WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2
zondag 29 januari 2017 om 14:45 Volg in Google

WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2

Vandaag staat de tweede en laatste dag van het WK Veldrijden in het Luxemburgse Bièles op het programma. Er zijn nog twee regenboogtruien te verdienen. Om 11.00 zijn eerst de U23 mannen aan de beurt, voordat om 15.00 de mondiale titelstrijd tussen de elite heren losbarst!

Bij beide onderdelen is de verwachting dat er een klassiek Nederland-België-gevecht ontstaat. Bij de beloften verdedigt Eli Iserbyt zijn wereldtitel, terwijl Joris Nieuwenhuis misschien wel zijn grootste concurrent is. En na de vele heisa van de voorbije weken, mogen regerend wereldkampioen Wout van Aert en grote uitdager Mathieu van der Poel het nu met elkaar uitvechten in de Luxemburgse modder. Of gaat er toch een derde been mee heen? Bespreek de wedstrijdverlopen in deze Volg Hier op WielerFlits.

Programma
11.00 uur – flag-wc WK U23 mannen
15.00 uur – flag-wc WK Elite heren

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst U23 mannen
Deelnemerlijst Elite heren

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 14.45)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
1 4 5 6
29-01-2017 15:59
WvA de enige zonder pech, geloof ik. Op die manier wordt het natuurlijk veel makkelijker...
29-01-2017 15:59
MvdP zo snel mogelijk naar de weg. Dit heeft niets meer met sport te maken.
29-01-2017 15:59
Onzin natuurlijk, dat gelul over bandenkeuze. Bandenkeuze mag best verschil maken, maar niet op zo'n extreme wijze. Gewoon geeen WK organiseren op een ondergrond als dit. Wielersport hoort nog steeds een sport te zijn waarbij de mens het grote verschil maakt. Het is geen F1.
29-01-2017 15:59
Je moet er ook bij zeggen dat van Aert automatisch tijd verloor door zijn bandendruk. Die tijd blijkt hij achteraf dubbel en dik terug te winnen door niet lek te rijden. Onmogelijk dus om te zeggen dat MVDP beter was, wel mogelijk om te zeggen dat van Aert slimmer is.
29-01-2017 15:59
@jalabertje en hensie doe eens normaal joh, het nederlandse team heeft zich gewoon minder goed voorbereid dan Van Aert. Je hoort hier rekening mee te houden als je kampioen wil worden dua dit is de terechte kampioen ( en ja ik ben een Nederlander)
29-01-2017 16:00
Allemaal erg vervelend die lekke banden, maar je moet gewoon doorknokken. Dit is gewoon slappe hap van Mathieu.
29-01-2017 16:00
Belachelijke reacties. Voorbereiding Nederlandse team 0!
Mathieu was beter maar doe niet alsof Wout naar huis werd gereden... Hij had wat langer nodig om in zn ritme te komen en Van Kessel liet een enorm gat vallen mede omdat Meeusen er van tussen is gevallen. Had ie maar andere banden moeten kiezen of niet? Niels Albert lacht en Nederland weent. Planning is alles, vandaag opnieuw bewezen.
29-01-2017 16:00
Wuyts heeft het over "de ongelukkige beginfase" van WvA... Wat is dat nou weer voor kolder?

MvdP reed oppermachtig.
29-01-2017 16:01
Guys jullie hebben allemaal het begin gezien, mathieu reed makkelijk weg. Iedere keer dat van aert terug kwam had vd poel lek. Hij reed heus niet alleen door die banden weg hij was gewoon sterker.

Van aert knip in ieder geval 1 mouw af en geef m aan Mathieu
29-01-2017 16:01
Van Aert op cortisonen banden ... .
29-01-2017 16:01
[i]edit redactie: niet provoceren[/i]
29-01-2017 16:02
Mooi, daarmee zijn de kettingproblemen van in het begin van het seizoen doorgespoeld.
29-01-2017 16:03
Laat die sneue Belgen lekker blij zijn met hun sneue groenebandenkampioentje. Alleen zo jammer dat die sport eigenlijk door vrijwel niemand meer serieus genomen wordt.
29-01-2017 16:03
De sterkste renner wint zilver.
29-01-2017 16:03
Verdiende overwinning, materiaalkeuze en maturiteit mogen gerust het verschil maken.
29-01-2017 16:03
@jackpot
Onzin. Halverwege lagen de Belgen 2 t/m 5. Daar vallen er toch ook gewoon 2 weg door lekke banden.
29-01-2017 16:04
Arme Mathieu, heb er wel wat medelijden mee. Net als met Meeusen. En Toon Aerts, die kon zelfs niet meedoen. Ach ja, pech hoort erbij. En het is maar cross he.
29-01-2017 16:05
Doe niet zo kinderachtig lorenz. Andersom had je precies hetzelfde geroepen.
29-01-2017 16:05
Sorry 3 zelfs.
29-01-2017 16:08
Wat is de uitslag in directe duels Van Aert tegen van Der Poel dit seizoen?

12-5?

Materiaalkampioentje
29-01-2017 16:09
Ik vind het overdreven om als Nederlander te zeggen dat Mathieus ZOVEEL sterker was, viel wel mee.
Daarnaast is het net zo kinderachtig van de Belgen om net te doen of er niets aan de hand is. Kom op zeg, je ziet niemand normaal over de finish komen. Alles is met de fiets aan de hand, met een lekke band, met een kapotte derralleur, dit is echt niet normaal meer.
29-01-2017 16:12
Er kwam wel iemand normaal over de streep.

Van aert.
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.