Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2021
maandag 8 maart 2021 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2021

Parijs-Nice blijft nog even in het noorden van Frankrijk voor een vlakke etappe naar Amilly. Op papier is dit weer een rit voor de sprinters, net als gisteren toen Sam Bennett de snelste was. Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop!

De tweede dag begint zo’n vijftig kilometer ten noordwesten van Parijs, in het dorpje Oinville-sur-Montcient. Vandaar zakt de koers op de kaart een heel eind naar beneden, naar Amilly, waar na 188 kilometer de streep ligt. Nog voor halfkoers is de Côte de Granges-le-Roi de enige klim waar bergpunten zijn te verdienen. De finale is lastig met wegversmallingen, rotondes, vluchtheuvels en scherpe bochten, waarvan de laatste op 400 meter van de streep.

Om 11.25 uur wordt het startsein gegeven voor de tweede etappe van Parijs-Nice. De aankomst wordt tussen 15.50 en 16.14 uur verwacht. De koers is vanaf 14.15 uur te zien op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+. Sporza op één schakelt om 14.45 uur over naar de Koers naar de zon. Via NOS.nl is de rit eveneens te zien.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
127 Reacties
08-03-2021 11:16
Wind staat wel de goede richting op, maar 1 probleem: er is amper wind...
    08-03-2021 11:20
    Kan nog altijd veranderen, daarnaast is alleen al de kans op waaiers genoeg reden voor een nerveus peloton. Daarnaast reken er maar op dat teams het toch geen proberen.
    08-03-2021 11:49
    Gaat niet waaien vandaag.
    08-03-2021 11:53
    We gaan het zien Jean Dumas, ik hoop er uiteraard op, maar zoals ik al aangaf, zelfs bij een licht windje gaat het peloton gigantisch nerveus zijn. Dus er gaat echt wel wat gebeuren.
08-03-2021 11:26
Bennett voor z'n tweede
08-03-2021 12:20
Wandeletappe vandaag.
08-03-2021 12:24
na 75 kilometer komen ze uit het bos en gaat het op de kant
    08-03-2021 12:49
    We hopen mee
08-03-2021 13:24
Nou, dat belooft weer wat: "De finale is lastig met wegversmallingen, rotondes, vluchtheuvels en scherpe bochten, waarvan de laatste op 400 meter van de streep."
Waar hep dat allemaal voor nodig? Is er in Frankrijk dan helemaal geen normale rechte weg meer te vinden?
    08-03-2021 13:28
    Als je in een plaats wil finishen waarvan de VVV en de middenstand wat euro's moeten ophoesten, is de kans niet groot dat de finish buiten de ring op de parking van de Ikea wordt ingericht.
    08-03-2021 13:31
    Dat hep te maken met het feit dat finishes per sé in urbane zones plaatsvinden ten bate van de overmatig doorgeëvolueerde apen die daar, normaal gesproken dan, langs de kant staan te kijken. Er wordt betaald en dus daar gaan ze binnenkomen.
    08-03-2021 14:09
    Bestuurders willen een stadstour, en de veiligheid is van generlei invloed, want zij zijn geen professionals.
08-03-2021 13:45
Tom Steels jaagt met zijn roedel wolfen op De Bondt. De ploegleider was namelijk zelf de laatste die hier won als Belgische kampioen en dat wil hij graag zou houden. (aldus Sporza)
    08-03-2021 13:52
    Pfff, de Belgisch kampioen in de vroege vlucht, dat is nou niet iets om trots op te zijn.
    08-03-2021 13:59
    Met alle respect voor De Bondt (want leuke renner) maar ik denk niet dat er veel meer eer te behalen valt voor hem vandaag. Mochten er waaiers komen zit ie wel mooi vooraan.

    Ik heb altijd wel respect voor de vluchters, Terpstra is ook zo begonnen.
08-03-2021 14:04
aha toch waaiers. verdomme net voordat we live gaan.
    08-03-2021 14:05
    En bijna uitzending, mooi op tijd!
    08-03-2021 14:05
    Je krijgt toch gelijk, Trek heeft de koplopers al te pakken 14.15u gaat Tiz de lucht in.
    08-03-2021 14:07
    Heeft niks met gelijk te maken hoor @jean Dumas, het is gewoon onvoorstelbaar dat in een rit met risico op waaiers dat er niks gebeurd omdat het simpelweg zo nerveus is.
08-03-2021 14:09
Alles terug samen
    08-03-2021 14:11
    Nog 90 KM, gaan vast nog teams het proberen. Althans dat hoop ik
08-03-2021 14:12
peloton breekt in 2 stukken....Kruijswijk heeft zich laten verassen .
08-03-2021 14:29
Alles rustig op het moment, nog 80.6km.
08-03-2021 14:39
Benieuwd of iemand iets durft, mijn hoop is gevestigd op DCQS. Ik denk dat Ineos en Jumbo er vooral zitten om mee te zitten als er wat gebeurd
08-03-2021 14:41
Armstrong zeker meerdere keren gevallen tijdens een wedstrijd... Zoals met Mayo viel omdat hij een een tas raakte langs de kant....
08-03-2021 14:42
Waaierspoging met nog 71km te gaan
08-03-2021 14:42
DQSI begint eraan
08-03-2021 14:43
Begint weer te breken
08-03-2021 14:43
Die van EF zijn in ieder geval verrast.
08-03-2021 14:44
Kruijswijk weer eraf
    08-03-2021 14:44
    Ja, dit keer omdat hij net terug aan het komen was omdat hij bij de auto was geweest.
    08-03-2021 14:45
    die had net lek gehad.
08-03-2021 14:46
Dit zijn waaiers om te showen. Te weinig wind, de voorste groep blijft te groot.

Maar de renners maken de koers.

Leuke test om te kijken of de commentatoren het in de smiezen hebben. Niet echt, volgens mij.
    08-03-2021 15:00
    De zogenaamde show-waaier.
08-03-2021 14:46
Ellisonde bij Kruiswijk in de achterste groep.
08-03-2021 14:48
Tweede groep komt aansluiten.
    08-03-2021 14:49
    En die tweede groep is volgens mij al de samentroeping van enkele kleinere groepjes.
    08-03-2021 14:50
    Ja leek er wel op ja. Kruiswijk dus weer mee denk ik.
    08-03-2021 14:57
    Nog niet alles, kennelijk. Nu bijna alsnog, inclusief Kruijswijk. Goed dat de jury de auto's er tussenuit haalt, dan moeten de renners echt zelf trappen om terug te keren.
    08-03-2021 15:00
    Ja, netjes, extra werk dus zo voor ze terwijl het peloton snel maar breed over de weg rijdt.
08-03-2021 14:49
Koersssssss
08-03-2021 14:56
Laatste groepje met Kruiswijk toch niet erbij nog.
08-03-2021 15:01
Komen wel terug nu.
08-03-2021 15:02
Zijn er nog plekken waar het los kan gaan of staat er niet genoeg wind?
    08-03-2021 15:04
    Er stond sowieso niet genoeg wind, toch hebben ze een poging gedaan, echter de groep bleef te groot. Of ze het nog eens gaan proberen, zou zomaar kunnen, maar kan ook dat ze het erbij laten.
08-03-2021 15:05
Nou José, ik denk dat de Plus weldegelijk als knecht-knecht is aangenomen.
    08-03-2021 15:06
    Ik vrees het ook voor hem. De Plus is de nieuwe Poels voor Ineos.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.