Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2021
maandag 8 maart 2021 om 11:10 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice 2021

Parijs-Nice blijft nog even in het noorden van Frankrijk voor een vlakke etappe naar Amilly. Op papier is dit weer een rit voor de sprinters, net als gisteren toen Sam Bennett de snelste was. Bespreek hier op WielerFlits het wedstrijdverloop!

De tweede dag begint zo’n vijftig kilometer ten noordwesten van Parijs, in het dorpje Oinville-sur-Montcient. Vandaar zakt de koers op de kaart een heel eind naar beneden, naar Amilly, waar na 188 kilometer de streep ligt. Nog voor halfkoers is de Côte de Granges-le-Roi de enige klim waar bergpunten zijn te verdienen. De finale is lastig met wegversmallingen, rotondes, vluchtheuvels en scherpe bochten, waarvan de laatste op 400 meter van de streep.

Om 11.25 uur wordt het startsein gegeven voor de tweede etappe van Parijs-Nice. De aankomst wordt tussen 15.50 en 16.14 uur verwacht. De koers is vanaf 14.15 uur te zien op Eurosport 1 en via de Eurosport Player en GCN+. Sporza op één schakelt om 14.45 uur over naar de Koers naar de zon. Via NOS.nl is de rit eveneens te zien.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
127 Reacties
08-03-2021 15:05
Nog 51.5km en weer echt alles samen. De renners plassen.
    08-03-2021 15:08
    Ok bedankt voor deze info! :)
    08-03-2021 15:11
    Graag gedaan! :)
08-03-2021 15:12
Groenetruiobsessie
08-03-2021 15:13
Gaat niks meer gebeuren vrees ik. Iedereen is teveel op zijn hoede.
08-03-2021 15:22
Als er toch geen zak gebeurt. De tactiek voor QS mbt MSR, lastige shit.., Inzetten op een scenario met Flip of liever Bennett/Ballerini? Als Flip bijvoorbeeld weg kan met mvdp en wva mag je die toch makkelijk verbieden om op kop te gaan wanneer die vleesbonken er kort achter rijden? Moet je hem uberhaupt als aanvaller inzetten of juist om de gaatjes dicht te poeffen?
    08-03-2021 15:25
    Alaphilippe heeft MvdP al eens in de sprint verslagen, he. Dus doorrijden!
    08-03-2021 15:27
    Dat was omdat er nog een andere Fransoos bij was de MvdP insloot. Maar ik vermoed dat Flip en Wout toch wel tot op zekere hoogte meedraaien in zo'n situatie omdat het nou eenmaal renners zijn die altijd willen en gaan
    08-03-2021 15:30
    Ik denk dat je de sprinters echt kan afschrijven voor MSR, dus ook bennett. Op de Poggio gaan ze zeker aanvallen, en met het geweld van een MvdP, alaphilippe en van Aert gaan de sprinters heel ver achter liggen.
08-03-2021 15:25
Dit is echt de saaiste etappe ooit
08-03-2021 15:30
Latour wordt nu voor de tweede dag op rij een tijdrijder genoemd. Ik geloof best dat hij een paar aardige tijdritten heeft gereden, wanneer het parcours pittig genoeg was, maar bij mij is nooit het beeld ontstaan van ´Pierre Latour, de tijdrijder´. Heb ik iets gemist?
08-03-2021 15:31
Greipel wint de sprint!
    08-03-2021 15:32
    Verraste duidelijk Matthews.
08-03-2021 15:32
G. Bennett gevallen.
08-03-2021 15:32
aij daar ligt bennett en zwaar ook
    08-03-2021 15:33
    Helm gebroken.
08-03-2021 15:33
Poeh, z'n helm helemaal kapot joh.
    08-03-2021 15:33
    Hadden ze daar niet even beter snel een testje kunnen doen om te kijken of ie niet een hersenschudding oid heeft? Lijkt me best een klap als je helm breekt.
    08-03-2021 15:35
    Eens Merlinappa. Hopelijk blijkt niet vanavond dat hij een hersenschudding heeft.
    08-03-2021 15:36
    Ja, wordt inderdaad veel te snel weer op de fiets getild.
    08-03-2021 15:36
    Ja, is altijd voorzichtig mee zijn als iemand zo hard op z'n hoofd valt.
08-03-2021 15:33
Helm doormidden, pijn in de kop...
08-03-2021 15:33
Moet eens leren sturen.
08-03-2021 15:34
Pff ik weet niet of ik dit verantwoord vindt, was duidelijk groggy. Ik begrijp dat een renner altijd door wil, maar of dit nou de juiste keuze is.
08-03-2021 15:34
Euhmm hallo?? laat je iemand die net gevallen is en zijn helm brak, zo maar doorrijden zonder check up??? Jumbo Visma???
    08-03-2021 15:42
    Zag er toch wel uit als een mogelijke hersenschudding als je zag hoe Bennett overeind kwam. Flinke klap gehad.
08-03-2021 15:36
De eerste dokter(?) controleerde buiten beeld Bennett, en kreeg toen pas de helm. Tweede dokter kwam daarna ter plekke. De ene gaf een duim omhoog naar de andere.
    08-03-2021 15:38
    Zo snel kan je hersenschudding niet uitsluiten ;)
    08-03-2021 15:40
    Klopt, maar je kan wel zo snel controleren of iemand nog 'bij de tijd' is.
    08-03-2021 15:44
    Ah top. hopelijk kan ie veilig finishen vandaag en valt het mee.
    08-03-2021 15:48
    Je kan helemaal niet zo snel checken of iemand een hersenschudding heeft, die koersdokters deden ook maar wat.
08-03-2021 15:36
Zo gaat dat dus.
08-03-2021 15:38
Zouden ze in Amilly ook een stationspiano hebben?
    08-03-2021 15:40
    Comptine d'un autre été: L'après-midi als anthem?
08-03-2021 15:41
Wel mooi dat truitje van G.Bennett, vloekt ook niet met broek, helm en fiets.
08-03-2021 15:47
Weer een val, drie renners. Vuillermoz lijkt klaar.
08-03-2021 15:48
Bennett inmiddels al terug?
    08-03-2021 15:48
    Bij kennis? Ja, dacht van wel.
    08-03-2021 15:49
    Volgens mij niet, terug in het peloton nog
    08-03-2021 15:50
    En nu in beeld, tussen de auto's nu.
08-03-2021 15:49
Potverdikkie. Van die rot dorpjes in een wandeletappe en dan je voorjaar naar de vaantjes vallen.
08-03-2021 15:53
Bennett meld even dat hij terug is?
    08-03-2021 15:54
    Misschien een dank je, dat de auto's erachter mochten blijven? :)
08-03-2021 15:53
Met nog 18.6km sluit Bennett weer aan.
08-03-2021 15:54
Wie moet er een pizza? :)
    08-03-2021 15:55
    Grinnik.... :)
    08-03-2021 15:56
    Remco Evenepoel misschien?
08-03-2021 15:58
Nog 14.5km en het tempo zit er best wel in, in het peloton.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.