WK 2019: Volg hier de tijdrit voor mannen
woensdag 25 september 2019 om 14:00 Volg in Google

WK 2019: Volg hier de tijdrit voor mannen

Tijdrijders aller landen, verzamelt u! In het Britse Yorkshire wordt vandaag door de heren over een afstand van 54 kilometer gestreden om de wereldtitel op de individuele tijdrit. Wordt een Belg misschien wel de troonopvolger van Rohan Dennis en wat kunnen de Nederlandse hardrijders op dit parcours voor elkaar krijgen? Bespreek het met je koersvrienden op WielerFlits.

De mannen rijden een parcours van 54 kilometer van Northallerton naar Harrogate. De 56 renners zullen om de anderhalve minuut starten. Na 16,7 kilometer komen ze een eerste tussenpunt tegen, de tweede tijdsmeting vindt plaats na 37,7 kilometer. Dan weten we al een stuk meer over de waardeverhoudingen. Maar de wereldkampioen wordt pas gekroond op Parliament Street in Harrogate.

Het WK tijdrijden wordt vanaf 14.00 uur live uitgezonden door SporzaEurosport 1 en de NOS. Ook op de digitale platforms van deze zendgemachtigden wordt een livestream aangeboden.

Links
WK 2019: Voorbeschouwing tijdrit mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Starttijden tijdrit mannen

Live timing (Tissot)
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
254 Reacties
25-09-2019 16:19
Campenaerts valt dus weg. Zonde voor hem
25-09-2019 16:20
Evenepoel gaat hier gewoon winnen. Sensationeel.
    25-09-2019 16:21
    Wollah pardon?
25-09-2019 16:21
Bij Ganna begint het eindelijk ergens op te lijken. Waar is Affini?
    25-09-2019 16:22
    Een minuutje later, net buiten top 10
25-09-2019 16:21
Campenaerts moet eens leren sturen
    25-09-2019 16:23
    jaja "eens leren" voor de rest talloze wedstrijden in de beugel aan waanzinnige snelheden afgewerkt.
    25-09-2019 16:26
    Het is gwn bloedlinke boel daar met die steile op en af kleine straatjes en blinde bochten door het bos aan 55, 60km/u.
25-09-2019 16:21
Als de tijden onderaan in beeld kloppen, ligt Dennis al meer dan een halve minuut voor op Evenepoel
    25-09-2019 16:24
    Verkeerd gezien dan, excuus. Dennis gaat winnen. Wat ook wel tamelijk sensationeel is gezien z'n voorbereiding.
25-09-2019 16:22
Campenaerts nam teveel risico. Hij heeft 7 of 8 keer verkend. Jammer voor ons landje.
25-09-2019 16:22
Nederland had beter niet kunnen starten, zonden van je energie
    25-09-2019 16:24
    Tja is voor die mannen toch ook mooi om hier te rijden. Voor Jos is dit gewoon zo'n 40km te lang (30 als ie echt in topvorm is) en van Baarle doet redelijk mee rond zijn niveau denk ik
    25-09-2019 16:26
    Van Baarle had inderdaad ook in de mixed team relay moeten rijden.
25-09-2019 16:23
Evenepoel lijkt het toch een beetje lastig te krijgen nu, wellicht de afstand? Maar wat een tijdrit van die jongen.
    25-09-2019 16:24
    Gaat een saaie boel worden
25-09-2019 16:26
Roglic lijkt niet verkend te hebben, die houdt bij elke quasi-bocht in.
    25-09-2019 16:30
    Alsof hij die tijdritten die hij dit jaar heeft gewonnen wel heeft verkend. Na een uitstekend voorseizoen, de Giro, en onlangs de Vuelta is de pijp leeg. Begrijpelijk.
25-09-2019 16:26
Dennis rijdt iedereen op een hoopje.
25-09-2019 16:26
Wat gebeurde er met Jungels? Zwak seizoen toch. En Navardauskas?
25-09-2019 16:27
Jammer van Roglic.
1. Dennis
2. Die Belg
3. ...
25-09-2019 16:28
Evenepoel is op de afspraak.
25-09-2019 16:29
Wat knap van Evenepoel dit, blijft haast onwerkelijk als je zijn groeicurve dit jaar alleen al ziet.
25-09-2019 16:29
Toch jammer dat Tom niet mee rijdt, wel benieuwd of hij Dennis zou kunnen volgen
    25-09-2019 16:31
    Als hij had meegedaan, was hij fit geweest. En dan had hij hetzelfde probleem als Roglic gehad (de vuelta)
    25-09-2019 16:31
    Nee, natuurlijk niet, zie Innsbruck verleden jaar.
25-09-2019 16:29
Dennis heeft het weer in z'n sodemieter. Oliveira gaat Brons pakken.
25-09-2019 16:30
Dennis gaat gewoon duur, is gewoon met voorsprong de beste tijdrijder in de wereld.
25-09-2019 16:30
Ganna, Dowsett, Craddock en Kangert gaan Evenepoel voorbij vanwege de sokkenregel. Jammer, had een mooie medaille geweest.
25-09-2019 16:30
Wat een talentje die Remco, halen die jongen Jumbo. ;)
25-09-2019 16:30
wat een prestatie van Remco !!! Zilver als 19-jarige....
25-09-2019 16:31
In principe krijgt Evenepoel nog een minuut straftijd, dus voor het podium is het wel spannend. Dennis wat een legend trouwens.
    25-09-2019 16:34
    lees overal dat de straf 200chf zou zijn. waar heb je de regel gevonden van 1min straftijd.
25-09-2019 16:32
Waarom rijdt Langeveld niet? Was toch in toptijdritvorm?
    25-09-2019 16:34
    Omdat hij maar 2 keer perjaar vol wil gaan (rvv,pr)
25-09-2019 16:32
Roglič gewoon ingehaald :o
25-09-2019 16:33
Wat zegt dat reglement van die sokken? Evenepoel heeft ze toch laten meten, of meten ze na de finish opnieuw of ze wel even hoog hangen? Hoe ga je van op beelden concluderen dat z'n sokken te hoog zijn?
    25-09-2019 16:34
    De regel is dat de sokken niet te hoog mogen zijn. We weten allemaal waarom hij vlak na de start aan zijn sokken trok. Minuutje erbij. Geen podium.
    25-09-2019 16:37
    te hoog = meten.
    25-09-2019 16:40
    Nee, te hoog is niet hetzelfde als meten. Dat zijn 2 verschillende dingen.
    25-09-2019 16:43
    'Te hoog' slaat volgens mij op een objectiviteit..
25-09-2019 16:33
Sjeezus wat een slapstick

Om te reageren moet je ingelogd zijn.