“André Greipel mag vertrekken bij Arkéa-Samsic”

Door , maandag 29 juli 2019 om 13:42
“André Greipel mag vertrekken bij Arkéa-Samsic”

©Cor Vos

André Greipel lijkt aan zijn laatste maanden bij Arkéa-Samsic bezig. De 37-jarige Duitser tekende er eind vorig jaar een overeenkomst tot eind 2020, maar voelde zich nooit thuis in het Franse ProContinentale team. Volgens onze bronnen krijgt Greipel nu toestemming om op te stappen.

Vorig jaar kwam er een einde aan het huwelijk tussen André Greipel en Lotto Soudal. De elfvoudige ritwinnaar in de Tour de France vond bij Arkéa-Samsic een nieuwe uitdaging. Maar dat werd geen succes. Door een maagbacterie ging de eerste seizoenshelft in rook op. Daarnaast kan Greipel bij Arkéa in de sprints amper rekenen op steun van ploegmaats.

Een maand geleden hoorden we via geruchten reeds dat de Duitse sprinter het mentaal moeilijk had om zich nog op te laden. Naar verluidt zou hij nog liever een punt achter zijn carrière zetten dan nog langer aan te modderen bij Arkéa-Samsic, dat met het oog op de toekomst overigens Nacer Bouhanni reeds aantrok als vervanger.

Ondertussen is ons uit meerdere bronnen bevestigd dat André Greipel – ondanks zijn tweejaarscontract – de vrijheid krijgt om uit te kijken naar een alternatief. De Duitser heeft dan wel een anonieme Tour achter de rug, zijn zesde plaats op de Champs Elysées opent misschien wel deuren bij andere ploegen. Wordt ongetwijfeld vervolgd…

Dit artikel delen:

24 Reacties

BW52 29 juli 2019 om 13:46

Ik zou zeggen geniet van een welverdiend pensioen als wielrenner

Beekman 29 juli 2019 om 14:09

Yep, of toch nog wat eurotjes oprapen voor degene die er nog in geloven dat hij het kan.

josi 29 juli 2019 om 14:19

Ik vermoed dat de teams niet echt voor hem in de rij zullen staan. Hij kan nog best van waarde zijn, maar niemand zal er meer een ploeg op hem afstemmen.

007 29 juli 2019 om 14:21

Zou jammer zijn als hij stopt. Had hem nog graag een aantal keer zien winnen. Geweldige renner met een mooie carriere

havana 29 juli 2019 om 14:24

Greipel pullt een Ritsmaatje. Ik zou zeggen André houd de eer aan jezelf. Je hebt zoveel gewonnen, je hebt helemaal niets meer te bewijzen. Zo’n laatste seizoen is een smet op het blazoen.

Voorgeborchte 29 juli 2019 om 14:26

Ik hoop dat hij nog een ploeg vindt die hem waardeert en waar hij met een voldaan gevoel zijn laatste profjaren kan afsluiten.
Het lijkt me een super sympathieke kerel en ik denk dat hij zeker nog een belangrijke rol kan vervullen binnen bepaalde teams. Ik denk dan aan het opleiden van een jonge sprinter en gewoon lekker knallen op de kasseien.

Vlinder 29 juli 2019 om 16:09

Helemaal met je eens! Hij kan echt nog van waarde zijn, daar geloof ik wel in. Volgens mij kunnen jonge renners erg veel van hem leren en als hij zijn oude ‘rol’ als topsprinter kan en wil loslaten zou hij misschien nog een hele fijne tijd in de wielerwereld kunnen hebben. Ik zie hem graag koersen…

Grobbel 29 juli 2019 om 14:27

Vorig jaar toch nog goed voor 8 overwinningen, en echt niet in alleen maar kleine koersen. Heb het gevoel dat ie nu te snel wordt afgeschreven door sommigen.

freirefreire 29 juli 2019 om 14:39

Zolang hij het leuk vindt moet hij doorgaan, hij heeft niks meer te bewijzen en volgens mij heeft hij ook door de jaren heen geen verkeerd salaris gehad. Kan daarom nu lekker doen waar hij zin in heeft. Het is aan hem om te bepalen of dat een sprintersrol bij een klein ploegje is, een mentorrol zonder verplichtingen bij een grotere ploeg of gewoon helemaal stoppen.

the student 29 juli 2019 om 14:43

Kan hij niet ergens jonge sprinttalenten gaan trainen?

Steven_E 29 juli 2019 om 14:56

Naar DQS als loods! Nu Viviani vertrekt en wellicht ook Sabatini & Richeze kunnen ze daar wel wat ervaring & power gebruiken om Bennett en/of de jonkies Jakobsen/Hodeg in gang te trekken.

Polleke 29 juli 2019 om 15:09

Dat gaat Dimension Data worden, de vergeetput van de WT…

Valvuillerdemoz 29 juli 2019 om 15:27

Sunweb! Lekker een team uit eigen land, voelt ie zich vast meer thuis dan bij die arrogante Fransozen. Zijn ook nog wel een paar jonge (semi) sprinters (Arndt, Bol) waar meer uit te halen valt.

KnightBiker 29 juli 2019 om 15:39

Als knecht terug naar Lotto zou Ik De mooiste optie vinden: Greipel moet dan wel alle persoonlijk ambities laten varen maar kan zeer nuttig zijn In kassei klassiekers en voorbereidend werk In sprints.

Hollow Knight 29 juli 2019 om 17:49

Greipel is verschrikkelijk slecht in zich te plaatsen tijdens een sprint. Hij zou een slechte loods maken. Misschien moet hij zich heruitvinden à la Philippe Gilbert en focussen op het klassieke werk. Of is hij daarvoor een te beperkte renner ( zoals Cav)?

VerstandOpNul 29 juli 2019 om 16:08

Weer lead-out worden, net als vroeger..

thorsen 29 juli 2019 om 18:14

Volgens mij is leadout op dit moment de slechtst mogelijke rol voor hem. Daarvoor moet je jezelf er gewoon tussen smijten, en die dagen zijn voor Greipel wel voorbij. De klassiekers zou nog wel kunnen.

Scott Sunderland 29 juli 2019 om 19:52

Hij kan ook gewoon stoppen. Als je op je 37ste al een paar mindere tot slechte jaren achter de rug hebt, dan lijkt het onwaarschijnlijk dat er wel nog glorieuze jaren komen. Hij heeft een prima carrière gehad. Dat zal niemand kunnen ontkennen.

Covadonga 29 juli 2019 om 20:03

Als hij er plezier in heeft en een ploeg hem wil hebben, lekker doorgaan met fietsen.

Maenhout 29 juli 2019 om 21:47

Is er geen Chinese ploeg die flink wil betalen voor een voormalig topsprinter uit Europa?

Samlambeej 29 juli 2019 om 21:53

Mocht je geen andere ploeg vinden, lekker dat contractje laten uitbetalen André! :)

koos verrek 29 juli 2019 om 22:27

Stop maar beter Gorilla

Scott Sunderland 29 juli 2019 om 23:11

Humor. Greipel “mag” vertrekken. Het vriendelijke verzoek om op te donderen. Of hij alsjeblieft weg wil gaan want ze hebben spijt als haren op hun kop dat ze hem een contract voor twee jaar hebben gegeven.

JayJay 29 juli 2019 om 23:42

Had gewoon bij Lotto moeten blijven als loods voor Ewan. Jammer!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair