Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe

Na de slijtageslag van gisteren is het vandaag eveneens een onvoorspelbare dag. De etappe naar Cuenca is 207 kilometer lang en heeft op 15 kilometer voor het einde een beklimming van de Alto del Castillo. Dat is geen makkelijke klim, maar is het genoeg om de echte sprinters te lossen? Of komen de rappe mannen helemaal niet in het stuk voor en gaan de klassementsrenners elkaar bestoken? Volg het hier op WielerFlits.

Na 193 kilometer komen de renners op een lokaal rondje met aan het begin een vinnig klimmetje. De Alto del Castillo kan voor spektakel zorgen. Met twee kilometer over ongelijke straatstenen en slecht asfalt is de Castillo kort, maar ongelooflijk lastig. De gemiddelde stijging is 7,2%, waarvan het eerste deel het steilst is. Na de top volgt nog drie kilometer Spaans vlak waarna er een afdaling van 8,4 kilometer volgt naar de eindstreep.

De etappe begint om 12.30 uur in Lliría. Tussen 17.25 en 17.55 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur te volgen via Eurosport 1 en Sporza. De NOS verzorgt later op de middag een livestream via internet.

Links
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream, vanaf 16.00 uur (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
142 Reacties
25-08-2017 17:01
Laurent Jalabert,

Heb jij een selectief geheugen? Of heb je Criterdium Dauphine niet gezien? Volgens mij pakte De Gendt daar de rit, de leiderstrui en de bollen.

Dan zwijg ik nog over ritwinst op de Ventoux vorig jaar, of ritwinst in de Giro in het verleden.
25-08-2017 17:02
Het verschil is bijna 8.55 nu... gaan we het toch nog aantikken dat virtuele rood, of net niet?
25-08-2017 17:05
Jalabert,
Ik zie nu dat je zijn palmares ook kent.
Je vindt het voor een renner als hij onder zijn niveau wat hij doet?
Ik vind hem juist een dankbaar persoon. Wat moet hij anders? Knechten voor Monfort? Nee, premies rapen. Dat zouden meer renners moeten doen. Zijn die tussensprints daar niet voor bedoelt? Dat hij de strijdlust niet kreeg was mijn inziens dan ook lachwekkend.
25-08-2017 17:05
@tvm
De gendt heeft wat krediet verspeeld met dat gemekker over de strijdlust dit jaar...niets meer niets minder
25-08-2017 17:07
Virtueel rood!
25-08-2017 17:08
Nog 20 Km
En Bol fietst virtueel in het Rood. Bingo dus voor Natrix
In de kopgroep zijn ze begonnen met aanvallen.
25-08-2017 17:08
Heerlijk zo'n gevecht der ontsnapte ritpretendenten
25-08-2017 17:11
@e.exb Dankjewel voor vrt.nu - die kende ik dan weer niet.
25-08-2017 17:12
Goede kans voor de tier hoor als hij oplettend rijd
25-08-2017 17:13
Nou de AK-formaties formeren zich om de kopman over de puist te knallen.
25-08-2017 17:14
Jetse komt redelijk mee.
25-08-2017 17:14
Zou toch wat zijn: Bol slaat dubbelslag in Vuelta!
25-08-2017 17:14
Rojas wint, klaar.
25-08-2017 17:14
Leuk klimmetje zo opeens. Mooi hoor!
25-08-2017 17:15
Mag ik trouwens verwijzen naar mijn comment in de voorbeschouwing of is dat heel flauw?
25-08-2017 17:16
Waardeloze motor.
25-08-2017 17:17
Ah de motards maken weer slachtoffers.
25-08-2017 17:17
Dat gaat chaos worden met die motoren.
25-08-2017 17:17
Bols reactievermogen in orde zeg.
25-08-2017 17:19
@ Wheely
nee hoor je mag daar naar verwijzen. Bij deze een hele grote veer in je .....
Tenminste als het over Bol ging ;-)
25-08-2017 17:22
Damn, t zou zomaar een sprint tussen bol en rojas gaan worden. Kom op jetse!
25-08-2017 17:22
Was dat een Sunweb-plukje in de tweede waaier?
25-08-2017 17:23
De Gendt laat zich al uitbollen.
25-08-2017 17:23
@AZH dat idee had ik ook
25-08-2017 17:26
peloton met 40 over...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.