Alessando Ballan stelt deadline voor zoektocht naar nieuwe ploeg

maandag 7 december 2015 om 15:50
Alessando Ballan stelt deadline voor zoektocht naar nieuwe ploeg

foto: Sirotti

Het definitieve einde van de wielercarrière van Alessandro Ballan nadert. De dopingschorsing van de Italiaan loopt volgende maand af, maar de zoektocht naar een nieuwe ploeg lijkt te mislukken.

Ballan werd in januari 2014 door het Italiaans Olympisch Comité (CONI) voor twee jaar geschorst voor zijn betrokkenheid in de Mantova-zaak. Na uitspraak van het CONI werd hij door zijn toenmalige werkgever BMC ontslagen. Ballan reed zijn laatste wedstrijdkilometers in juli 2013.

“Ik verdien het niet om te stoppen”, zegt de wereldkampioen van 2008 in La Gazzetta dello Sport. Volgens de Italiaanse krant had hij contact met Southeast, maar dat werd nooit concreet.

“Een nieuw seizoen of zelfs maar een maand of zes tussen de anderen zou al mooi zijn. Ook om misschien een kans te krijgen dit absurde verhaal, waar ik in verwikkeld ben, toe te lichten, en om de gevoelens te ervaren die ik heb gemist.”

Ballan zegt wanneer hij op 20 december nog geen team heeft, zijn carrière noodgedwongen te beëindigen.

Dit artikel delen:

12 Reacties

JeDaRe 7 december 2015 om 17:51

Moet hij niet de bak in?

DeGroteMolen 7 december 2015 om 19:07

Ballan kan er wat van. Wordt einde verhaal qua wielrennen ben ik bang.

Ideefiks 7 december 2015 om 19:20

Stop maar gewoon, Alessandro. Niemand zal je missen.

batchieboy 7 december 2015 om 19:26

LottoNL Jumbo. Kom er maar in.

Don Stephano 7 december 2015 om 20:54

Zijn spurt tegen Hoste (Vlaanderen 2007) en late punch in Varese (WK 2008) staan me nog goed bij.

Moosje07 7 december 2015 om 21:08

Hebben deze renners (ook pozzato en nocentini) dan zulke hoge eisen of vertrouwd niand ze? Als ze echt door willen zoals ze zeggen kunnen ze tegen een lager loon vast wel ergens vooruit

Coldeportes 7 december 2015 om 21:28

opgeruimd staat netjes. Doei!

wolfje 8 december 2015 om 01:29

Nog zo’n huilbaby. Dat je doping hebt gebruikt is nog tot te begrijpen, maar ik ben zo klaar met alle smoesjes en zielige verhalen. Come clean and start over, daar kan ik respect voor opbrengen. Niet voor dit sneue gedoe

wolfje 8 december 2015 om 01:32

En ja, er hangt hem nog een celstraf boven hrt hoofd. Ik geloof dat er zelfs twee jaar tegen hem is geëist. Lekker voor de eventuele nieuwe werkgever, wordt elke keer jouw ploeg genoemd in artikelen over doping

jenku 8 december 2015 om 10:20

Dus 21 december krijgen we een nieuwe ‘fiets in de wilgen’ ?

OscarV 8 december 2015 om 13:58

@jenku alleen als het erg gaat stormen. Anders wordt het een fiets aan de wilgen… ;)

OT Ik kan zijn WK overwinning nog goed herinneren. Hoe hard hij daar weg reed… en de rest niks deed, dat ook.

Dayer Quintana 8 december 2015 om 14:12

Je kan er over zeggen wat je wil maar wel uwen fantastische renner.

Headlines

Materiaalzone

Populair