Alessandro Ballan kan in augustus zijn rentree maken

vrijdag 27 februari 2015 om 13:05
Alessandro Ballan kan in augustus zijn rentree maken

Alessandro Ballan kan op 17 augustus zijn rentree in het peloton maken. De 35-jarige Italiaan is momenteel geschorst vanwege zijn betrokkenheid in de Mantova-zaak, maar het internationaal sporttribunaal CAS heeft besloten om zijn straf  in te korten. Dat meldt het Italiaanse tuttoBICI.

Ballan werd in januari 2014 door het Italiaans Olympisch Comité voor twee jaar geschorst, maar ging in beroep. Zijn straf is nu met vijf maanden ingekort. Oud-wereldkampioen Ballan reed zijn laatste wedstrijdkilometers in juli 2013.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Purito 27 februari 2015 om 13:06

Misschien Astana een optie?;)

Mac-S 27 februari 2015 om 13:09

Even wachten op het Padova-rapport, of zou hij daar niet in voorkomen?

Leukefans 27 februari 2015 om 13:10

En zou hij dat zelf willen, vraag ik me af? Had me er eigenlijk al van overtuigd dat die gestopt was..

inspector 27 februari 2015 om 13:17

edit redactie: niet doen

achtpuntzes 27 februari 2015 om 13:22

zijn naam staat niet bij de voorlopige namen in de Padova-zaak, maar nog niet alle namen zijn bekend gemaakt. dus wie weet straks levenslang.

Don Hamstre 27 februari 2015 om 13:36

Hopelijk is de straf ingekort omdat hij heeft geholpen bij een onderzoek, anders is het weer een typisch gevalletje jammer…

klootje kriekeljon 27 februari 2015 om 14:02

Goede foto ook: halloooo daar zijn we weer!!

slice 27 februari 2015 om 14:05

Op je 35ste na twee jaar niet koersen terugkomen in het profpeloton.. succes

Utrecht19 27 februari 2015 om 14:05

@Purito, Hetzelfde idee had ik ook al

on: Voor welke ploeg zal hij dan rijden? En wat is de reden van strafvermindering want als de CAs alleen aangeeft dat ze voor het vergrijp korter straffen dan staat UCI wel in zijn hemd terwijl ze juist zwaarder willen gaan straffen in de toekomst.

Coldeportes 27 februari 2015 om 14:06

Koekoek! Ben ik weer! (Foto)…..

Amigo de Birillo 27 februari 2015 om 14:28

Die regenboogkraag kleurt stukken minder bij mensen met een dopingverleden. Eigenlijk gewoon verbieden die regenboogkleuren in het tenue te dragen als je gepakt bent met doping. Gehaald met of zonder doping maakt niet uit, gewoon kleurloos verder.

wulu 27 februari 2015 om 14:30

@Purito +1

Montgomery 27 februari 2015 om 14:50

Ballan werd geschorst in verband met zijn betrokkenheid in een dopingzaak die zijn ex-ploeg Lampre betrof. Als ik me niet vergis de Mantova zaak. Er werden toen veel meer renners genoemd o.a. Cunego. Volgens mij is alleen Ballan tot nu toe gestraft.

krypton 27 februari 2015 om 14:53

Nou ik kan me niet voorstellen dat er nog een ploeg zit te wachten op iemand van 35 die net geschorst is geweest..

DeGroteMolen 27 februari 2015 om 14:56

Jammer dat zij carriere zou verlopen is; vond hem wel erg sterk weer in het voorjaar van 2013

rahimns 27 februari 2015 om 15:28

Ik ben geen trol, maar ik zie hem liever toch niet meer terugkomen…

Jan Ullrich 27 februari 2015 om 15:30

@ Montgomery

Werd inderdaad genoemd, maar ik post dit toch nog maar even (omdat het 1 van mijn favoriete renners is):

http://www.wielerflits.nl/nieuws/25412/mantova-zaak-cunego-weigerde-dopingbehandeling.html

achtpuntzes 27 februari 2015 om 15:35

als de Astana-renners ook allemaal op zoek moeten naar een nieuwe ploeg zal een en ander helemaal lastig worden voor Ballan.

van mij hoeft hij trouwens ook al niet meer terug te komen.

Purito 27 februari 2015 om 15:39

Ik denk dat Nippo-Fantini de handjes dichtknijpt op dit moment. Zoveel grote renners die op de stoep zullen staan de komende weken.

Arema Pro Cycling Team 27 februari 2015 om 15:48

Ik vind er geen ball an..

Montgomery 27 februari 2015 om 15:50

@Jan Ullrich. Cunego’s Girowinst op jonge leeftijd doet mij nog altijd twijfelen. Juist omdat hij daarna bij dergelijke resultaten niet meer in de buurt kwam. En ook favorieten kunnen pakken. Mijn vroegere favorieten hadden ook niet altijd schone handjes. Rutkiewicz (nu CCC) bleek de apotheker van Cofidis te zijn. En Hamilton werd zelfs 2 keer betrapt.

Chaba 27 februari 2015 om 17:11

Was hem al bijna vergeten. Wekte vroeger nog wel sympathie bij me op met zijn manier van koersen. Zie hem echt niet meer terugkeren op zijn 35ste.

Jan Ullrich 27 februari 2015 om 18:13

@ Montgomery

Ik ben nog altijd een Vino fan (bespaar me van pek en veren aub), dus weet dat maar al te goed. :-)

De twijfels over zijn Giro-winst begrijp ik ook wel.

[email protected] 27 februari 2015 om 21:28

Veel renners krijgen een 2e kans. Heeft Ballan net zoveel recht op. Coureur met een mooie stijl trouwens.

zoetepap 27 februari 2015 om 22:12

Ballan naar vino4ever zeg ik maar zo

Headlines

Materiaalzone

Populair