Kledingsponsor BMC stapt net als het fietsenmerk over naar Dimension Data

donderdag 29 november 2018 om 08:36

Ben King spuit de champagne na winst in de Vuelta. foto: Sirotti

De renners van Dimension Data zullen komend seizoen rijden in kleding van Assos. De afgelopen twee jaar was het Zwitserse bedrijf leverancier van materiaal voor de ploeg van BMC. Nadat het fietsmerk BMC niet meegaat met opvolger CCC en overstapt naar het Zuid-Afrikaanse Dimension Data, vertrekt de kledingsponsor in dezelfde richting.


“De overeenkomst gaat verder dan alleen het aanbieden van kleding. We werken nauw samen met Assos bij het onderzoeken en ontwikkelen van nieuw materiaal. De passie die het Assos-team al bij ons heeft getoond is aanstekelijk”, zegt ploegmanager Doug Ryder in het persbericht. Het contract met Assos beëindigt de deal met Oakley, dat sinds 2016 betrokken is bij Dimension Data. Toen de ploeg nog MTN-Qhubeka was, leverde Castelli de kleding. Het Italiaanse bedrijf is nu verantwoordelijk voor de outfits van Sky.

Bij het persbericht staat een foto van het ontwerp van het shirt van 2019. Daarop lijkt het bijna identiek aan het tenue van 2018, een wit bovenstuk en een groen onderstuk. De enige wijzigingen zijn de naam van BMC in plaats van Cervelo op de mouwen, de toevoeging van Assos en de naam van de nieuwe subsponsor Alcatel-Lucent Enterprise. Cervelo is in 2019 verantwoordelijk voor de fietsen van Sunweb.

Dit artikel delen:

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.