Bahrain Merida wordt Bahrain McLaren in 2020

woensdag 4 december 2019 om 12:53
Bahrain Merida wordt Bahrain McLaren in 2020

foto: Cor Vos (archief)

Een week geleden werd bekend dat de Taiwanese fietsenfabrikant Merida niet langer meer zal fungeren als co-sponsor van WorldTour-ploeg Bahrain Merida. De formatie zal in 2020 door het leven gaan als Bahrain McLaren, zo blijkt uit een vandaag uitgegeven perscommuniqué.

Fietsenfabrikant Merida was sinds 2017 de belangrijkste partner van WorldTour-formatie Bahrain-Merida, maar die eer is nu voorbehouden aan McLaren. Merida zal nog wel als leverancier verbonden blijven aan het team van Mikel Landa en Wout Poels. McLaren stapte eind vorig jaar dan weer in de wielerploeg. Met het toevoegen van het autobedrijf wil het team nog meer concurreren met Team Ineos.

John Allert en Milan Erzen, die samen de directie vormen bij Bahrain Merida, zijn maar wat blij met McLaren als nieuwe co-sponsor. “Dit betekent een nieuwe fase in de geschiedenis van het team”, aldus Erzen. “We zijn ontzettend trots op wat we hebben bereikt met Merida en we zijn ontzettend blij dat we de krachten nu kunnen bundelen. We zijn als Team Bahrain McLaren in staat om met de beste ploegen te concurreren.”

Team Bahrain Merida zal met 28 renners aan het nieuwe seizoen beginnen. De ploeg moest onlangs afscheid nemen van boegbeeld Vincenzo Nibali, maar slaagde er wel in om de eerder genoemde Landa, Poels, Mark Cavendish, Pello Bilbao en Kevin Inkelaar aan te trekken.

Dit artikel delen:

11 Reacties

De Bezemwagen! 4 december 2019 om 13:08

Zoals ik al eerder had beschreven haha. Was ook niet een moeilijke gok maar wel een mooie naam.

Pedalo 4 december 2019 om 14:35

En nu nog een McLaren ploegleidersauto.

De Bezemwagen! 4 december 2019 om 14:49

Met Lando Norris achter het stuur

kielabokki 4 december 2019 om 14:57

Je zou verwachten dat ze in Laren wat luxer voer willen.

LightPhoenix 4 december 2019 om 16:01

Blijven ze wel op Merida fietsen rijden?

Pizzi 4 december 2019 om 20:52

Lezen.

Kannibaal van Schepdaal 4 december 2019 om 16:51

Bauhaus, Bilbao, Colbrelli, Garcia Cortina, Landa, Mohoric, Padun, Pernsteiner, Poels, Teuns, Cavendish, Caruso.

Sta me toe om daar toch niet superenthousiast over te worden.

Koekkebakker 4 december 2019 om 17:52

Ik vind het geen onaardig team!
Maar niet super top idd. En zeker geen partij om, zoals in het artikel vermeld wordt, te concurreren met Ineos. Ook niet met Dec.-Quickstep, Jumbo of Astana trouwens maar ze zouden toch wel aardig wat overwinningen moeten kunnen pakken komend seizoen!

Kannibaal van Schepdaal 4 december 2019 om 19:35

Wie gaat er volgens jou voor die overwinningen zorgen?

Afgelopen seizoen: Bauhaus 1, Bilbao 3, Colbrelli 2, Garcia Cortina 1, Landa 1, Mohoric 1, Padun 3, Poels 1, Teuns 2.

In totaal 15 zeges. Dat is toch vrij karig.

Koekkebakker 4 december 2019 om 23:18

Er zitten zo op het eerste gezicht geen veelvraten in, dat ben ik met je eens.
Bauhaus komt net tekort daar verwacht ik niks van.
Bilbao steady kracht pakt komend seizoen wel weer aantal wins.
Cavendish grote gok maar ik vrees dat dat echt over en uit is.
Colbrelli idem en hopelijk voor hem zit het wat meer mee tijdens klassiekers. 3 zeges dit seizoen trouwens.
Garcia Cortina toch wel doorgebroken dit seizoen, verwacht dat die wel doorpakt.
Landa als kopman… wint vast wel 1 of meer rondes van een week. Grote ronde niet maar kan wel etappe(s) winnen.
Mohoric echt hele goede renner. Als ie maar iets beter is dan afgelopen seizoen gaat ie gegarandeerd meer winnen in ’20. Had in ’18 wel echt een goed jaar.
Novak wordt ook alleen maar beter. Sloveens kampioen, zal die trui ook zeker willen showen.
Padun ontwikkelt zich ook sterk. Gaat zeker paar overwinningen pakken in kleine rondes.
Poels ben ik heel benieuwd naar. Hopelijk kan hij met de druk van het kopmanschap omgaan en paar keer winnen. Gun het hem maar durf ik echter geen geld op in te zetten.
Tratnik 1 zege dit jaar, moet komend seizoen ook wel lukken.
Teuns trekt goede lijn door en pakt ook weer aantal overwinningen.

Al met al best aardig team dat na eerder genoemde teams toch wel goed gaat presteren denk ik!

Covadonga 4 december 2019 om 20:38

Het is wel een mooie ploeg. Ik hoop dat we veel McLaren ‘s mogen gaan zien in koers.