BinckBank Tour krijgt vrijdag tijdrit in Riemst

BinckBank Tour krijgt vrijdag tijdrit in Riemst

BinckBank Tour - foto: Cor Vos

Het blijft bij één noodgedwongen rustdag in de BinckBank Tour. Na het nieuws gisteravond dat de burgemeesters van Vlissingen, Terneuzen en Sittard geen toestemming gaven voor de ritten op Nederlands grondgebied, heeft organisator Golazo binnen 24 uur een nieuw etappeschema gepresenteerd.

Nadat eerder vandaag al bekend werd dat de etappe van donderdag start en finisht in Aalter, is nu ook bekend geworden dat er vrijdag in en rond Riemst een 8,14 kilometer lange individuele tijdrit wordt georganiseerd.

De rit tegen de klok vervangt de oorspronkelijk geplande tijdrit in Vlissingen, die vandaag verreden had moeten worden. De tijdrit in Riemst wordt verreden over een golvend parcours. Vanuit de start onder de brug in Kanne, gaat het direct de Slingerberg op. De 600 meter lange klim heeft negen bochten en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 6%. Vanaf de top gaat het richting de brug van Vroenhoven. Via de Muizenberg gaat het bergaf naar de finish op het Statieplein in Kanne.

Nieuw etappeschema BinckBank Tour 2020
di 29.09: Blankenberge – Ardooie: Jasper Philipsen
wo 30.09: / (noodgedwongen rustdag)
do 01.10: Aalter – Aalter (157 km)
vr 02.10: tijdrit Riemst (8,14 km)
za 03.10: Ottignies-Louvain-la-Neuve – Geraardsbergen (183,6 km)

Dit artikel delen:

40 Reacties

Frank V 30 september 2020 om 17:14

God bless Belgian cycling.

pirazzi 30 september 2020 om 17:15

Gelukkig.

007 30 september 2020 om 17:15

Hulde!

Bontempi 30 september 2020 om 17:20

Mooi parcours. Zou je zomaar een Amstel Gold Race op kunnen houden.

$kedel 30 september 2020 om 17:38

Jupiler gold race dan maar?:p

Wheely 30 september 2020 om 17:44

Affligem Blond Race?
Westmalle Trippel Race?
Rochefort 10 Race?
De Duvel Race of de Kwak Race, het kan gewoon nog dit jaar!

platteprijs 30 september 2020 om 17:55

Stuk voor stuk beter dan Amstel ;)

Elvs 30 september 2020 om 19:40

De Kwak Race, die wil iedereen wel op zijn palmares

kleomantre 30 september 2020 om 20:32

De Kwak Race zou goed bij Groenewegen op het palmares staan.

Omloop Ne Flierefluiter zou ook mooi zijn.

Wheely 30 september 2020 om 17:22

Leuk met dat klimmetje!

Natte spons 30 september 2020 om 17:31

Toch wel een heel andere tijdrit dan waarvoor de ploegen naar de koers zijn gekomen. Een stuk korter en een klim erin.

Polleke 30 september 2020 om 17:33

Had wat langer gemogen maar alla…’ t is koers…

TijmenCamps 30 september 2020 om 17:36

Jeej kunnen we toch nog gaan kijken!

koos1 30 september 2020 om 17:38

Kijk zo doe je dat dus! Niet kijken wat niet kan, maar kijken wat wel kan. Amper een paar kilometer over de grens kan dus gelukkig gewoon worden gekoerst. In België hebben ze hart voor de koers, iets dat in NL helaas (te) vaak ontbreekt. Daarbij is het is nogeens een leuk en best zwaar rondje ook.

the student 30 september 2020 om 17:50

In Nederland is er nul draagvlak voor de koers. En al helemaal niet meer voor de Amateur/Elite koersen.

Lennimator 30 september 2020 om 17:44

Binnen 24 uur geregeld. Netjes van de Belgen. Nu de formatie nog…

FritsvanHoefelen 30 september 2020 om 17:51

Nieuws gemist?

platteprijs 30 september 2020 om 17:56

Lennimator is al met de volgende formatie bezig, want de huidige heeft zo lang geduurd dat er binnenkort nieuwe verkiezingen zijn.

