WK 2019: Volg hier de tijdrit voor mannen
woensdag 25 september 2019 om 14:00 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de tijdrit voor mannen

Tijdrijders aller landen, verzamelt u! In het Britse Yorkshire wordt vandaag door de heren over een afstand van 54 kilometer gestreden om de wereldtitel op de individuele tijdrit. Wordt een Belg misschien wel de troonopvolger van Rohan Dennis en wat kunnen de Nederlandse hardrijders op dit parcours voor elkaar krijgen? Bespreek het met je koersvrienden op WielerFlits.

De mannen rijden een parcours van 54 kilometer van Northallerton naar Harrogate. De 56 renners zullen om de anderhalve minuut starten. Na 16,7 kilometer komen ze een eerste tussenpunt tegen, de tweede tijdsmeting vindt plaats na 37,7 kilometer. Dan weten we al een stuk meer over de waardeverhoudingen. Maar de wereldkampioen wordt pas gekroond op Parliament Street in Harrogate.

Het WK tijdrijden wordt vanaf 14.00 uur live uitgezonden door SporzaEurosport 1 en de NOS. Ook op de digitale platforms van deze zendgemachtigden wordt een livestream aangeboden.

Links
WK 2019: Voorbeschouwing tijdrit mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Starttijden tijdrit mannen

Live timing (Tissot)
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
254 Reacties
25-09-2019 16:02
Zo, Dennis is op stoom
    25-09-2019 16:02
    Op welke fiets rijdt ie nou eigenlijk?
    25-09-2019 16:03
    BMC en ook geen helm van Bahrain
    25-09-2019 16:04
    Dennis op een speciale Merida oid?!
    25-09-2019 16:10
    Die rijdt niet meer bij Bahrein volgend jaar denk ik.
25-09-2019 16:02
Dennis is super begonnen, gaat iedereen opvegen hier denk ik.
25-09-2019 16:03
Wordt nog spannend. Dennis is in de heuvels denk ik minder goed. Evenepoel heeft natuurlijk nog de sokkenminuut. Campenaerts dan toch?
    25-09-2019 16:05
    Dennis in de heuvels minder goed dan Campenaerts ? LOL
    25-09-2019 16:10
    Daarom verloor ie vorig jaar ook in de flink heuvelachtige TT. Oh wacht..
    26-09-2019 15:19
    In't Engels zeggen ze "put a sock in it", Leegloper.
25-09-2019 16:04
[i]Edit redactie: Zulke reacties mag je voor je houden[/i]
    25-09-2019 16:05
    Nou nou nou, heeft hij je wat aangedaan ofzo, doe eens normaal man
    25-09-2019 16:05
    Pardon, gaat het niet zoals u had gewenst?
    25-09-2019 16:06
    Mag niet meedoen, omdat ik dat zeg. Ofzo?
    25-09-2019 16:08
    Ik snap deze reactie ook echt niet. Wat heeft hij verkeerd gedaan?
    25-09-2019 16:09
    Omdat hij op een andere fiets rijdt dan zijn sponsor. In geen elke andere sport is zo iets toegelaten...

    Heeft ook al zijn ploeggenoten in de steek gelaten tijdens de Tour en nu moet ik geloven dat hij zo kan domineren terwijl hij al maanden geen koers meer heeft gereden?

