An Post-ChainReaction vindt geen geldschieter voor 2018

Door , maandag 30 oktober 2017 om 13:40
An Post-ChainReaction vindt geen geldschieter voor 2018

Bas Tietema in het groen en wit van An Post - foto: WielerFlits

Bas Tietema en Davy Gunst moeten op zoek naar een nieuwe werkgever. Hun ploeg An Post-ChainReaction heeft geen geldschieter voor komend seizoen kunnen vinden en zal daardoor in 2018 niet te bewonderen zijn. De Ierse Continental-formatie hoopt echter in 2019 een doorstart als ProContinental-ploeg te maken, valt er op haar website te lezen.


BREXIT en onrust in Catalonië spelen factor
“Helaas was de tijd onze grootste tegenstander om een nieuwe sponsor te vinden voor de deadline van 31 oktober”, schrijven teammanagers Sean Kelly en Kurt Bogaerts. “Toch kijken we met veel enthousiasme vooruit naar 2019, om terug te keren op ProContinental-niveau. […] Gezien onze sterke band met Spanje en het Verenigd Koninkrijk, hebben de implicaties rondom BREXIT en het politieke scenario in Catalonië een impact gehad op de beslissingen van geïnteresseerde partijen. Ons volgende doel is om een samenwerking op touw te zetten met een passende sponsor. Dat moet rond juli rond zijn, zodat we in 2019 terug kunnen keren in het internationale peloton met een mooie selectie van getalenteerde renners.”

Alumni
Waar Tietema en Gunst – die al sinds februari geen koers meer reed – niet de overstap naar de profs konden maken, lukte dat andere renners in het recente verleden wel. Bekende alumni van An Post-ChainReaction zijn Global Cycling Network-frontman Daniel Lloyd (Cervélo Test Team, 2009), Matthew Brammeier (HTC-High Road, 2011), Andrew Fenn (Omega Pharma-Quick-Step, 2012), Gediminas Bagdonas (AG2r La Mondiale, 2013), Kenneth Vanbilsen (TopSport Vlaanderen-Baloise, 2013), Sam Bennett (NetApp-Endura, 2014), Shane Archbold (Bora-Argon 18, 2015), Ryan Mullen (Cannondale, 2015) en aankomend seizoen Przemysław Kasperkiewicz (Delko-Marseille Provence-KTM).

Dit artikel delen:

14 Reacties

zipp404 30 oktober 2017 om 13:45

Roompot/ Beat? zal Tietema wel oppikken, Gunst ken ik niet zo. Voor Davy kan dit dus wel eens minder Gunst(ig) uitpakken

moa 30 oktober 2017 om 13:53

Tietema komt uit opleidingsploeg BMC, hij reed toch enkel dit jaar voor An Post? Kan zich in menig pro-continentale ploeg verder ontwikkelen.

Mwielerfan 30 oktober 2017 om 14:02

@zipp zijn er plekken over bij roompot dan? Wordt bij elke renner geroepen dat zij die maar moeten oppikken

rahimns 30 oktober 2017 om 14:19

Volgens mij heeft Roompot zijn selectie al lang rond voor komend jaar…

zipp404 30 oktober 2017 om 14:21

@Mwielerfan, ga er wel van uit. Ze hebben de bezem er aardig door gehaald.

Kamikazekenny 30 oktober 2017 om 14:29

@zipp404 lijkt me sterk dat Roompot nog iemand gaat oppikken, aangezien een aantal weken geleden al gemeld werd dat de selectie compleet is met de 18 renners die nu vastliggen voor 2018. http://www.wielerflits.nl/nieuws/304453/roompot-nederlandse-loterij-verlengt-contract-met-zestal-renners.html

west 30 oktober 2017 om 16:31

Bij Beat kunnen ze zo last minute nog een hele chique ploeg samenstellen… Tietema, Bokeloh (wereldkampioen junioren), Gerts, Castelijns, Looy, Keizer, Tim Kerkhof (?), Yuri Havik (?) (Pieters, Stoppler?)

storm-biker 30 oktober 2017 om 16:49

@west Castelijns gaat niet meer bij een Continentaal team rijden, dan zou hij weer gaan studeren heeft hij aangegeven. Youri Havik heeft al getekend bij Vlasman en op basis waarvan zou Stöpler aanspraak maken?

west 30 oktober 2017 om 16:59

@storm van Castelijns en Havik had ik niet meegekregen. Stopler lijkt me toch een heel multi-inzetbare renner voor een baan-georienteerde ploeg?

storm-biker 30 oktober 2017 om 17:17

@west Volgens mij heb ik nergens voorbij zien komen dat Beat een baan-georiënteerde ploeg wordt? Ze hebben ook een baanploeg, maar die staan in principe los van elkaar.

west 30 oktober 2017 om 17:35

@storm
Beat is nu toch gewoon een baan-georienteerde ploeg? Ze hebben immers nog maar 1 wegrenner? Dan lijkt het mij toch functioneel om, naast kopmannen voor baan of weg, renners aan te nemen die het project over de gehele breedte kunnen ondersteunen? Al is het enkel in training.

Verweggistan 30 oktober 2017 om 18:20

Er zijn wel meer ploegen die moesten stoppen en melden dat ze een jaar later weer terug zouden zijn (en op een hoger niveau); nooit meer wat van gehoord.

Mwielerfan 30 oktober 2017 om 23:36

Weet iemand meer over het catalonie excuus? Klinkt vergezocht

Bassie55k 1 november 2017 om 03:24

Als ik het BEAT project goed begrijp, is het vrij makkelijk om daar te gaan fietsen voor die jongens zonder contract. Ze willen toch een ploeg opbouwen vanuit de club-cultuur, dus moeten al die jongens gewoon voor de club gaan fietsen. Maar of je daar je brood mee kan verdienen …

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.