Lennimator 30 september 2020 om 18:38

Verbijsterend… Ik wist het echt niet.

denistel 30 september 2020 om 17:50

hulde voor de organisatie

SjorsPatate 30 september 2020 om 17:50

Ha, mooi dat we zo met elkaar die domme Corona om de tuin leiden. Gelukkig kan het virus zich niet verspreiden tussen de grenzen van verschillende landen. Erg slim gedaan zo!

Arema Pro Cycling Team 30 september 2020 om 17:57

Ideaal ritje voor Kragh Andersen, maar misschien iets te kort?

Wheely 30 september 2020 om 18:17

Dit parcours speelt ook in de kaart van mannen als VdP en Van Poppel lijkt me.

Chippen 30 september 2020 om 17:58

ondanks dat men dit als benelux-rondje beschouwt, is dit eigenlijk toch gewoon de opvolger van de ronde van nederland.

apart dat die dit jaar volledig in belgie wordt gereden

havermout 30 september 2020 om 17:59

Bijzonder knap van de organisatie om dit op zo’n korte tijd georganiseerd te krijgen! Welgemeende felicitaties zijn op zijn plaats!

Jean Dumas 30 september 2020 om 17:59

Hartstikke leuk parcours, net niet in Nederland, op een paar haren na. Zou dat een steek onder water zijn?

Frank V 30 september 2020 om 21:28

Nee Riemst is al jaren start-/aankomstplaats.

tvm 30 september 2020 om 18:02

Nou Küng… Dit cadeautje kun je uitpakken. Hier de leiderstrui veroveren, geen heuvelrit waar vd Poel je pijn kan doen en dan op de Muur de schade beperken en dit rondje binnenhalen. Net als van Avermaet destijds in de Tirreno.

Polleke 30 september 2020 om 18:44

Als VDP zijn goeie benen terug gevonden heeft dan vreet hij Kung levend op… verkoop je huis en zet alle centen op VDP…

Frank V 30 september 2020 om 21:30

yeah right

Peter Lippens 30 september 2020 om 18:06

hopeliijk blijven onze Nederlandse wielerliefhebben allemaal thuis en zakke ze niet massaal af naar het onooglijk dorpje Riemst zodat de rit nog vooralsnog niet kan doorgaan

KennyKlimmen 30 september 2020 om 18:50

God bless Belgium…Moge hun liefde voor de koers elke tegenvaller te boven komen….

Taurus 30 september 2020 om 19:07

Fietswissel..

04398 30 september 2020 om 19:59

Haha dus er mag niet gekoerst worden in NL?
Dan tekenen we toch gewoon een tijdrit uit die zowat precies over de grens tussen België en NL gaat, klein steekje onderwater mooi man.
Wel leuk rondje trouwens in de achtertuin bij Dumoulin.

Limal 30 september 2020 om 20:09

Een nieuwe federale regering én de BB Tour gereanimeerd, Belgium is on fire!

Alsof dat nog niet genoeg was lanceerde het Instituut voor de Nederlandse Taal (INT) net vandaag ook de Database van de Zuidelijk-Nederlandse Dialecten. De ontelbare Noorderburen die nu naar Vlaanderen willen verhuizen kunnen hier terecht om ons beter te begrijpen: http://dsdd.ivdnt.org/DSDD/search
Graag gedaan.

matje van der poel 30 september 2020 om 21:08

Is dit tijdritje niet wat voor Mathieu? Kort afstandje en de slingerberg erin

Melkzuur 1 oktober 2020 om 08:43

Mathieu wint zijn eerste tijdrit! 10 minuten knallen op een technisch, golvend parcours, wie van de deelnemers kan dat beter dan Matje?

leor 16 1 oktober 2020 om 09:59

Küng, Kragh Andersen en eventueel Lampaert, Pedersen of Bevin zullen toch ook hun best doen vermoed ik.

leor 16 1 oktober 2020 om 09:24

Op een etmaal een paar nieuwe ritten regelen is geen probleem, de 3km-regel gebruiken waarvoor hij in het leven is geroepen blijkbaar wel. Desalniettemin, leuk voor de 50 renners die wel nog mogen meedoen, en voor de volgers natuurlijk. :)

Headlines

Materiaalzone

Populair