WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2
zondag 29 januari 2017 om 14:45 Volg in Google

WK Veldrijden 2017: Volg hier dag 2

Vandaag staat de tweede en laatste dag van het WK Veldrijden in het Luxemburgse Bièles op het programma. Er zijn nog twee regenboogtruien te verdienen. Om 11.00 zijn eerst de U23 mannen aan de beurt, voordat om 15.00 de mondiale titelstrijd tussen de elite heren losbarst!

Bij beide onderdelen is de verwachting dat er een klassiek Nederland-België-gevecht ontstaat. Bij de beloften verdedigt Eli Iserbyt zijn wereldtitel, terwijl Joris Nieuwenhuis misschien wel zijn grootste concurrent is. En na de vele heisa van de voorbije weken, mogen regerend wereldkampioen Wout van Aert en grote uitdager Mathieu van der Poel het nu met elkaar uitvechten in de Luxemburgse modder. Of gaat er toch een derde been mee heen? Bespreek de wedstrijdverlopen in deze Volg Hier op WielerFlits.

Programma
11.00 uur – flag-wc WK U23 mannen
15.00 uur – flag-wc WK Elite heren

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Parcours
Deelnemerslijst U23 mannen
Deelnemerlijst Elite heren

Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 14.45)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
147 Reacties
1 2 3 6
29-01-2017 10:47
Go Toupalik ging ik zeggen, maar die doet niet mee. :(
Ik gunde hem de titel wel na zijn koers van vorig jaar. :p
Is die al te oud of zo?

Edit: in Hoogerheide blessure opgelopen lees ik nu, jammer.
29-01-2017 10:51
@joachim: rugblessure:
https://twitter.com/adamtoupalik/status/825102963618230272
29-01-2017 10:53
Lars van der Haar verras ons maar!
29-01-2017 10:55
Een heerlijk ouderwets modderbal vandaag! Maar wel modder op een bevroren ondergrond. Lijkt allemaal wel redelijk te doen.
Start veelbelovend!
29-01-2017 10:56
Schuiven de Belgen nou expres Joris Nieuwenhuis de topfavoriet rol toe? Volgens mij heeft hij meer verloren van Eli & Quinten dan gewonnen...
29-01-2017 11:10
We hadden deze koers ook schriftelijk af kunnen doen. Die Nieuwenhuis moet zsm naar de profs gejorist worden.

Mister Puck probeert nog wat, maar je ziet dat het niet van harte is dus kun je op dit parkoers wachten op zo'n val.

@HIV
Als je het seizoen een klein beetje hebt gevolgd, dan weet je dat het niet meer dan logisch is om dat te doen.
29-01-2017 11:11
Dat hebben de Belgen dan goed gedaan.
Degene die geen pech krijgt, zal gaan winnen.
29-01-2017 11:13
Pffff. Ziet er wel heel makkelijk en souverein uit bij Nieuwenhuis!
29-01-2017 11:14
Nieuwenhuis gaf na het NK aan dat ie nog geen plannen had om op korte termijn naar de profs te gaan. Maar hopelijk heroverweegt ie dat en rijdt ie volgend jaar gewoon tussen de grote jongens. Hermans gaat ook en wie weet Iserbyt ook? Dan blijft er geen uitdaging over bij de beloften.
29-01-2017 11:17
Nieuwenhuis 3 klassen beter dan de rest. Prachtige techniek ook. Iserbyt wil te graag waardoor hij fouten maakt. Als Nieuwenhuis op de fiets blijft en geen pech heeft dan gaan ze die niet meer terug zien.
29-01-2017 11:23
Best een leuke nichesport toch, eigenlijk jammer dat men er niet mondiaal op aanslaat, ik vind het vermakelijker dan MTB en/of de baan. Parcours is redelijk extreem zo lijkt het, genoeg mogelijkheden om heel hard de hekken in te gaan.

Die Bertolini lijkt een issue met zijn doorbloeding te hebben
29-01-2017 11:29
@hoofdisvrij: Al duidelijk waarom Nieuwenhuis de favorietenrol kreeg
29-01-2017 11:30
Bertolini is gaan vliegen na val Aerts.
29-01-2017 11:36
Gaaf parkoers!
29-01-2017 11:38
Pfoe, dat parcours in vergelijking met gisteren is echt wel dag en nacht verschil. Ziet er mooi uit voor Van Aert. Maar ik had de profs graag over die schaatsbaan van gisteren zien gaan.
29-01-2017 11:50
@Delgado,

Het blijft ubertechnisch hoor. Ik denk dat Mathieu met een knalstart komt met veel risico waardoor Wout direct in de verdediging moet. Dan een foutje maken zal dodelijk zijn. Beetje scenario Iserbyt zeg maar.

Commentaar van Wuyts is overigens tenenkrommend. Enige dat er soms nog uitkomt is aiaiai en oeioeioei.
29-01-2017 11:52
Wouters komt nog hard hoor. Die kan brons nog afsnoepen van Belgie.

Hup Wouters. Nu die Spanjaard binnenhalen.
29-01-2017 11:54
@Geraint
Technisch blijft het ja, maar Van Aert kan hier zeker zijn power kwijt. Die indruk had ik gisteren veel minder (bij de junioren althans, vrouwen heb ik niet gezien).
29-01-2017 11:55
Mooi hoor, Wouters heeft ook een goede dag.
29-01-2017 11:55
Wow!
29-01-2017 11:56
Oh, ocharme Aerts. :(
29-01-2017 13:52
Verslag ter plekke: parcours wordt steeds meer een Van Aert parcours...achter zijn er lange stukken waar full power nodig is....technische stuk valt bijna geen verschil meer te maken....overigens opvallend dat veel Belgen die ik heer spreek hopen dat van Aert niet wint...liever van der Poel....
29-01-2017 14:48
Van Aert op speciale Michelin tubes, Tabor in de herhaling? Starten met minder bekend materiaal is niet altijd handig.
29-01-2017 14:54
@Romain Vainšteins
Het klinkt een beetje alsof je vandaag voor het eerst een cycloscross wedstrijd hebt gezien.
Dat vind ik wel verassend gezien het feit dat je de afgelopen maanden in elk topic over veldrijden de behoefte had te komen vertellen wat voor niet interessante, marginale sport het was.
29-01-2017 15:00
En we zijn begonnen!!
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.