WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 26 september 2020 om 12:00 Volg in Google

WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Op de derde dag van het WK wielrennen in Imola zijn de ogen weer gericht op de vrouwen, die nu in de wegwedstrijd gaan strijden om de regenboogtrui. Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Even leek het erop dat Annemiek van Vleuten haar titel niet kon verdedigen. In de Giro Rosa was ze namelijk hard gevallen, waarbij ze haar pols brak. Ze herstelde echter sneller dan verwacht en reisde toch naar Italië af. “Als ik start, dan doe ik dat met ambities en niet alleen om erbij te zijn”, zei ze in aanloop naar de mondiale titelstrijd.

De vrouwen werken vandaag vijf ronden van 28,8 kilometer af. Gestart wordt op het autocircuit van Imola, waarna de rensters in zuidelijke richting kloksgewijs de ronden afleggen. De hellingen bij Mazzolano (2,8 km aan 5,9%) en Cima Gallisterna, met een maximale stijging tot 14 procent, zijn de belangrijkste scherprechters.

Om 12.35 uur wordt het startsein gegeven voor de wegwedstrijd voor vrouwen. De finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.00 uur. Het WK wielrennen is live te zien op Eurosport 1, dat er vanaf de start (12.30 uur) live bij is. Sporza op één schakelt om 13.30 uur in. De NOS (op NPO1) volgt om 14.00 uur.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Live timing (Tissot Timing)
Livestream (NPO1, vanaf 14.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
161 Reacties
26-09-2020 15:54
Van der Breggen, waarom? Blijf toch gewoon nog een ronde in het wiel van van Vleuten en spring er in de laatste ronde van weg! De extra inspanning die ze nu nog 41 km vol moet houden is onnodig risico... (als het lukt is het wel dubbel knap natuurlijk)
    26-09-2020 15:55
    Het is toch gewoon vrouw tegen vrouw hoor. De sterkste zal hier winnen.
    26-09-2020 16:09
    ze was bang dat van vleuten weg zou springen.......
    26-09-2020 16:09
    @HK: Net daarom was het tactisch beter om eerst nog een tijd in het wiel van van Vleuten te rijden en de beslissende aanval te plaatsen dichter bij de aankomst. Zonder ongelukken lijkt ze het wel te gaan halen (zeker omdat de achtervolgers niet samenwerkten), maar in 30 km kan er ook nog vanalles gebeuren natuurlijk.

    @od: van Vleuten was al volop op kop aan't rijden - die had enkel als tactiek om de anderen proberen te versmachten door die inspanning lang door te trekken.
26-09-2020 15:55
Van Vleuten geprobeerd alleen de sprong te maken maar niet gelukt. Longo Borghini dacht er op en over te gaan maar dat viel toch wat tegen... :)
26-09-2020 15:55
40km solo is nog wel ver.
26-09-2020 15:55
Nou, Breggen is vertrokken.
26-09-2020 15:56
Dit is wel lekker voor van Vleuten, die kan lekker sparen.
26-09-2020 15:57
Van Vleuten heeft Anna wel echt goed gelanceerd zo
26-09-2020 15:58
als jullie het parcour zo zien. Denken julli dan dat VDP er goed aan heeft gedaan om te skippen?
    26-09-2020 15:59
    Ja, dit is te zwaar voor Van der Poel. Ook Van Aert gaat het moeilijk krijgen als er vroeg geopend wordt.
    26-09-2020 15:59
    Ja ik denk wel echt te zwaar hoor. Misschien zelfs wel te zwaar voor Wout van Aert. Met name zó vaak die extreem steile stukken.
26-09-2020 15:58
Dit parcours lijkt me echt iets voor Fuglsang.
    26-09-2020 15:59
    Of Nibali. Maar of die nog eens de echte vorm vindt.
    26-09-2020 16:00
    Juist Van Aert. Soort van asfalt Strade Bianchi parcours dit
    26-09-2020 16:01
    @jandepandaman
    De steile stukken zijn hier 2-3x zo lang als in de Strade. Dat gaat het verschil maken en daardoor is het te zwaar voor Wout vrees ik.
    26-09-2020 16:02
    Stuk zwaarder lijkt het dan Strade Bianche. Echt een klimmerskoers.
    26-09-2020 16:04
    Van Aert kan momenteel alles dus hier alsnog 1 van de favorieten
    26-09-2020 16:16
    Zeker in slechter / kouder weer, temeer omdat huisconcurrent Alaphilippe daar moeite mee heeft. Ook denk ik dat Vino een regenboogtrui in de ploeg zeer, zeer op prijs zou stellen, tegen het gewenste aan zeg maar.
26-09-2020 15:58
Goed teamwork tot zover van NL, mooi!
26-09-2020 16:00
De dubbel! Knap van vd Breggen en andere Nederlandse dames. Hopelijk morgen bij de mannen meer spanning.
26-09-2020 16:00
Dit parcours lijkt mij ook echt wel op maat voor Woods. Die is ook goed in vorm.
26-09-2020 16:01
Toch jammer voor Van Vleuten
26-09-2020 16:03
VTM is met het veldrijden begonnen, de volg hier is via .be-site: https://www.wielerflits.be/volg-hier/volg-hier-de-ethias-cross-lokeren-2020/
    26-09-2020 16:05
    Thanks!
    26-09-2020 16:05
    Nu ook nl.-site link: https://www.wielerflits.nl/volg-hier/volg-hier-de-ethias-cross-lokeren-2020/ :)
26-09-2020 16:07
Dik compliment voor de Italianen. Mooi parcours, goed asfalt, schitterende plaatjes.

