Bas Tietema wil Parijs-Roubaix voor beloften winnen

maandag 6 februari 2017 om 10:58
Bas Tietema wil Parijs-Roubaix voor beloften winnen

foto: WielerFlits

Hij heeft nog één kans en die wil hij ook verzilveren. Bas Tietema gaat dit jaar vol voor de overwinning in Parijs-Roubaix voor beloften. Na drie keer de finale te hebben gehaald, telt alleen nog de overwinning.


“Ik wil gewoon Roubaix winnen”, zegt Tietema vastberaden tegen WielerFlits. De Zwollenaar reed driemaal de beloftenvariant van de helleklassieker. Hij noteerde zijn beste uitslag bij zijn debuut in 2014. Achter winnaar Mike Teunissen en de Amerikaan Tyler Williams finishte hij als derde, door de sprint van het peloton te winnen. De afgelopen twee edities haalde hij opnieuw de finale en finishte hij als 10e (2015) en 11e (2016).

Tietema tekende voor dit seizoen een contract bij An Post-Chain Reaction, nadat hij bij de opleidingsploeg van BMC moest vertrekken. “Qua naam klinkt BMC misschien beter, maar qua materiaal en begeleiding is er nauwelijks verschil”, aldus de 22-jarige renner.

An Post-Chain Reaction heeft sinds dit jaar een iets ander karakter. De Ierse Continentale ploeg richt zich meer op talentontwikkeling. “We rijden de belangrijke beloftenwedstrijden en daarnaast ook profkoersen als de Nokere Koerse, Tour de Yorkshire en de Ronde van Groot-Brittannië.”

Op zijn kalender kan Tietema 28 mei met rood omcirkelen. Op die dag zal Paris-Roubaix Espoirs verreden worden.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Duvel 6 februari 2017 om 12:48

Met hem nog wel meer vermoed ik ;)

Wheely 6 februari 2017 om 12:53

Toch geef ik hem meer kans dan Puck.

Jeff®ey 6 februari 2017 om 12:53

Ik wil die ook winnen!!

jorryt 6 februari 2017 om 13:08

Afgelopen jaren heel veel pech gehad en ook in de finale de sloot in gereden. Hij kan het wel!

Jowinho 6 februari 2017 om 15:14

@luukje: Ik denk dat je die grapjes er wel zelf bij kunt bedenken.

DeLuiaardVanLimburg 6 februari 2017 om 15:14

Luukje, even goed nadenken jongen

luukje1100 6 februari 2017 om 15:51

Oprecht geen idee waar jullie het over hebben?

Tuttipazzi 6 februari 2017 om 16:14

@luukje
Werp een blik op de achternaam van de jongeman.

Romāns Vainšteins 6 februari 2017 om 16:18

Ik denk dat Luukje er dan mee gaat komen dat het helemaal niet grappig is om zo aan te slaan op een lullige achternaam, wat ontzettend waar is doch in het geheel niet wegneemt dat het een verschrikkelijk lullige achternaam is, evenals ‘Slettenaar’ en ‘Schotanus’. Deze mensen zou altijd de optie gegeven moeten worden om tussen Jansen/de Vries te kunnen kiezen zonder bijkomende kosten.

luukje1100 6 februari 2017 om 16:42

Och, zo voor de hand liggend doch over heen gekeken. Onderhand toch een redelijk ingeburgerde naam en over heengekeken

Martin van den Bosch 6 februari 2017 om 19:11

Edit redactie: graag weer ontopic

Abraham Olano 6 februari 2017 om 19:37

Mike Teunissen won in 2014. Wat rijdt die jongen tegenwoordig bij elkaar, de stap van beloften naar profs is inmiddels wat makkelijker toch?

nederbelg 6 februari 2017 om 19:55

Als je bij een ploeg als An-Post Chain Reaction rijdt, hoeft zo'n kettingreactie aan posts nu ook weer niet te verwonderen… kijk, dat heet humor, beste vrienden.

Omhoog73 6 februari 2017 om 20:17

Het wordt weer eens Tiet dat we winnen!

maklukzat 6 februari 2017 om 20:43

@Nederbelg Je kent Tietema duidelijk niet. Wat een inhoudloos geleuter.

Cadellie 6 februari 2017 om 20:55

Tietema won training koers in ’t Loo ;)

Huilema 7 februari 2017 om 19:54

Edit redactie: Gedraag je