WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 26 september 2020 om 12:00 Volg in Google

WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Op de derde dag van het WK wielrennen in Imola zijn de ogen weer gericht op de vrouwen, die nu in de wegwedstrijd gaan strijden om de regenboogtrui. Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Even leek het erop dat Annemiek van Vleuten haar titel niet kon verdedigen. In de Giro Rosa was ze namelijk hard gevallen, waarbij ze haar pols brak. Ze herstelde echter sneller dan verwacht en reisde toch naar Italië af. “Als ik start, dan doe ik dat met ambities en niet alleen om erbij te zijn”, zei ze in aanloop naar de mondiale titelstrijd.

De vrouwen werken vandaag vijf ronden van 28,8 kilometer af. Gestart wordt op het autocircuit van Imola, waarna de rensters in zuidelijke richting kloksgewijs de ronden afleggen. De hellingen bij Mazzolano (2,8 km aan 5,9%) en Cima Gallisterna, met een maximale stijging tot 14 procent, zijn de belangrijkste scherprechters.

Om 12.35 uur wordt het startsein gegeven voor de wegwedstrijd voor vrouwen. De finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.00 uur. Het WK wielrennen is live te zien op Eurosport 1, dat er vanaf de start (12.30 uur) live bij is. Sporza op één schakelt om 13.30 uur in. De NOS (op NPO1) volgt om 14.00 uur.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Live timing (Tissot Timing)
Livestream (NPO1, vanaf 14.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
161 Reacties
26-09-2020 14:06
Annemiek maakt een goede indruk in het interview.
26-09-2020 14:10
Demey de aanval-exoot, België heeft jammer genoeg geen echte klimmers.
    26-09-2020 14:16
    Je zou toch denken dat die Belgen in de Ardennen op hoogte wonen en daardoor ook goed kunnen klimmen...
    26-09-2020 14:20
    Zou je wel denken, maar het niveau van de Belgische vrouwen is nog niet zo hoog, en ook kwa aanwas en doorstroming mist er wat.
26-09-2020 14:11
Veel mensen zonder mondmasker :6
    26-09-2020 14:21
    In Nederland hebben we zelfs binnen geen mondmasker op en dan klagen we in het buitenland over mensen buiten zonder mondmasker.....
26-09-2020 14:21
Het nut van niet medische mondmasker buiten is absoluut niet bewezen. Wat ga je met een mondmasker doen in stromende regen buiten ? Laat ook maar, mensen zoeken het zelf maar uit.
Lekker koersen ! en koers kijken.
26-09-2020 14:32
Jackson-Brown(e) are running on empty.
    26-09-2020 14:49
    You're a friend of mine...
26-09-2020 14:34
Demarreren vanuit de ravitaillering? Sjiek.
26-09-2020 14:52
Heel veel breder dan de VAM-berg lijkt het nou ook weer niet.
    26-09-2020 14:59
    Wel prachtig parcours overigens.
26-09-2020 14:56
Ik zou die Garcia niet zo heel veel ruimte geven.
26-09-2020 15:01
Wel lekker dat de poten van de hekken op de klim zo ongeveer een halve meter uitsteken.
    26-09-2020 15:24
    Het was kiezen of delen.. anders waaien ze om en liggen ze op de weg
    26-09-2020 15:25
    https://twitter.com/kwiato/status/1309794876414885888?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1309794876414885888%7Ctwgr%5Eshare_3&ref_url=https%3A%2F%2Fsporza.be%2Fnl%2Fmatches%2Fwielrennen%2Fwereldkampioenschappen%2F2020%2Fwomen-elite-wereldkampioenschappen-imola-imola-live-nederland-tegen-rest-van-de-wereld-op-wk-wielrennen-bij-de-vrouwen1570066203024%2F
26-09-2020 15:02
Kan iemand mij bijpraten over het gedoe met de CPA vandaag en dat de UCI een statement doet over fake news?

Lijkt weer een omerta te zijn: https://www.velonews.com/news/road/worldtour-pros-pull-out-of-labor-talks-with-cpa-ahead-of-imola-world-championships/
    26-09-2020 15:31
    Ik zie daar vooral armgeworstel tussen conservatieven en mensen die verandering willen naar een eerlijker systeem. Ben niet zeker waar jij een 'omerta' ziet in dit verhaal.
26-09-2020 15:26
De vrouwerlijke roglic doet ook mee, met snor
    26-09-2020 15:29
    Veel treinmachinisten hebben een snor
    26-09-2020 15:32
    Dacht dat het aan mij lag, maar ik spotte het snorretje ook haha
26-09-2020 15:31
Vos op kop, dus dat wordt niet aanklampen en sprinten.
26-09-2020 15:32
Ai, Moolman gevallen :-\
26-09-2020 15:35
Denk dat van vleuten niet kan staan. Dus die moet het op tempo doen
26-09-2020 15:41
Hoogtepunt tot nu toe: de UCI-alpaca's
26-09-2020 15:45
wel opvallend dat Anna zelf op kop ging rijden..
26-09-2020 15:45
nu vos ook al
26-09-2020 15:49
Van Vleuten begint eraan!
26-09-2020 15:50
Daar hebben we de pols.
26-09-2020 15:52
Anna gaat.
26-09-2020 15:52
wow anna is de baas
26-09-2020 15:52
Wat zit Van Vleuten nu achter haar eigen ploeggenoot te rijden?
26-09-2020 15:52
Van der Breggen duidelijk de sterkste.
26-09-2020 15:54
veel zwaarder parcours dan ik dacht
26-09-2020 15:54
Tandje lichter rijden mag ook wel Annemiek.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.