    Tjah, wie dit goedkeurt, is tegen wielrennen als commerciële sport.
    25-09-2019 16:11
    in welke wereld moet je materieel gebruiken van je sponsor, Geld belangrijker dan resultaat? en als er afspraken niet na gekomen zijn door de ploeg, wie laat wie dan in de steek?
    25-09-2019 16:11
    TT rijden kan je heel goed trainen zonder wedstrijden, dus niet gek dat ie zo goed rijdt. Daarnaast rijden veel renners hier ook met andere helmen (en sowieso andere kleding) dan hun teamsponsors. Staat nergens dat je geen andere fiets mag gebruiken. U bent Belg? ;)
    25-09-2019 16:23
    Het klinkt hier als Belgische frustratie inderdaad.
25-09-2019 16:05
Als Dennis het in zijn bol krijgt is er geen houden aan...
Koppig, nors, driftig en stoempen like there s no tommorow.
25-09-2019 16:06
Eindelijk kan Dennis eens op een BMC fiets rijden en kan hij laten zien dat hij gewoon de allerbeste tijdrijder ter wereld is. Zo spijtig dat hij die transfer naar Bahrain en Merida heeft gemaakt.
    25-09-2019 16:08
    Dan toch maar eens met de jappen van NTT gaan spreken. Zijn zij ook zeker van 5 overwinningen in 2020.
25-09-2019 16:07
Die Dennis rijdt dus duidelijk niet op een Merida. Deze fiets lijkt verdacht veel op een BMC..
    25-09-2019 16:09
    Ja het is een BMC. Maar op een WK of EK is het niet verplicht om de fiets van je ploeg te gebruiken. Het wordt gewoon altijd zo gedaan omdat je ploeg je betaalt, het feit dat Dennis op een BMC zo knalt is natuurlijk erg slechte reclame voor Merida.
    25-09-2019 16:11
    ook nog eens een KASK Bambino Pro ipv een Rudy Project helm.
25-09-2019 16:07
het is een BMC: https://www.cyclingnews.com/news/rohan-dennis-rides-bmc-timemachine-tt-at-2019-world-championships/
25-09-2019 16:08
Op Sporza was al een Hosanna stemming, totdat Dennis voorbij kwam. Hahaha
    25-09-2019 16:09
    Alsof we totaal verbaas zijn? Nee toch
25-09-2019 16:09
Waar las ik dat Evenepoel rond Ganna zou staan? Knap dit hoor!
    25-09-2019 16:13
    leek tot tot een km of 5 voor het meetpunt ook. heeft daarna weer flink versnelt.
25-09-2019 16:09
Toch waanzinnig knap van die Evenepoel, of die nu wint of niet. Wat een talent heeft deze jongen zeg.
    25-09-2019 16:24
    Eens.
25-09-2019 16:10
De man uit Ghana is nog niet binnen en was 21 minuten voor Durbridge gestart
25-09-2019 16:11
Het tweede gedeelte is een stuk zwaarder dan het eerste. Misschien heeft Roglic zich wel gespaard en focust hij zich op het lastigere gedeelte ;)
25-09-2019 16:11
Dat dit qua materiaal mag is eigenlijk een lachertje. Beetje zoals in de autosport, materiaal moet dus verschil maken.
25-09-2019 16:11
Jos is wel erg stil gevallen........ nog steeds geen tijd
    25-09-2019 16:14
    Die heeft pech gehad of is gevallen.
25-09-2019 16:11
Zal nog close worden tussen Dennis en Evenepoel. Laatstgenoemde lijkt weer te versnellen.
    25-09-2019 16:12
    Evenepoel makkie
    25-09-2019 16:17
    Evenepoel wint 10 seconden op Kangert en Craddock het tweede stuk. Ik denk dat het gat nog wel groter gaat worden tussen Dennis en Evenepoel.
25-09-2019 16:11
oeps, regen
25-09-2019 16:12
Arme Yves
25-09-2019 16:13
Van Emden verliest tussen punt 1 en 2 gewoon 1 minuut op Durbridge en 1,5 minuut op Bevin
25-09-2019 16:13
SYSMONDS Christopher is binnengerold! Op 25:14. Weliswaar door 12 renners ingehaald, maar hij is er.
25-09-2019 16:14
Zo, Dowsett heeft even aangezet
25-09-2019 16:14
Kijk, Christopher Sysmonds is ook eindelijk binnen.

op 25:30

OP VIJFENTWINTIG MINUTEN

HAHAHA
    25-09-2019 16:16
    Ok dus? Ik heb respect dat hij er vol voor wou gaan hij kan tenminste later vertellen een Wereldkampioenschap te hebbe moge rijden.
    25-09-2019 16:17
    Respect voor die man! Toetsenbord held doe jij hem niet na.
    25-09-2019 16:18
    Gemiddeld bijna 35 per uur. Dat is nog best snel
    25-09-2019 16:26
    Wat ik kan maakt geen zak uit. Denk wel dat er zo 300 amateurs in NL rondrijden die dit wel beter zouden doen
25-09-2019 16:15
Ik ben heel benieuwd of Dennis zijn tempo vasthoudt, want het wordt een stuk zwaarder.
25-09-2019 16:19
Weer materiaalpech Campenaerts. :(
edit: nee, val zelfs.
25-09-2019 16:19
Oei Evenepoel is echt een stuk uitgelopen ook op Campenaerts. (staat nu ook stil). Gaat nog spannend worden mogelijk tov Dennis!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.