WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2
zondag 29 januari 2017 om 14:45 Volg in Google

WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2

Vandaag staat de tweede en laatste dag van het WK Veldrijden in het Luxemburgse Bièles op het programma. Er zijn nog twee regenboogtruien te verdienen. Om 11.00 zijn eerst de U23 mannen aan de beurt, voordat om 15.00 de mondiale titelstrijd tussen de elite heren losbarst!

Bij beide onderdelen is de verwachting dat er een klassiek Nederland-België-gevecht ontstaat. Bij de beloften verdedigt Eli Iserbyt zijn wereldtitel, terwijl Joris Nieuwenhuis misschien wel zijn grootste concurrent is. En na de vele heisa van de voorbije weken, mogen regerend wereldkampioen Wout van Aert en grote uitdager Mathieu van der Poel het nu met elkaar uitvechten in de Luxemburgse modder. Of gaat er toch een derde been mee heen? Bespreek de wedstrijdverlopen in deze Volg Hier op WielerFlits.

Programma
11.00 uur – flag-wc WK U23 mannen
15.00 uur – flag-wc WK Elite heren

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst U23 mannen
Deelnemerlijst Elite heren

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 14.45)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
29-01-2017 15:41
Tubes van Albert winnen het WK!
29-01-2017 15:41
Het hoort bij de sport, maar zo is het wel een desillusie
29-01-2017 15:42
Geklooi met de tubes bij MvdP!
29-01-2017 15:42
Niet slim van VDP om zijn eigen materiaal stuk te rijden door overdreven veel risico's te nemen.
29-01-2017 15:42
Zonde van het WK zo zeg...
Als Van Aert kampioen wordt zal niemand zeggen dat het terecht is (al is goede materiaalkeuze natuurlijk ook bepalend/kwaliteit). En voor de kijker gaat de lol er zo ook wel vanaf....echt een spannend duel verwacht ik nu niet meer.
29-01-2017 15:43
Zijn bandenspanning moet gewoon omhoog, dit lijken mij gewoon stootlekken, of de stenen scheuren de zijwangen open
29-01-2017 15:43
Wtf
29-01-2017 15:43
De krachtsverhoudingen zijn zoals ze bijna het hele seizoen zijn geweest, maar de uitslag lijkt voor een groot deel bepaald te worden door de lekke banden. De eerste twee wisselen van plek en Pauwels lijkt het brons te gaan missen. Ik was wel voor de underdog, maar dit koersverloop is desondanks een anti-climax.
29-01-2017 15:44
Van de Poel gewoon de sterkste. Dit WK is gewoon een desillusie
29-01-2017 15:44
Zou voor de spanning wel fijn zijn als van Aert ook pech krijgt...
29-01-2017 15:44
Spanning iets omhoog en schuim d'rin !
29-01-2017 15:44
Wat een domper dit. Van der Poel zoveel beter maar toch 20 seconden achter.
29-01-2017 15:46
Toch jammer om naar veldrijden te kijken waarbij het alleen nog spannend kan worden als Van Aert nu ook pech krijgt. Maakt het minder leuk om te kijken dan.
29-01-2017 15:46
vd Poel heeft bijna de halve wedstrijd met een lekke band gereden.
29-01-2017 15:46
Anticlimax
29-01-2017 15:46
Pech hoort bij cross. Maar 4 of 5x lek is wel erg extreem. Geen lol aan zo.
29-01-2017 15:47
VDP verliest door zijn eigen roekeloosheid, jonges toch.
29-01-2017 15:47
Als ik sport wil kijken waar materiaal de doorslag geeft kijk ik wel formule 1.

Van aert lever je trui in.
29-01-2017 15:48
Het is vervelend, en ik zie als Nederlanders zijnde natuurlijk ook liever van der Poel winnen, maar hoe komen jullie er nou bij dat hij 'zoveel' beter was/is?
29-01-2017 15:48
En nu rijdt van Aert puur op het mentale deel en minuut weg en zegt elke Belg straks dat het een terechte zege was
29-01-2017 15:49
Voordeeltje voor Wout is wel dat het na afloop vooral over de lekke banden zal gaan, en niet meer over z'n dopingformulier ;)
Mja, kan er best mee leven dat WvA kampioen wordt, maar dat de wedstrijd op deze manier wordt beslist is wel zonde. Had op een spannendere wedstrijd gehoopt.
29-01-2017 15:49
Lekkere ondergrond. Wat een farce.
29-01-2017 15:50
haha Jalabertje doe normaal jongen. Als je op een steengroeve rondrijdt moet je zorgen dat je juiste banden hebt. Van Aert zegt dankjewel tegen de materiaalman van VDP, en niet tegen de geluksgoden.
29-01-2017 15:51
Trui inleveren ja dag. Entourage van Van Aert zijn de enigen die geanticipeerd hebben op dergelijke toestanden aangezien iedereen haast met minimum vier lekke banden staat. Toch ook een verdienste niet?
29-01-2017 15:51
De groene dingen zijn wel een briljante keuze gebleken. Het heeft weinig met interessante topsport te maken dit WK, maar voor degene die die dingen hebben bedacht mogen zich in de handen wrijven.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.