WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor elite-vrouwen
zaterdag 28 september 2019 om 12:25 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor elite-vrouwen

Na de bewogen koers bij de beloften gaat het WK verder met de vrouwenwedstrijd. De laatste twee jaar waren de Nederlandse vrouwen aan het feest en weer is ‘Oranje’ de huizenhoge favoriet. Kunnen Marianne Vos en co. de verwachtingen waarmaken?

Vanuit Bradford rijdt het vrouwenpeloton over bijna 150 kilometer naar Harrogate, waar al de hele week de WK-wedstrijden worden beslist. Na dertien kilometer wordt voor het eerst geklommen op Norwood Edge, dertig kilometer later gevolgd door Lofthouse, de zwaarste helling van de dag. Na de top is het nog dertig kilometer in vooral dalende lijn naar Ripon. Vanaf daar begint het wegdek te golven tot aan de drie plaatselijke ronden rond Harrogate, van elk ruim dertien kilometer.

Om 12.40 uur Nederlands-Belgische tijd wordt het startsein gegeven voor de vrouwenwedstrijd. Tussen 16.36 en 17.00 uur worden de rensters aan de finish verwacht. De koers is rechtstreeks te zien bij de NOS (vanaf 14.15 uur op NPO1), Sporza (13.00 uur op één) en Eurosport (12.30 uur). Ook is de koers te volgen via de Eurosport Player. En bespreek hier op WielerFlits het verloop van de voorlaatste WK-wedstrijd!

Links
WK 2019: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen

Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
182 Reacties
28-09-2019 16:35
Jammer dat er niet een land is die in het peloton wil blijven rijden.
    28-09-2019 16:37
    Denk dat het niet zozeer aan de wil licht. Het is meer niet kunnen.
    28-09-2019 16:38
    je moet ook kunnen, denk dat de sterksten vooraan zitten en als je ziet dat Lamborgini moet lossen ...
    28-09-2019 16:39
    Dat bedoelde ik.
    28-09-2019 16:41
    Alle sterke blokken hadden ook rensters mee natuurlijk. NL, Italia, USA
28-09-2019 16:37
Als Spratt nou eens vaker zou overpakken.
    28-09-2019 16:38
    Ze heeft naar je geluisterd.
    28-09-2019 16:44
    Van der Breggen laat die twee wel achter op het klimmetje.
28-09-2019 16:38
Fantastische solo van Van Vleuten. Ongezien.
28-09-2019 16:39
Ik ben later ingeschakeld. Op hoeveel kilometer van de finish in is Annemiek nu eigenlijk gedemarreeerd?
    28-09-2019 16:40
    Ruim 100
    28-09-2019 16:40
    op zo''n 105 km bij het begin van die lange klim
    28-09-2019 16:42
    Wow. Zat zelf in de sportschool en zag de demarrage wel. Gewoon uit het wiel. Echt klasse
28-09-2019 16:41
Woensdag nog erg waardeloos, vandaag aan een solo beginnen op meer dan 100 km van de meet, met zelfs de vrouw die woensdag nog verreweg de beste was niet eens dichterbij komt.
    28-09-2019 16:45
    Waardeloos?: ze was derde
    Als je beschuldigingen wilt maken kom dan met iets. Waar je nu mee komt duidt vooral op emotie.
    28-09-2019 17:00
    Op emotie? Nee hoor. Ik reageer slechts cynisch op een extreem ongeloofwaardige prestatie en de nogal hypocriete reacties hier, gezien de prestatie van Dygert in de tijdrit.

    En relatief gezien was haar prestatie woensdag natuurlijk gewoon waardeloos. Er was toen 0,0 indicatie dat ze een solo van meer dan 100 km succesvol zou kunnen afronden op een parcours veel te licht voor haar, zonder ook maar enigszins een vorm van verval na al die kilometers.

    Dit had een buitenlandse eens moeten presteren...
28-09-2019 16:41
Het is een mega sterk staaltje tja kan dit eigenlijk wel ?
    28-09-2019 16:42
    wacht maar tot morgen, misschien gaat er dan eentje met lange sokken een Annemiekje doen ... ;)
    28-09-2019 16:45
    Natuurlijk kan dit niet.
    28-09-2019 16:48
    Het enige wat ik kan zeggen is dat ik me dergelijke solo’s allen van nogal twijfelachtige figuren als Landis, Chiapucci, Zabriskie en Froome voor de geest kan halen.
    28-09-2019 16:49
    Het gebeurt dus het kan PER DEFINITIE wel. Jullie suggereren doping. Waarom zou doping tussen woensdag (edit: de tijdrit was dinsdag) en vandaag zoveel verschil kunnen maken? En als het zoveel verschil zou maken, zou het dan niet bij de doping controle meteen naar voren komen?
28-09-2019 16:42
come on Chloe ;)
28-09-2019 16:42
Dygert wint in die droge bocht nog zeker 1s op VDB en Spratt.
    28-09-2019 16:46
    Maak daar maar 3 van. Ze vloog er doorheen.
28-09-2019 16:44
Anna is ook wel sterk hoor. Die gaat voor weer een zilveren
28-09-2019 16:44
Van der Breggen spaart haar krachten een beetje om straks in één keer naar de tweede plek te springen. Laat de rest lekker even spartelen.
28-09-2019 16:45
Kijk eens, de Italianen rijden toch tempo in het peloton. ;)
28-09-2019 16:46
VDB maakt tempo. Ze wil haar 3:42 record zeker houden.
    28-09-2019 16:46
    En misschien Dygert eraf rijden.
    28-09-2019 16:47
    Dygert zette nog even aan, maar buigt het hoofd.
28-09-2019 16:46
Door midel van Reiki is het mogelijk energie op afstand te versturen. Ik zit in yogahouding voor de tv en wanneer Annemiek in beeld is ontvangt ze draadloos mijn energie in haar lichaam. Doen jullie mee ? Ooooohhhmmmmmm........... Oooooohhhmmm...........

En ook naar Anna natuurlijk !
28-09-2019 16:47
Dygert is er ook klaar mee. Toch nog een leuk gevecht om de ereplaatsen
28-09-2019 16:48
Iedereen zit er volledig door heen.
28-09-2019 16:52
Morgen met 100 man door die natte chicane. Dat is 1 van de grootste gevaren voor VDP.
28-09-2019 16:54
Sprinters van morgen maken geen schijn kans op dit zware parcours
28-09-2019 16:55
Dat wordt een afvalkoers morgen.
28-09-2019 16:56
VDB 2 99%.
28-09-2019 16:57
Nou. Goud en zilver voor 2 fenomenen. Want dat zijn ze
28-09-2019 16:57
Van Vleuten kan nog wel een rondje.
28-09-2019 16:59
Wat een overmacht, wow. Mooi parcours en veel toeschouwers! Schitterend.
28-09-2019 17:00
Voor de rest van de wereld misschien saai, maar ik heb een fabuleuze koers gezien.
    28-09-2019 17:03
    vind dit alles behalve saai, kan er echt van genieten van zo'n demonstratie en dan nog de strijd voor de medailles
28-09-2019 17:01
Gelukkig is het Vleuty en niet Dygert die hier loco gaat vandaag, anders hadden bepaalde lieden pijnlijke wenkbrauwen opgelopen.
28-09-2019 17:04
En dit natuurlijk een 100% prutkoers vergeleken met gisteren, gelukkig rijdt er bij de mannen niet zo een bij.
    28-09-2019 17:08
    Ook goed te zien dat er geen pech was onderwech.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.