Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe

Na de slijtageslag van gisteren is het vandaag eveneens een onvoorspelbare dag. De etappe naar Cuenca is 207 kilometer lang en heeft op 15 kilometer voor het einde een beklimming van de Alto del Castillo. Dat is geen makkelijke klim, maar is het genoeg om de echte sprinters te lossen? Of komen de rappe mannen helemaal niet in het stuk voor en gaan de klassementsrenners elkaar bestoken? Volg het hier op WielerFlits.

Na 193 kilometer komen de renners op een lokaal rondje met aan het begin een vinnig klimmetje. De Alto del Castillo kan voor spektakel zorgen. Met twee kilometer over ongelijke straatstenen en slecht asfalt is de Castillo kort, maar ongelooflijk lastig. De gemiddelde stijging is 7,2%, waarvan het eerste deel het steilst is. Na de top volgt nog drie kilometer Spaans vlak waarna er een afdaling van 8,4 kilometer volgt naar de eindstreep.

De etappe begint om 12.30 uur in Lliría. Tussen 17.25 en 17.55 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur te volgen via Eurosport 1 en Sporza. De NOS verzorgt later op de middag een livestream via internet.

Links
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream, vanaf 16.00 uur (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
142 Reacties
25-08-2017 15:42
@ShutUp ik begrijp niet op welke wijze je het door jou geciteerde gezegde bedoelt, maar als je het over het Nederlands wielrennen hebt lijkt me die misplaatst. Het gaat namelijk behoorlijk (understatement).
Voor wat betreft De Gendt wordt volgens mij hiervoor prima onderbouwd waarom mensen zijn vluchtgedrag (ha) kansloos vinden.

En Bol is natuurlijk een jonge renner die op een hele leuke manier voor elkaar heeft gekregen dat hij hier als prof rijdt. Dat hij in de kopgroep zit is dus relatief al heel goed, dat hij dat meerdere keren doet zeker. Iemand met een palmares als dat van De Gendt mag geacht worden meer te laten zien dan kansloos in de vlucht te zitten om enkel en alleen prijsjes op te pikken (hetgeen hij zelf ook gewoon erkent).
Ok dat was het laatste van mij erover.
25-08-2017 15:45
Naar de acht minuten. Die worden denk ik inderdaad niet meer teruggehaald. Had ik niet gedacht. Het peloton doet mak aan..
25-08-2017 15:47
Komaan! Jetsem d'r in.
25-08-2017 15:49
@TeamNL, QS oke, Trek en Sunweb vermoed ik niet. Ik neem aan dat je dan voor Theuns en Andersen bedoelt? Die ploegen kunnen niet harder dan de kopgroep dat laatste bergje over zonder hun eigen kanshebbers er af te rijden. Zullen ze nu al moeten beginnen met achtervolgen. Enige manier die ik zie is dat Sky het gat kleiner maakt en dat Contador of iemand anders weer eens flink aan de boom schudt. Anders gaat de kopgroep het wel redden.
25-08-2017 15:51
Ik zeg Jetse in het rood!
25-08-2017 15:53
Op dit moment is niet de vraag of ze terug gehaald gaan worden maar of Bol vandaag het rood mag aantrekken. Misschien dat Sky de trui wil weggeven hoewel het niet hun stijl is.
25-08-2017 15:55
In elk geval nog 53 seconden te gaan...
25-08-2017 16:03
Jammer van Kudus, leek goed in vorm.
25-08-2017 16:10
Minus 10 boniseconde ;)
25-08-2017 16:15
Sky wil het rood niet kwijt. Het is geen toeval dat de voorsprong rond de 8 minuten blijft hangen.
25-08-2017 16:24
@ Tuubke - dank je wel! Vlaams commentaar is superieur (vanwege De Cauwer, als helpt het dat er geen goede Belgen meedoen - dan is chauvinisme van Wuyts minder ergerlijk).

On-topic: Inderdaad, Froome wil de trui behouden.
25-08-2017 16:37
Snap eiegenlijk niet dat Sky zo lang in het rood wilt blijven fietsen, zo iemand als Jetse kun je best een paar dagen de rode trui geven, heb je als ploeg heb je dan toch een beetje rust.
25-08-2017 16:37
Waaiers! Geen rood voor Bol in dat geval
25-08-2017 16:38
Ik snap het wel. Froome is bang voor Jetse Bol.
25-08-2017 16:41
Het boeit ze niet vandaag.
25-08-2017 16:41
Hopen dat het nu weer 3 minuten uitloopt...
25-08-2017 16:44
Dit Vuelta peloton is niet zo dol op waaiers lijkt het... of ze zijn gewoon enorm aan elkaar gewaagd.
25-08-2017 16:46
@wheely: geen AK mannen verrast en te korte stukken...
25-08-2017 16:47
Nog 38 km te gaan
Voor het eerst wat andere ploegen ook aan kop vh peloton. BMC en Trek
Vooral hopen dat Jetse Bol tot het eind mee kan en een mooie klassering rijdt en veel tijd pakt voor een mooie top20 plek
25-08-2017 16:54
@retro: en hopen dat we nog wat muiterij krijgen in het peloton op dat laatste klimmetje...
25-08-2017 16:58
Nou, de kopgroep gaat het denk ik wel redden. Dan gok ik op Rojas of Gougeard.
25-08-2017 16:58
@assen & tuubke ; vrt.be (vrtNU - dus sporza) is gewoon te zien in het buitenland...
25-08-2017 17:00
@Jalabert: het is gewoonweg nogal denigrerend hoe sommigen over De Gendt praten: precies alsof het zo makkelijk is telkens in de juiste vlucht te zitten en of het geen energie kost. Ook over de "prijsjes" die hij binnenrijft moeten we niet flauw doen: op z'n eentje raapt ie daardoor tijdens een grote ronde bijeen waar andere ploegen met 8 man samen soms niet eens aan toekomen. De Gendt is een talent maar zijn grote talent is net dat ie urenlang voor de meute kan uitrijden en het soms nog succesvol kan afwerken ook. Je moet echter van hem niet verwachten dat ie in een vlakke rit met de snelle mannen meesprint voor top-10 of dat ie in een bergrit wacht tot de slotklim om dan met Froome & co mee te kunnen, beide zaken kan ie niet. Hij weet van zichzelf wat hij wél heel goed kan en dat is aanvallen, liefst van erg ver, en dan proberen het af te maken, en dat lukt heel soms maar vaker niet dan wel.
25-08-2017 17:00
Hopen dat Bol nog een versnelling in de benen heeft, het rood lonkt weer.
25-08-2017 17:01
Nog 25 km te gaan. Beeld vh peloton is nu heel anders. Niet meer met z'n allen achter sky ( Knees en stannard zitter er wat doorheen ? )
Nee nu peloton 5/6 ploegen breed. Sky/Katusha /Bahrein/ Ag2r / BMC. Allemaal heel attent dus
De voorsprong is weer boven de 8 minuten

Om te reageren moet je ingelogd zijn.