Fijn dat ze de organisatie hebben overgenomen!
    26-09-2020 16:10
    Een goede vervanger inderdaad van het andere parkoers.
    26-09-2020 16:14
    Inderdaad, alle lof voor de Italianen!
    26-09-2020 16:15
    Beeld van opzij ook mooi. Stukje na tweede berg.
26-09-2020 16:13
1.43 voor Van der Breggen op het peloton, de vier bijgehaald dus.
26-09-2020 16:16
Hoe sterk is de eenzame...

In je laatste seizoen aantreden als NK, EK en dubbel WK. Over stoppen op je hoogtepunt gesproken.
26-09-2020 16:17
Ze rijden een beetje terug nu.
26-09-2020 16:17
Suffe koers! En excusez hoor maar de aanstaande winnares (hoe beestachtig sterk ook) heeft het charisma van een bijzettafel.
    26-09-2020 16:19
    Mwah, zij is ook veel minder vaak geinterviewd dan de pols, terwijl ze juist de topfavoriet was. Verder is het subjectief waarvan je houdt.
26-09-2020 16:18
NL stopt niet echt af. Had gekund.
    26-09-2020 16:19
    Ja je hoeft ze niet van de fiets te rijden maar nu nu doen ze helemaal niks
26-09-2020 16:22
het is wachten tot de klim, dan is het weer vrouw tegen vrouw die voor de eren prijzen rijden
26-09-2020 16:25
het loopt gelijk weer op, in de klim
26-09-2020 16:30
2min, dat is gewoon de beste zijn.
26-09-2020 16:30
Tja, nadeel van een selectief parcours met een smalle top - er is geen zak aan. Oplossingen? Zie ook collum van Kerckhofs.
    26-09-2020 16:35
    Welke column?
    26-09-2020 16:37
    Ja, zoals verwacht, maar blijft voor de neutrale kijker ontgoochelend dat we maar 5 min koers gezien hebben. Nu nog zien wie er mee naar het podium rijdt op die laatste klim.
    26-09-2020 16:41
    Op deze manier is het eigenlijk ook niet gek dat er weinig aandacht is voor vrouwenwielrennen. Hoe knap het ook is wat Anna hier laat zien
    26-09-2020 16:46
    @Jumbo: https://www.wielerflits.nl/nieuws/opinie-alarmklokken-luiden-in-vrouwenwielrennen/
26-09-2020 16:34
Spanning ver te zoeken. Hoop morgen toch op wat meer reuring.
26-09-2020 16:35
Het vrouwenwielrennen gaat een nieuwe fase in wanneer vdb en vv afzwaaien. Opent voor velen ook de motivatie om er harder mee bezig te gaan. Het zal de sport waarschijnlijk ten goede komen.
    26-09-2020 16:38
    Annemiek kan best nog 5 jaar domineren...
    26-09-2020 16:43
    RV ik hoop het!
    26-09-2020 16:59
    Leuk voor het Nederlandse wielrennen maar absoluut niet goed voor de spanning.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.