Sunweb vanaf 2019 op fietsen van Cervélo

maandag 1 oktober 2018 om 08:11

Sunweb gaat vanaf 1 januari 2019 rijden op fietsen van het Nederlands-Canadese merk Cervélo. Het neemt zo na jaren Giant afscheid van de vertrouwde fietssponsor. Zowel de mannen als de vrouwen als de opleidingsploeg zal gaan rijden met fietsen van Cervélo, maakt Sunweb bekend op haar website.


In een eerder stadium deden er al geruchten de ronde dat er een heuse kettingreactie aan fietssponsorwisselingen aanstaande was. Zo zou de nieuwe CCC-formatie op fietsen van Giant gaan rijden, zou BMC de overstap maken naar Dimension Data en zou Cervélo op zijn beurt naar Sunweb trekken. In navolging van de bevestiging van BMC naar Dimension Data, is nu ook de deal tussen Sunweb en Cervélo bevestigd.

Ploegmanager Iwan Spekenbrink is enthousiast over de nieuwe deal met Cervélo. “We zijn uitermate blij dat we een van de meest high-tech merken in de industrie aan ons team hebben kunnen binden. Ze hebben de middelen en kennis om ons materiaal nog lichter, beter en sneller te maken, om zo het verschil te kunnen maken. Tijdritten en wegritten worden soms gewonnen of verloren met slechts een fractie van een seconde verschil, wat voor ons de bevestiging is dat het loont om hier energie in te steken”, aldus de baas bij Sunweb.

Ook Richard Keeskamp van Cervélo is blij met de nieuwe samenwerking. “Dit team is wereldklasse en actief in veel verschillende velden en disciplines met zowel de mannen, vrouwen als de U23 die meedoen in eendagskoersen, tijdritten, sprints en grote rondes. Dit daagt ons uit om de lat nog hoger te leggen in het ontwikkelen en leveren van nieuwe en ‘state of the art’ technologieën.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

Wheely 1 oktober 2018 om 08:18

Op papier een top samenwerking. Benieuwd hoe die uitpakt.

ghostwriter 1 oktober 2018 om 08:37

Ik blijf het vreemd vinden als een fietsenfabriek die (kort geleden) nog hoofdsponsor van een ploeg was nu helemaal niets meer met een ploeg te maken heeft (zoals bij Sunweb en BMC). Vreemd ook om Giant niet meer bij een (pseudo-)Nederlandse ploeg te hebben.

FritsvanHoefelen 1 oktober 2018 om 10:05

Inderdaad. Dat dat bedrijf uit Taiwan geen Nederlandse ploeg meer sponsort..

ghostwriter 1 oktober 2018 om 11:26

@FritsvanHoefelen
Het gaat er niet om dat Giant geen Nederlands bedrijf is maar dat Giant de afgelopen negen jaar de fietsen heeft geleverd aan (pseudo-)Nederlandse ploegen (eerst bij het huidige LottoNL en daarna bij het huidige Sunweb). Na negen jaar is het dus wel even wennen zijn dat er geen Nederlandse ploeg op Giant rijdt.

trickstuff 1 oktober 2018 om 09:03

Meer schijfremmen dus, als ik het goed heb is de nieuwe S5 disc only.

Benieuwd naar de subsponsors. Met de Enve/Chris King wielset was de R5 één van de meest sexy fietsen in het peloton.

LennartZ 1 oktober 2018 om 11:15

Die Enve wielen zijn inderdaad echt heel cool.

Op het laatste shot in het filmpje zie je de fiets in de Sunweb kleuren, daar is de fiets compleet Dura Ace afgemonteerd, inclusief wielen, dus ik gok dat dat hem wel zal worden.

hahostolze 1 oktober 2018 om 09:43

Een aantal jaar lopen zwoegen toen Giant niet goed was, nu is Giant top en stapt men weer over naar iets anders, ben benieuwd hoe dat loopt…

xistnc 1 oktober 2018 om 09:53

En zo komt Dumoulin tóch nog bij Cervélo terecht, klik. Die cirkel is rond.

Jandepandaman 1 oktober 2018 om 10:38

Die nieuwe S5 ziet er wel erg gelikt uit zo. Welgeinig aankondigings filmpje overigens

MarcoB 1 oktober 2018 om 11:08

In het filmpje rijden ze in een skoda. Volgend jaar geen mini’s meer?

trickstuff 1 oktober 2018 om 11:33

De link tussen beide merken is Pon. Continental tubes wellicht ook, hoewel in de praktijk ook op blacked out tubes van andere fabrikanten gereden wordt.

Mwielerfan 1 oktober 2018 om 22:05

Pon zijn toch die fraudeurs? Dacht dat sunweb aan ethiek deed

S-Works87 1 oktober 2018 om 12:02

Zou Dumoulin dit allemaal geweten hebben toen hij tekende tot 2022? Hij schijnt een perfectionist te zijn op materiaalgebied en hij is inmiddels zo’n beetje vergroeid met z’n Giant Trinity.

Joachim Agostinho 1 oktober 2018 om 15:42

Denk je nu echt dat dit zonder medeweten van Dumoulin gebeurt? Het tegendeel is waar, herinner je de Abu Dhabi tour, toen hij uit frustratie zijn fiets bijna te pletter gooide? Het is al langer een publiek geheim dat Giant Nederland alles wil doen om het de ploeg naar de zin te maken, maar de grote bazen in Taiwan lopen achter de feiten aan waar het innovatie betreft.

vanSpringel 1 oktober 2018 om 12:29

Met de Giant’s was het niet allemaal ‘top off the bill”.
Uit inside info weet ik dat de accu voor de E-installatie in het frame pas kon worden opgeladen nadat het stuur werd verwijderd (?).
Wellicht is dat bij Cervelo anders geregeld.

Mwielerfan 1 oktober 2018 om 22:06

E installatie is niet voor een E bike?

Kosmonaut 1 oktober 2018 om 12:29

Leuk filmpje! En mooi fietsje, qua looks gaan ze er in ieder geval op vooruit ten opzichte van Giant.

Olly 1 oktober 2018 om 16:11

Wow mooie fiets!! ziet er snel uit. En een geweldig filmpje.

HoofdIsVrij 1 oktober 2018 om 16:23

Weet iemand of Cervelo ook crossfietsen maakt (Joris Nieuwenhuis)?

WielrennerR 1 oktober 2018 om 17:55

Nee, Edvald Boasson Hagen gebruikte een Focus crossfiets. (Cervélo en Focus behoren tot dezelfde holding dacht ik?)

zeeuwsvlaming 1 oktober 2018 om 19:28

Focus en cervelo is derby cycle. Zelfde pon holding

zeeuwsvlaming 1 oktober 2018 om 19:29

Dus dan wordt t de mares carbon cross frame van Focus

Maarten Versteegen 1 oktober 2018 om 22:32

Mooie fietsen maar ben ook erg benieuwd naar de overige zaken zoals helm etc. wat dat gaat worden aangezien deze ook van Giant zijn op dit moment

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.