Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe

Na de slijtageslag van gisteren is het vandaag eveneens een onvoorspelbare dag. De etappe naar Cuenca is 207 kilometer lang en heeft op 15 kilometer voor het einde een beklimming van de Alto del Castillo. Dat is geen makkelijke klim, maar is het genoeg om de echte sprinters te lossen? Of komen de rappe mannen helemaal niet in het stuk voor en gaan de klassementsrenners elkaar bestoken? Volg het hier op WielerFlits.

Na 193 kilometer komen de renners op een lokaal rondje met aan het begin een vinnig klimmetje. De Alto del Castillo kan voor spektakel zorgen. Met twee kilometer over ongelijke straatstenen en slecht asfalt is de Castillo kort, maar ongelooflijk lastig. De gemiddelde stijging is 7,2%, waarvan het eerste deel het steilst is. Na de top volgt nog drie kilometer Spaans vlak waarna er een afdaling van 8,4 kilometer volgt naar de eindstreep.

De etappe begint om 12.30 uur in Lliría. Tussen 17.25 en 17.55 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur te volgen via Eurosport 1 en Sporza. De NOS verzorgt later op de middag een livestream via internet.

Links
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream, vanaf 16.00 uur (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
142 Reacties
25-08-2017 13:27
Jetse goed bezig!
25-08-2017 13:28
Nou, we weten 1 ding: De Gendt gaat wel rijden maar niet winnen. Bol wordt de Minnaard van de Vuelta.
25-08-2017 13:29
Kijken of hij weer letterlijk in het roze en virtueel plus figuurlijk in het rood gaat rijden.
25-08-2017 13:31
@ natrix: het eerste en het laatste gaan wel lukken, het middelste niet, vrees ik.
25-08-2017 13:42
@Geit, ik doelde op een klein typefoutje in je verhaal (heb ipv ken?) Flauw grapje, maar klinkt goed, wie weet kom ik daar nog eens een keer terecht.
25-08-2017 13:42
Bol is in deze vorm gewoon een renner om vast te leggen ook voor de WT-teams
25-08-2017 13:43
Ze koersen in de regen, niet echt gunstig voor een verkouden Kruijswijk.
25-08-2017 13:47
Ik vind Bol wel wat getalenteerder dan Minnaard. Hij heeft ook al twee keer top tien gereden. Minnaard heb ik niet gezien in de tour-uitslagen.
25-08-2017 13:47
wel goed voor de plantjes
25-08-2017 13:48
Las net de weliswaar in herhaling vallende, leuke colum van Zonneveld in het AD. Die had wellicht beter kunnen gaan over Jetse (wie?) Bol :-)
25-08-2017 13:48
@jessevdalen lijkt me gunstiger dan die hitte.
25-08-2017 13:49
Niet echt een tot de verbeelding sprekende kopgroep. Ik hoop niet dat ze vooruitblijven.
25-08-2017 13:53
Met dit tempo gaat het goed. Nog maar drie minuten uitlopen of Bol rijdt weer virtueel in het rood.
25-08-2017 14:01
En nu nog maar twee en half...
25-08-2017 14:01
Bol staat 32e op 8.55 van het rood.
Voor Top-10 heeft hij 7.29 nodig.
Verschil kopgroep-peloton gaat nu richting 6.30.
Bols gedachten zullen, terecht, vooral uitgaan naar de dagzege.
25-08-2017 14:01
QS heeft geen mannetje mee, maar wel een stuk of drie kanshebbers voor de etappe zege. Die gaan na de twee colletjes echt wel rijden. Ergo kopgroep kansloos....
25-08-2017 14:03
De Tier kan lekker gaan linkeballen. Er zijn er genoeg die de kar willen trekken. De Gendt wil zijn Vueltaetappe, Bol het rood. Movistar rijdt geen ak, dus wil ook etappezeges etc...
25-08-2017 14:06
@Bartje, dan zal QS toch echt hulp moeten krijgen, drie knechten tegen 14 man kopgroep gaat niet lukken.
25-08-2017 14:10
QS lijkt een snipperdagje te nemen, anders hadden ze geen groep zonder ploeggenoot laten wegrijden. Misschien gaan ze nog meehelpen als een andere ploeg gaat rijden, maar anders mogen de vluchters het wsl uit gaan maken.
25-08-2017 14:20
Wie is het sterkst in de kopgroep? De Marchi in vorm kan enorm uithalen natuurlijk...
En wat is er nog van de sprinterscapaciteiten van Rojas over? Hij kan in ieder geval een heuvel over.
25-08-2017 14:24
Vind het wel een leuke kopgroep. Vooral benieuwd naar Carapaz en Reyes. Toch twee goede zuid-amerikaanse talenten die hier best een kansje maken, want allebei niet heel traag aan de finish en een goede punch voor op die heuvel.
25-08-2017 14:24
@tvm op de een of andere manier vind ik dit wel wat voor Gougard. Echter geen idee hoe zijn vorm is.
25-08-2017 14:31
Wat een hetze al met die Bol, heeft zich gister waarschijnlijk gespaard zoals ie ook de overwinning een beetje liet wegglippen, vandaag nog een kilootje eraf, topper en ben reuze benieuwd hoe ie gedijt in dat spartaanse hooggebergte.
25-08-2017 14:39
Het verschil loopt op naar 7.13 met nog 131 km te gaan. Nog 26 seconden erbij en Orica gaat de Top 10 plaatsen verdedigen :)
25-08-2017 14:44
@Noud, ik kan wel met je mee gaan wat betreft Carapaz en Reyes, staan ook mooi gebroederlijk naast elkaar in het klassement. Er zijn er echter vast ook een paar die niet gaan wachten tot die beklimming, Mohoric of Gougeard zie ik er wel voor aan om een voorschotje te nemen voor die klim.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.