WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zaterdag 26 september 2020 om 12:00 Volg in Google

WK 2020: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Op de derde dag van het WK wielrennen in Imola zijn de ogen weer gericht op de vrouwen, die nu in de wegwedstrijd gaan strijden om de regenboogtrui. Volg hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Even leek het erop dat Annemiek van Vleuten haar titel niet kon verdedigen. In de Giro Rosa was ze namelijk hard gevallen, waarbij ze haar pols brak. Ze herstelde echter sneller dan verwacht en reisde toch naar Italië af. “Als ik start, dan doe ik dat met ambities en niet alleen om erbij te zijn”, zei ze in aanloop naar de mondiale titelstrijd.

De vrouwen werken vandaag vijf ronden van 28,8 kilometer af. Gestart wordt op het autocircuit van Imola, waarna de rensters in zuidelijke richting kloksgewijs de ronden afleggen. De hellingen bij Mazzolano (2,8 km aan 5,9%) en Cima Gallisterna, met een maximale stijging tot 14 procent, zijn de belangrijkste scherprechters.

Om 12.35 uur wordt het startsein gegeven voor de wegwedstrijd voor vrouwen. De finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.00 uur. Het WK wielrennen is live te zien op Eurosport 1, dat er vanaf de start (12.30 uur) live bij is. Sporza op één schakelt om 13.30 uur in. De NOS (op NPO1) volgt om 14.00 uur.

Links
WK 2020: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Live timing (Tissot Timing)
Livestream (NPO1, vanaf 14.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
161 Reacties
26-09-2020 16:38
Motor lijkt het peloton nog af en toe een paar seconde te helpen. Toch nog 2:16 voorsprong.
26-09-2020 16:41
Mag Van Vleuten demarreren? Ik hoop het wel.
26-09-2020 16:44
Nou hup!
26-09-2020 16:45
Anna 25 sec verloren in de klim
26-09-2020 16:47
40 sec verloren
26-09-2020 16:50
blijft nu gelukkig hangen op 1:45
26-09-2020 16:54
Heel leuk dat NL wint maar het zou fijn zijn wanneer de rest iets beter zou worden
26-09-2020 16:58
Voor Nederland natuurlijk geweldig deze koers, maar ik betwijfel of dit nu reclame is voor het vrouwenwielrennen.
26-09-2020 17:00
Wederom gefeliciteerd Anna! De beste dit jaar.
26-09-2020 17:01
Pff, waarom aan de binnenkant? En waarom toch half afsnijden?
26-09-2020 17:01
Longo diskwalificeren
    26-09-2020 17:02
    Idd
    26-09-2020 17:04
    Geen nette sprint...
    Nederland 1 2 3???

    Zou wel erg zuur zijn voor borgini.
    26-09-2020 17:05
    Dan moet ze Van Vleuten maar niet in de hekken rijden.
26-09-2020 17:01
dat was geen nette sprint
    26-09-2020 17:02
    Absoluut niet! Waarom die elleboog??
26-09-2020 17:02
Longo DQ. Duwde Van Vleuten de hekken in.
    26-09-2020 17:04
    Ja en dan Vos op het podium erbij!
26-09-2020 17:02
Vdp kan toch perfect rijden op dit parcours???
26-09-2020 17:03
Vos het podium op, dit is toch DSQ?
26-09-2020 17:03
Longo was hier niet netjes. Spatte de irritatie af dat ze niet overnam duidelijk. Beetje zielig van Longo
26-09-2020 17:03
Anna van der Breggen, toch wel de vrouwelijke evenknie van Evenepoel...
26-09-2020 17:03
Heel knap van AVdB!

Wel spijtig dat de achtervolgers nooit samengewerkt hebben. En Longo-Borghini zou gewoon een sanctie moeten krijgen voor dat ellenboogwerk.
26-09-2020 17:05
Vos 14 jaar na Salzburg nog eens op het podium?
26-09-2020 17:05
DSQ zal de UCI wel niet durven, want Italiaanse.
    26-09-2020 17:06
    Dan kunnen ze Sagan ook terugdraaien
    26-09-2020 17:07
    Ben er ook bang voor. Maar zeker een sanctie waard. Goor manoeuvre
    26-09-2020 17:09
    Als ze gediskwalificeerd wordt, is het NL 1, 2 en 3.. Toch wat veel van het goede, niet?
26-09-2020 17:07
Zo, de koers moet wel erg boring zijn dat nu dsq of niet voor Borgino het hoofdonderwerp is.
26-09-2020 17:12
Het duurt lang
26-09-2020 17:18
Ik wil ook een UCI mondkapje
26-09-2020 17:35
Eekhoff werd vorig jaar wel gediskwalificeerd....UCI meet met 2 maten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.