wel haar inbreng krimpen van 5,3 naar 4,5 miljoen euro, zegt De Telegraaf. De acht ton die overblijven zullen vanaf 2017 op het conto komen van BrandLoyalty, de derde grote sponsor van de geel-zwarte formatie.
In ruil hiervoor krijgt BrandLoyalty meer exposure, bijvoorbeeld ruimte op de tenues en pakken van de ploeg. Het bedrijf, waarachter Robert van der Wallen de grote man is, staat garant voor het team tot en met 2018.
goed nieuws, hoewel wat meer budget toch wel wenselijk is met de progressie van Kruiswijk en Vanmarcke die wat meer ondersteuning wil. als Groenewegen blijft presteren zal zijn contract ook wel opgewaardeerd gaan worden, lijkt me. met dit huidige budget zullen er toch bepaalde keuzes gemaakt moeten worden.
Maar toch blijf ik het raar vinden dat er in NL geen enkel (heel) groot bedrijf te vinden is die een ploeg wilt opzetten/sponsoren die mee kan in de top. Wielrennen wordt in NL goed bekeken op TV en relatief veel wordt uitgezonden (al dan niet via Sporza). En de publieke belangstelling bij koersen die hier worden georganiseerd is meestal goed, zeker de grote rondes.
Jammer dat het allemaal zo moeizaam gaat, contrast met Sky/EQS is (zolang als het duurt) groot.
Ja vind ik ook vreemd. Je pakt zoveel publiciteit, alleen al in de Tour. En het doping risico is een stuk minder groot geworden. Als je de Nederlandse toppers kan binden en daar goed mee presteert staat heel Nederland te springen, want zo is Nederland nou eenmaal. Succes = een grote polonaise.
Jumbo zou minder inbrengen, en Brandloyalty zou dit ontstane gat afdekken.
Tja, houdt niet over.