WK 2019: Volg hier de wegwedstrijd voor elite-vrouwen
Na de bewogen koers bij de beloften gaat het WK verder met de vrouwenwedstrijd. De laatste twee jaar waren de Nederlandse vrouwen aan het feest en weer is ‘Oranje’ de huizenhoge favoriet. Kunnen Marianne Vos en co. de verwachtingen waarmaken?
Vanuit Bradford rijdt het vrouwenpeloton over bijna 150 kilometer naar Harrogate, waar al de hele week de WK-wedstrijden worden beslist. Na dertien kilometer wordt voor het eerst geklommen op Norwood Edge, dertig kilometer later gevolgd door Lofthouse, de zwaarste helling van de dag. Na de top is het nog dertig kilometer in vooral dalende lijn naar Ripon. Vanaf daar begint het wegdek te golven tot aan de drie plaatselijke ronden rond Harrogate, van elk ruim dertien kilometer.

Om 12.40 uur Nederlands-Belgische tijd wordt het startsein gegeven voor de vrouwenwedstrijd. Tussen 16.36 en 17.00 uur worden de rensters aan de finish verwacht. De koers is rechtstreeks te zien bij de NOS (vanaf 14.15 uur op NPO1), Sporza (13.00 uur op één) en Eurosport (12.30 uur). Ook is de koers te volgen via de Eurosport Player. En bespreek hier op WielerFlits het verloop van de voorlaatste WK-wedstrijd!
Links
WK 2019: Voorbeschouwing wegwedstrijd vrouwen
Website organisatie
Wedstrijdinformatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Twitter organisatie)
Live timing (Tissot)
Een incapabele organisatie te kakken zetten op "hun" evenement kan maar 1 keer.
Terug naar de ouderwetse kop in het zand mentaliteit waar de wielersport groot mee is geworden? Lijlt me geen goed plan.
Ben benieuwd ?
eens kijken of we kunnen zien op welke manier die terug gaan komen na pech.
Dan zou de UCI zich helemaal belachelijk maken.
Volgens deze journalist mag je alleen iemand DSQ'en nadat er een waarschuwing is geweest. Die is er nooit geweest. Iemand die wat meer verstand heeft van de regels, die dit kan bevestigen of ontkennen? Zou wel een enorme faal zijn.
Van haarzelf wellicht ook, maar het is zo mooi voor de wedstrijd.
Waarom is het weergegeven profiel dat van de tijdrit?
Ik vermoed dat de @redactie meer van het NL-vrouwenteamplan afweet ?