Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe

Na de slijtageslag van gisteren is het vandaag eveneens een onvoorspelbare dag. De etappe naar Cuenca is 207 kilometer lang en heeft op 15 kilometer voor het einde een beklimming van de Alto del Castillo. Dat is geen makkelijke klim, maar is het genoeg om de echte sprinters te lossen? Of komen de rappe mannen helemaal niet in het stuk voor en gaan de klassementsrenners elkaar bestoken? Volg het hier op WielerFlits.

Na 193 kilometer komen de renners op een lokaal rondje met aan het begin een vinnig klimmetje. De Alto del Castillo kan voor spektakel zorgen. Met twee kilometer over ongelijke straatstenen en slecht asfalt is de Castillo kort, maar ongelooflijk lastig. De gemiddelde stijging is 7,2%, waarvan het eerste deel het steilst is. Na de top volgt nog drie kilometer Spaans vlak waarna er een afdaling van 8,4 kilometer volgt naar de eindstreep.

De etappe begint om 12.30 uur in Lliría. Tussen 17.25 en 17.55 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur te volgen via Eurosport 1 en Sporza. De NOS verzorgt later op de middag een livestream via internet.

Links
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream, vanaf 16.00 uur (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
142 Reacties
1 4 5 6
25-08-2017 17:27
@Retro Lex
Lekker, bedankt!
25-08-2017 17:29
Mohoric wel heel sterk.
25-08-2017 17:30
Mohoric sterk hoor. Wel spannende finale zo!
25-08-2017 17:30
Als je achter de Gendt staat mag de t eraf overigens, gun t hem wel.
Ak mannen beseffen nog niet dat Jetse geen eendagsvlieg is, wat een Vuelta al vergeleken met dat commercieel circus in Frankrijk.
25-08-2017 17:31
Mooi staaltje van Mohoric
25-08-2017 17:33
Bol 7e, bezig aan een mooie reeks!
25-08-2017 17:34
Prachtige winnaar, duidelijk een jongen met klasse. Nu benieuwd of er in dat pelotonnetje mensen uit de top van het klassement ontbreken.
25-08-2017 17:36
Bol op 30 seconden van de winnaar. Dus peloton moet laten begaan en op 9.25 binnenkomen...hmm?

edit: kom op Wout, temporiseren!
25-08-2017 17:38
Volgen mij zit Kelderman er niet bij :O
25-08-2017 17:39
Ik heb er drie gezien van Sunweb, dus dat lijkt me sterk.
25-08-2017 17:41
8.38
25-08-2017 17:41
Op de top dan.....
25-08-2017 17:42
Huh kwam kelderman daar nu met oomen over de streep op een paar seconden?
25-08-2017 17:42
Kelderman en Oomen helaas bus gemist. :-(
25-08-2017 17:43
Oomen op kleine achterstand. Jammer.. wat is daar gebeurd?
25-08-2017 17:43
Lek, lekker, lekkerst, wat een brokkenpiloot die Wilco.
25-08-2017 17:43
Jammer dat Bol zo'n zwakke ploeg heeft, anders had hij waarschijnlijk aan de leiding gestaan!
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.