‘Bjarne Riis biedt Saxo-miljoenen aan bij verschillende ploegen’

dinsdag 18 augustus 2015 om 10:38
‘Bjarne Riis biedt Saxo-miljoenen aan bij verschillende ploegen’

Foto: Sirotti

Na zijn schorsing en daaropvolgend afscheid bij Tinkoff-Saxo is Bjarne Riis naarstig op zoek naar een nieuwe ploeg voor 2016. De Deense manager zou zichzelf hebben aangeboden bij verschillende ploegen, waaronder MTN-Qhubeka, zo schrijft dagblad BT.

“Er zijn geen onderhandelingen gaande, maar het klopt dat Bjarne Riis heeft geïnformeerd naar de mogelijkheden”, bevestigt manager Brian Smith in naam van MTN-Qhubeka tegenover de Deense krant. Nochtans zou het aanbod van de ex-renner aantrekkelijk zijn, aangezien hij vanwege zijn goede contacten met Saxo Bank-directeur Lars Seier Christensen een budget van meer dan 13 miljoen euro mee zou nemen.

“Maar de waarden van onze sponsor passen niet bij de gedopeerde geschiedenis van Riis”, verklaart Smith. “Het was heel duidelijk dat het niet haalbaar was, en dat kwam enkel en alleen door Bjarne Riis.” Een maand geleden nam Oleg Tinkov alvast afscheid van Saxo Bank, maar toen reageerde Christensen dat de sponsoring niet per se hoefde te stoppen.

Dit artikel delen:

50 Reacties

Timocycling 18 augustus 2015 om 10:42

Team Saxo bank – Lottonl Jumbo :P.

Poeksel 18 augustus 2015 om 10:49

13 miljoen, dat is wel de jackpot, dat past dus wel bij de Lotto ja :)

Contador#N.1 18 augustus 2015 om 10:54

Dit is wel iets voor lotto NL.

nafnikleb 18 augustus 2015 om 11:01

Volgens mij kun je met zo’n budget toch gewoon zelf een ploeg starten. Lijkt me meer dan Lotto Jumbo heeft.

Verweggistan 18 augustus 2015 om 11:02

13 miljoen is wellicht voor 2 a 3 seizoenen, niet per jaar. Waarom Cult in eigen land niet redden en versterken?

xistnc 18 augustus 2015 om 11:02

Als ik me eerdere bedragen uit de hoek van Saxo als co-sponsor kan herinneren, zijn die 13 miljoen nooit voor één jaar.

batchieboy 18 augustus 2015 om 11:05

Dan nog is het mooi geld voor lotto jumbo.

Stelvio-fan 18 augustus 2015 om 11:07

En gratis doping toe! Dat worden resultaten om je vingers bij af te likken!

veloke 18 augustus 2015 om 11:11

typisch dat Saxobank via die Christensen nog steeds lijkt vast te willen houden aan Riis, terwijl de wielerwereld echt niet meer op hem zit te wachten. Saxo zou ook prima zelf contacten met een ploeg kunnen leggen (de wielerwereld zit wel op een sponsor als Saxobank te wachten).

rosencrantz 18 augustus 2015 om 11:13

Kan Hushovd die niet gebruiken voor zijn nieuwe ploeg?

LinusGerdemann 18 augustus 2015 om 11:13

@VELOKE tinkoff wilde geen twee kapiteins op een schip, maar renners spreken nog altijd vol lof over Bjarne Riis. Het is meer een deel van wielerflits dat niet meer op Riis zit te wachten.

Prima Facie 18 augustus 2015 om 11:14

Ik snap wel dat Saxo met Riis blijft werken. Je kan veel over de man zeggen, maar een succesvolle ploegleider is hij zeker geweest. En is er ooit een renner van zijn team betrapt?

mus van de maasstad 18 augustus 2015 om 11:14

Kan Lotto Jumbo niet een constructie bedenken waar ze wel de miljoenen krijgen maar niet met bjarne opgescheept zitten?

Bjarne als scout naar Paaseiland sturen om daar naar talent te speuren of zoiets.

mus van de maasstad 18 augustus 2015 om 11:15

@PF

F. Schleck?

Of reed hij toen niet meer voor bjarne?

klimbok 18 augustus 2015 om 11:22

@Prima Facie. Helemaal mee eens. Geweldig als we allemaal brandschoon zijn, zonder zonde, en als eerste steentjes in de vijver kunnen gooien. Maar het gaat in dit geval om: zijn de renners schoon, en zijn de ploegen clean. En zo nee, dan mogen ze een boete doen en zijn ze daarna weer welkom. De coach moet gewoon netjes zijn werk doen, de juiste renners bij elkaar rapen en daar slimme strategiën bij bedenken (of andersom). En ik zie wel een groot verschil tussen Saxo-Tinkoff met Riis en zonder Riis. Lijkt me dus een prima coach. Er zijn teams die het met minder moeten doen.

rennerske 18 augustus 2015 om 11:22

@ Stelvio
Ouwe Rabomeuk binnenhalen en onze nationale Zilvervloot kan met de Deense Riss-Rasmussen connectie weer op volle speed uitvaren!

Prima Facie 18 augustus 2015 om 11:27

@mus
Ook hier biedt de geweldige website cq-ranking uitkomst: nee dus

klimbok 18 augustus 2015 om 11:28

@Stelvio Fan:
“En gratis doping toe! Dat worden resultaten om je vingers bij af te likken!”. Of het aan de gratis doping ligt weet ik niet. Maar Saxo-Tinkoff draait toch net effe wat minder fijn zonder Bjarne Riis. Ik denk dat we bij Lotto Jumbo zelfs met gratis doping de vingers niet af zullen gaan likken. Er is geen doping kruid gewassen tegen ‘onhandig’ koersen.

Bertvd 18 augustus 2015 om 11:29

Aan alle Riis toejuichers; die man is toch volledig onbetrouwbaar. Niet alleen als renner. Ook als ploegleider. Als je even de moeite neemt om te googelen op Deens doping rapport. Riis zit in het rijtje Armstrong en vino. Geen plek meer in de wielerwereld

oscaritoforlife 18 augustus 2015 om 11:36

PF
Hamilton, Jaksche, Hoj, Basso, Sörensen, Schleck allemaal bekend betrapt of anderzijds met doping in aanraking geweest bij CSC.
Misschien niet betrapt, maar hij heeft aangezet tot doping gebruik

Wheely 18 augustus 2015 om 11:39

Bizar, die Saxo bank. Doet precies het tegenovergestelde wat de Rabo deed, zijn kennelijk niet bang voor hun brave imago.

billi 18 augustus 2015 om 11:46

Europcar = WT en geen sponsorgeld genoeg ……

Wheely 18 augustus 2015 om 11:50

@billi
Europcar is geen WT meer…

LyndaLid 18 augustus 2015 om 11:58

Hulde voor Brian Smith en MTN!
edit redactie: geen caps-lock svp

Geweldig om te lezen dat zo'n gore boevenbek niet meteen ergens anders binnen gelaten wordt, en ook nog eens uitgesproken vanwege zijn verleden. Klasse!

rosencrantz 18 augustus 2015 om 11:58

Cult Energy zou donderdag een persconferentie houden. Misschien gaan ze zeggen dat ze doorgaan?

  • 1
  • 2

Headlines

Materiaalzone

Populair