WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2
zondag 29 januari 2017 om 14:45 Volg in Google

WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2

Vandaag staat de tweede en laatste dag van het WK Veldrijden in het Luxemburgse Bièles op het programma. Er zijn nog twee regenboogtruien te verdienen. Om 11.00 zijn eerst de U23 mannen aan de beurt, voordat om 15.00 de mondiale titelstrijd tussen de elite heren losbarst!

Bij beide onderdelen is de verwachting dat er een klassiek Nederland-België-gevecht ontstaat. Bij de beloften verdedigt Eli Iserbyt zijn wereldtitel, terwijl Joris Nieuwenhuis misschien wel zijn grootste concurrent is. En na de vele heisa van de voorbije weken, mogen regerend wereldkampioen Wout van Aert en grote uitdager Mathieu van der Poel het nu met elkaar uitvechten in de Luxemburgse modder. Of gaat er toch een derde been mee heen? Bespreek de wedstrijdverlopen in deze Volg Hier op WielerFlits.

Programma
11.00 uur – flag-wc WK U23 mannen
15.00 uur – flag-wc WK Elite heren

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst U23 mannen
Deelnemerlijst Elite heren

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 14.45)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
29-01-2017 15:51
Dit kan nog wel eens de doorslag gaan geven dat VDP naar de weg gaat.
29-01-2017 15:51
@MrKennedy85

Ik vind het ook echt enorm jammer hoe materiaalpech dermate heeft meegespeeld. Maar een 'terechte zege' houdt veel meer in dan de beste renner te zijn (want dat leek inderdaad Van der Poel te zijn). Het mentale aspect en materiaalkeuze zijn nu eenmaal ook een aspect van het veldrijden, en een winnaar daarop afrekenen, lijkt me niet echt fair.
29-01-2017 15:51
@Gilberto
Omdat MvdP elke keer weer weg reed bij WvA, en Wout alleen terugkwam wanneer Mathieu weer eens een lekke band had. Pakte Mathieu weer een nieuwe fiets, dan reed hij ook gelijk weer een stukje weg.
29-01-2017 15:51
Allemaal de schuld van Adrie van der Poel.
29-01-2017 15:51
@ Gilberto, ik vind het ook voorbarig om te besluiten dat Van der Poel veel beter was. Ja hij had een mooie voorsprong voor die lekke banden, maar de koers was nog lang en Van Aert kwam steeds beter in zijn ritme. Ik vermoed dat het zonder lekke banden een spannend duel was geweest.
29-01-2017 15:52
Boom uit koers na 5 lekke banden. Geen banden meer en uit koers..
29-01-2017 15:52
Dit bericht is verwijderd
29-01-2017 15:52
Boom uit koers door lekke banden, waar gaat dit wk over
29-01-2017 15:52
wat een farce...
29-01-2017 15:52
Boom zn materiaal is op.
29-01-2017 15:53
@mooie Mario

Ik denk juist van niet. MvdP zal denk ik nu juist meer geneigd zijn langer in het veld te blijven om wout toch te verslaan voor het wk
29-01-2017 15:54
Hoeveel banden zou Mathieu bij zich hebben??
29-01-2017 15:55
De beste gaat helaas niet winnen door een verkeerde bandenkeuze, wat een domper.
29-01-2017 15:55
Slecht voorbereid het Nederlandse team. Van Aert heeft dus duidelijk een tragere band, maar wel betrouwbaar, en dan wint hij. Je hebt niets aan een snelle band die niet betrouwbaar is.
29-01-2017 15:56
Kansloos WK dit. Niet eens omdat die Van Aert wint (al gun ik die gozer niks), maar wel de manier waarop. Drama. Hopelijk zegt VDP de cross gedag en gaat ie snel naar de weg.
29-01-2017 15:56
Dat zeg ik een verdienste van de materiaalman. Sport gaat om fysieke of mentale prestaties. Niet het beste materiaal. Van Aert kon m niet eens bijhouden zonder lekke band.

Lever je trui in.
29-01-2017 15:57
Mentaal doorknokken hoort er ook bij. Als van der Poel zoveel sterker had geweest, had het niet opgelopen tot 40 seconden. Ook niet na extra inspanning door het rijden op een lekke band.
29-01-2017 15:57
De beste was Pauwels.
29-01-2017 15:57
Waardeloos deze banden slag.
29-01-2017 15:58
Welk merk banden rijden de Nederlanders mee. Die wil ik in ieder geval niet...
29-01-2017 15:58
Onzin, de ene na de andere Belg rijdt ook gewoon lek.
29-01-2017 15:58
WK bandenplakken dit.
En getuige van het wonderbaarlijke herstel van de knie van Wout.
29-01-2017 15:58
@Jalabertje bullshit. Van Aert kan er ook niet aan doen dat hij op ouderwetse tubes staat die niet kapot te krijgen zijn.
29-01-2017 15:58
Van Aert wint alleen maar omdat hij geen lekke band heeft gehad en de rest wel. Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen.
29-01-2017 15:59
@ Jalabertje

Kan het ook niet zijn dat Van Aert niet zo snel als Van der Poel kon rijden, net door zijn bandenkeuze. Materiaal is wel degelijk even belangrijk dan fysiek en mentaal en heeft invloed op een prestatie en niet alleen maar op pech.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.