WK 2019: Volg hier de tijdrit voor mannen
woensdag 25 september 2019 om 14:00 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de tijdrit voor mannen

Tijdrijders aller landen, verzamelt u! In het Britse Yorkshire wordt vandaag door de heren over een afstand van 54 kilometer gestreden om de wereldtitel op de individuele tijdrit. Wordt een Belg misschien wel de troonopvolger van Rohan Dennis en wat kunnen de Nederlandse hardrijders op dit parcours voor elkaar krijgen? Bespreek het met je koersvrienden op WielerFlits.

De mannen rijden een parcours van 54 kilometer van Northallerton naar Harrogate. De 56 renners zullen om de anderhalve minuut starten. Na 16,7 kilometer komen ze een eerste tussenpunt tegen, de tweede tijdsmeting vindt plaats na 37,7 kilometer. Dan weten we al een stuk meer over de waardeverhoudingen. Maar de wereldkampioen wordt pas gekroond op Parliament Street in Harrogate.

Het WK tijdrijden wordt vanaf 14.00 uur live uitgezonden door SporzaEurosport 1 en de NOS. Ook op de digitale platforms van deze zendgemachtigden wordt een livestream aangeboden.

Links
WK 2019: Voorbeschouwing tijdrit mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Starttijden tijdrit mannen

Live timing (Tissot)
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
254 Reacties
25-09-2019 16:33
Ging Campenaerts in die Girotijdrit niet ook eerst een stukje lopen? Maar toen met fiets? Lekker handig.
25-09-2019 16:34
Lekkere fietsjes heeft die Campenaerts. Misschien ook maar "merkloos" gaan rijden.
25-09-2019 16:35
Wat en miskoop die Roglic voor Jumbo
25-09-2019 16:35
wow, dat verschil in stijl tussen Dennis (zittend in de beugel) en Roglic (staand stoempen)
25-09-2019 16:36
Met alle respect. Hoe Dennis daar Roglic voorbij vliegt. Dat tempo verschil is ongeloofwaardig groot..
    25-09-2019 16:36
    @Jandepandaman
    Dennis rijdt met een groter voorblad.
    25-09-2019 16:37
    Bergop is dit niet zo raar, alleen verwacht je het dan wel andersom.
    25-09-2019 16:38
    Dat staat los van hoe hard je een puist op stoomt. Als Dennis zo’n monsterblad heeft kom je er echt geen pukkel mee op hoor.
    25-09-2019 16:40
    Je kunt niks afleiden van het verschil tussen twee renners. Roglic is waarschijnlijk gewoon niet top na een zware Vuelta. En Dennis wel.

    - the end -
    25-09-2019 16:42
    Pak even de erelijsten erbij dan kan je dat wel degelijk. Nogmaals het is geen disrespect maar ik vind het raar, hij rijdt met een merkloos, absurd snel kader terwijl hij dit jaar nog geen keer die regenboog heeft waargemaakt. Dan kan ik niet anders dan concluderen dat dit op zijn minst opmerkelijk is. En de beelden bevestigen mijn gevoel.
    25-09-2019 16:42
    "Je kunt niks afleiden van het verschil tussen twee renners"

