WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 26 september 2020 om 12:00 Volg in Google

WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Op de derde dag van het WK wielrennen in Imola zijn de ogen weer gericht op de vrouwen, die nu in de wegwedstrijd gaan strijden om de regenboogtrui. Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Even leek het erop dat Annemiek van Vleuten haar titel niet kon verdedigen. In de Giro Rosa was ze namelijk hard gevallen, waarbij ze haar pols brak. Ze herstelde echter sneller dan verwacht en reisde toch naar Italië af. “Als ik start, dan doe ik dat met ambities en niet alleen om erbij te zijn”, zei ze in aanloop naar de mondiale titelstrijd.

De vrouwen werken vandaag vijf ronden van 28,8 kilometer af. Gestart wordt op het autocircuit van Imola, waarna de rensters in zuidelijke richting kloksgewijs de ronden afleggen. De hellingen bij Mazzolano (2,8 km aan 5,9%) en Cima Gallisterna, met een maximale stijging tot 14 procent, zijn de belangrijkste scherprechters.

Om 12.35 uur wordt het startsein gegeven voor de wegwedstrijd voor vrouwen. De finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.00 uur. Het WK wielrennen is live te zien op Eurosport 1, dat er vanaf de start (12.30 uur) live bij is. Sporza op één schakelt om 13.30 uur in. De NOS (op NPO1) volgt om 14.00 uur.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Live timing (Tissot Timing)
Livestream (NPO1, vanaf 14.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
161 Reacties
26-09-2020 12:05
eurosport ook later toch ivm de motersport
    26-09-2020 12:08
    Ik hoop niet ook op Imola... Anders gaan we nog wat beleven.
26-09-2020 12:25
Eurosport player wel vanaf de start erbij.
    26-09-2020 12:36
    Bedankt Poeksel, ga ik meteen naar kijken!
26-09-2020 12:28
Zet 'm op meiden!
26-09-2020 12:33
Er staat dat het WK wielrennen te volgen is op Eurosport 1 om 12.30 uur. Echter deze informatie is onjuist.....beetje jammer.
26-09-2020 12:38
De Strijd der Nederlandse Dames - ik hoop dat VdB en vV volop tegen elkaar mogen en zullen koersen!
26-09-2020 12:41
Nederland vs De Wereld, 70% vs 30%
    26-09-2020 12:59
    En als blijkt dat van Vleuten voldoende aan haar stuur kan trekken dan verandert dat nog naar 95 - 5 % :-)

    Hopelijk zien we wel nog wat strijd vóór er een Nederlandse wegrijdt.
26-09-2020 12:43
Anna toch wel de topfavoriet nu IMO, lalala.
26-09-2020 12:47
Er wordt achterin al gevallen voor de officiele start...

En een compliment van de commentatoren voor Tim de Vries voor de voorbeschouwingen op WF.
    26-09-2020 13:03
    heb je commentaar in NL ik zie op eurosport player enkel engels als optie.
    26-09-2020 13:08
    Ik kijk via de webplayer, daar kan je iig talen kiezen (ergens rechts onderin de video).
    26-09-2020 13:18
    Ter info: ik heb mij op EurosportPlayer geregistreerd in de UK en daar is er geen keuze voor andere talen. (onlangs was er eens een programma waar ik wél kon kiezen, dus het hangt van de windrichting van de dag af...)
    26-09-2020 13:21
    @lurtz: wat ik wel al gemerkt heb: als ik op mijn tablet kijk heb ik Nederlands commentaar. Als ik ga casten wordt het soms opeens Engels. Wat voor mij werkt: vlak voor het casten nog eens expliciet Nederlands als taal selecteren.
26-09-2020 12:50
Gratis reclame voor WF op Eurosport.

Onrustig begin.
26-09-2020 12:52
Amialiusuk niet gestart. Iemand een idee waarom?
26-09-2020 13:00
Parcours ligt er fraai bij, ik vind mooi.
    26-09-2020 13:09
    Inderdaad heel mooi, zowel de wegen als het landschap.

    De UCI heeft eindelijk eens een juiste beslissing genomen - dit is toch een pak aantrekkelijker dan de VAM-berg :D
26-09-2020 13:02
Arme Letse, er gelijk al afgereden worden ondanks dat het peloton rustig naar boven rijdt.
26-09-2020 13:08
Ik hoop vandaag weer eens op Vos. Was in de Giro Rosa toch echt wel weer goed
    26-09-2020 13:12
    Ik vrees dat het 2e klimmetje wat te veel gaat zijn voor Vos wanneer de betere klimmers vol aangaan, maar op dit parcours winnen van vV, VdB, Niewadoma etc zou natuurlijk fantastisch zijn.
26-09-2020 13:14
Is Van Vleuten nog niet weg?
26-09-2020 13:17
Die 2e klim doet me aan de Redoute denken, alleen dan in een mooi landschap
    26-09-2020 13:23
    Wel een stukje langer... :-)
    26-09-2020 13:28
    La redoute is 7hm meer en korter. Terwijl deze klim in de steilste kilometer steiler is en over zijn totale lengte langer. Alle plussen en minnen tegen elkaar weggestreept zijn ze dus weleenswaar niet hetzelfde maar wel mooi met elkaar te vergelijken.
26-09-2020 13:21
Afvalrace op deze manier, nog nauwelijks koers en ze wapperen er al af alsof we in de laatste 30km van de TdF zitten
    26-09-2020 13:26
    Ik denk dat er verschillende al na de eerste ronde gaan afstappen...
26-09-2020 13:22
Poeh, al twee Belgische vrouwen eraf, beetje triest...
    26-09-2020 13:48
    Waar de Belgische mannen een goede ploeg op de been kunnen brengen is het voor de vrouwen op zijn zachtst gezegd magertjes.

    Misschien iets voor kerckhoffs om daar een keer in te duiken.
    26-09-2020 13:57
    Ze zijn, als ik de livetiming mag geloven, weer teruggekeerd in het peloton.
26-09-2020 13:32
De ticker van Sporza is wat verborgen op hun homepage: https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/wereldkampioenschappen/2020/women-elite-wereldkampioenschappen-imola-imola-live-nederland-tegen-rest-van-de-wereld-op-wk-wielrennen-bij-de-vrouwen~1570066203024/
26-09-2020 13:37
Van der Breggen wordt teruggebracht nadat haar ketting eraf lag.
    26-09-2020 13:40
    Nog 114km en het gat met het peloton is gedicht.
26-09-2020 13:47
Dikke vrouw moet lossen.
    26-09-2020 13:55
    En ze sluit weer aan. Bikkel.
26-09-2020 13:47
Kröger heeft hier niet veel te zoeken
26-09-2020 13:51
Wat is de tactiek vandaag ? Massasprint ?
26-09-2020 13:54
Lijkt wel een Tour etappe waar TJV op kop rijdt dit.
    26-09-2020 13:56
    Ja, en hoe liep dat ook alweer af?
    26-09-2020 14:31
    Perfect. Ze reden 3 weken voor de Slovenen en uiteindelijk eindigden de Slovenen op 1 en 2.
26-09-2020 13:54
Ik vind het eerlijkgezegd behoorlijk sneu om zo een meisje als Kröger hier naar toe te sturen
    26-09-2020 13:55
    Duitsers zijn wrede lui.
26-09-2020 13:58
Valerie is weg! Die halen ze niet meer terug

Om te reageren moet je ingelogd zijn.