In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Vandaag onder meer over AG2R La Mondiale.
Citroën nieuwe sponsor AG2R La Mondiale?
Wordt autofabrikant Citroën sponsor van WorldTour-ploeg AG2R La Mondiale? Beide bedrijven lijken vandaag aan te sturen op een grootse aankondiging.
De profielfoto van het Twitteraccount van Citroen is momenteel het logo van verzekeraar AG2R La Mondiale. Op het account van de wielerploeg is de profielfoto gewijzigd naar het embleem van Citroen in de kenmerkende bruin en blauwe kleuren van de huidige sponsor.
De ploegleiderswagens van de Franse ploeg zijn momenteel nog van automerk Skoda. Later vandaag zal er ongetwijfeld een officiële aankondiging volgen. Wordt dus vervolgd.
Update 14:15: AG2R La Mondiale wordt AG2R Citroën Team
Peter Sagan leert zoon fietsen
Wat doe je na een lange trainingsdag? Fietsen, denkt Peter Sagan. De drievoudig wereldkampioen heeft op zijn sociale media een filmpjes gedeeld waarop te zien is hoe hij zoon Marlon leert fietsen.
Momenteel is Sagan met zijn ploeg BORA-hansgrohe op trainingskamp. Aanstaande zaterdag hervat hij zijn wedstrijdseizoen in de Strade Bianche. Later dit jaar staan onder andere het Criterium du Dauphiné, Tour de France en de Giro d’Italia.
The most beautiful moments after a long training day… helping my son Marlon learn to ride his bike pic.twitter.com/HLogUWGqRJ
— Peter Sagan (@petosagan) July 29, 2020
Nog meer babynieuws
Ook veldrijder Corne van Kessel wordt vader. De 28-jarige Nederlander van Circus-Wanty Govert verwacht samen met zijn vriendin in februari 2021 hun kindje te kunnen verwelkomen.
Dit blije babynieuws kwam op dezelfde dag als de baby-aankondiging van Dylan Groenewegen en zijn vriendin Nine Storms. Het koppel verwacht eveneens in februari vader en moeder te worden.
Our greatest adventure begins…
* Februari 2021* pic.twitter.com/bZvLrSGxf6— corne (@cornevankessel) July 29, 2020
5 Reacties
Onderdeel van PSA dat met staatssteun overeind wordt gehouden en mede dus gefinancierd door de steunfondsmiljarden van de EU (waaronder NL). Overigens gaat het, mede te wijten aan de ‘corona’ crisis, dramatisch met Citroën.Dan moet je natuurlijk velel miljoenen in de wielersport steken. Als het verhaal klopt,dat wel.
Elke traditionele autofabrikant heeft het zwaar (Tesla daargelaten en Chinese merken als BYD weet ik het niet van)… niet alleen Citroen.
Voor een ton of 2 aan autos is de exposure niet verkeerd hoor. Nu de Tour de france laat komt spreken ze ook nog eens het “lokale” publiek aan
Raar verhaal als een partij uit de automotive zou instappen als sponsor, die hebben wel andere zaken aan hun hoofd lijkt me. Mochten ze wel instappen dan zou het minder erg zijn dat de Franse kopmannen vertrekken, Citroëns worden natuurlijk overal verkocht.
Peugeot en Renault mogen van mij ook weer terugkomen als hoofdsponsor.
In mijn hoofd reed AG2R met Ford. Beetje raar nu de autobouwers me de handen in het haar zitten. Lenen ze gewoon een vloot of echt naamsponsor?
Sagan: schattig
Van Kessel: Tja, dat is obligatoir zeker? Lekker afgekeken, beetje raar poseergedoe.