    De één ging vandaag veel sneller dan de andere. Ik denk dat je stelling dus niet klopt. ;)
    25-09-2019 16:43
    @Jandepandaman
    Het was een put. Hij kwam met een pak meer snelheid naar beneden en kreeg het gewoon rond naar boven. De ketting kan immers ook helemaal naar links achteraan. Deed Dennis overigens niet voor deze puist hoor.
    25-09-2019 16:45
    Wereldkampioen rijdt op zijn oude vertrouwde frame een renner voorbij die hier voor spek en bonen meedoet. Met alle respect, maar als je daar een serieus punt aan wil ophangen, dan ben je niet serieus te nemen.
    25-09-2019 16:49
    Bedankt voor je denigrerende opmerking. Persoonlijk maken is altijd goed hier
25-09-2019 16:36
Roglic schrok zich n hoedje. Wat een manoeuvre van onze Kangooroo.
25-09-2019 16:36
Fenomenaal zowel Dennis als Evenepoel. Ik gun Oliveira het brons
25-09-2019 16:36
Geen fan van Dennis maar vandaag veel te sterk voor de rest. Gelukkig een schitterende prestatie van Remco Evenepoel, 19 jaar en zo'n prestatie in een erg lange tijdrit. Dat beloofd voor de toekomst, hoewel wat moet hij nog bewijzen na zo'n jaar ....
    25-09-2019 16:38
    Bizar ja, ik vond hem in het begin van het seizoen vreselijk overhyped. Maar vanaf de Ronde van België is hij steeds straffere dingen gaan laten zien.
    25-09-2019 16:42
    Bizar goed, zondag als joker uitspelen als ik belgie zou zijn. Niemand weet wat waar nu zijn plafond ligt. Geen leuke jongen om in een kopgroep te hebben als peloton.
    25-09-2019 16:44
    Overhyped omdat je hem duidelijk niet kende. Vanuit een soort onwetendheid.
    25-09-2019 16:45
    Zeker dat ik hem wel kende, maar dan is het nog een 19-jarig gastje dat ff bij de profs komt kijken he. Er zullen weinig neoprofs zijn die zo'n erelijst in hun eerste jaar kunnen overleggen als Remco
25-09-2019 16:37
@leegloper Is slechts de 27e keer dat je post over de sokken. kom op joh! Datkan vaker.
    25-09-2019 16:38
    Welke sokken ? wat is daarmee dan ?
    25-09-2019 16:42
    Nee, niet de 27ste keer. Maar wel belangrijk dat de regels worden gerespecteerd.
25-09-2019 16:40
@redactie WF, volgende keer toch beter een liveblog regelen. Er wordt driftig gereageerd.
25-09-2019 16:43
In welke gracht zou @FIBEPO gesprongen zijn?
    25-09-2019 16:45
    Wat te zeggen van die twee die onderling aan het voorspellen waren dat ouwe Jos hem zou inlopen bij km 40?
    Hahahaha.
25-09-2019 16:43
Arme Nelson
25-09-2019 16:44
Oliveira komt 0.87s tekort om Evenepoel te kloppen.
    25-09-2019 16:49
    Het zal niet gebeuren jongen, leg je erbij neer. Er zijn ergere dingen in het leven dan een een supertalent uit België.
25-09-2019 16:46
Kijk, Roglic gaat Dennis weer inhalen.
25-09-2019 16:46
Roglic eerzuchtig, mooi.
25-09-2019 16:48
Roglic pakt m in de eindsprint !
25-09-2019 16:48
Roglic wilde blijkbaar graag op de foto met Dennis.
    25-09-2019 16:48
    Mooie eindsprint
25-09-2019 16:48
Waardeloze winnaar bah bah bah
    25-09-2019 16:49
    Want?
    25-09-2019 16:50
    Winnaars hebben altijd gelijk toch?
    26-09-2019 10:37
    Weet je zelf óók wel ....
25-09-2019 16:49
Raar gedoe van Roglic
    25-09-2019 16:51
    Meer hilarisch en geinig dan raar. Maar goed..
    25-09-2019 16:52
    Ja behoorlijk je helpt er niemand mee, vreemde actie.
25-09-2019 16:50
Prachtig die Roglič.

Mooi toch voor Dennis en z'n fam. Heerlijke beelden.
25-09-2019 16:51
Ik denk niet dat de ronderenner Dumoulin deze Dennis geklopt had. Als hij de rondes links laat liggen en weer puur voor de tijdrit gaat is het een ander verhaal natuurlijk.
25-09-2019 16:52
Mag Roglic wel, maar waarom hij nou per se bij Dennis op de foto wilde...?
25-09-2019 16:53
De rest niet op de foto, behalve Roglic.
25-09-2019 16:55
roglic die denk ik na zo’n lange vuelta de mindset niet had. Kan Dennis zelfs weer inhalen als hij zelf wordt ingehaald. Verder Dennis terecht gewonnen
25-09-2019 16:56
Heerlijk die Karsten Kroon, totaal niet naar het interview van Dennis geluisterd en dan de vraag stellen waarom wijst die naar zijn hoofd bij de finish? Dat had die wel willen weten…. komop man luister dan gewoon hij heeft het erover gehad.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.