Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de zevende etappe

Na de slijtageslag van gisteren is het vandaag eveneens een onvoorspelbare dag. De etappe naar Cuenca is 207 kilometer lang en heeft op 15 kilometer voor het einde een beklimming van de Alto del Castillo. Dat is geen makkelijke klim, maar is het genoeg om de echte sprinters te lossen? Of komen de rappe mannen helemaal niet in het stuk voor en gaan de klassementsrenners elkaar bestoken? Volg het hier op WielerFlits.

Na 193 kilometer komen de renners op een lokaal rondje met aan het begin een vinnig klimmetje. De Alto del Castillo kan voor spektakel zorgen. Met twee kilometer over ongelijke straatstenen en slecht asfalt is de Castillo kort, maar ongelooflijk lastig. De gemiddelde stijging is 7,2%, waarvan het eerste deel het steilst is. Na de top volgt nog drie kilometer Spaans vlak waarna er een afdaling van 8,4 kilometer volgt naar de eindstreep.

De etappe begint om 12.30 uur in Lliría. Tussen 17.25 en 17.55 uur wordt de binnenkomst van de winnaar verwacht. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur te volgen via Eurosport 1 en Sporza. De NOS verzorgt later op de middag een livestream via internet.

Links
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream, vanaf 16.00 uur (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
142 Reacties
25-08-2017 14:48
De Gendt is natuurlijk ook een serieuze gegadigde voor de rit. Wat een krachtpatser.
25-08-2017 14:51
@tvm De Gendt is tegenwoordig totaal niet meer serieus te nemen, die rijdt puur nog in de aanval om aandacht te krijgen...
25-08-2017 14:54
@ Geit
Geweldig man! De omgeving van Madrid vind ik fantastisch... Aranjuez, Toledo, Segovia, Avila, El Escorial, het houdt maar niet op. Madrid zelf vond ik, afgezien van de mega-parken en station Atocha, niet zo heel bijzonder.

On-topic: ik hoop dat deze groep het WEL haalt. Mooi als de relatief mindere coureurs strijden om het 'goud'.

HULDE voor
- Bol!
- Movistar, dat er toch wat van probeert te maken.
25-08-2017 14:57
Ja, laten we steengoede renners niet meer serieus nemen omdat dat cool is zo vanaf de bank.

Sprint a deux tussen De Gendt en Bol gewenst.
25-08-2017 14:58
Het verschil met het peloton is weer kleiner geworden, helaas (voor de kopgroep): 6.34.
25-08-2017 15:03
@RV wie doet dat dan? Voor wat betreft De Gendt moet je het er toch wel mee eens zijn dat hij meer aanvalt om aanvallen dan om daadwerkelijk een overwinning te pakken. Zeker in de Tour. Krijg eerder het idee dat hij met alle subprijsjes zijn portemonnee tracht te spekken.

Dat heeft er niets mee te maken dat hij geen goede renner is. Dat zijn alle renners die op dit niveau rijden op een paar rijkeluiszoontjes na (of zijn die er niet meer?).
25-08-2017 15:07
@rv
Sprint a quatre dus.
25-08-2017 15:08
De valpartijen in de neutrale zone waren niet bepaald zacht. Houle en Andersen hebben behoorlijk wat schaafwonden.

Peloton gaat de groep gewoon nog terug halen vandaag.
25-08-2017 15:09
Hoor ik iets over waaiers?

Edit: niets daarvan.
25-08-2017 15:11
Bol moet wel oppassen, nu kunnen we hem nog bewieroken, maar nog een paar keer in de aanval en we mogen hem niet meer serieus nemen.
25-08-2017 15:21
@mvdh
Er is wel een verschil in aanvallen en ook nog voor de overwinning gaan, Stuyven is een mooi voorbeeld en Bol lijkt best te passen in dit rijtje, maar kan me vergissen natuurlijk.
25-08-2017 15:22
@MatthiasVDH er zit een verschil in tussen regelmatig in de aanval gaan om proberen een etappe te winnen of dat je gewoon dag in dag uit probeert in de aanval te zitten om maar een beetje in de spotlights te staan. De Gendt zei voor aanvang al dat hij deze Vuelta minimaal 1000km in de aanval wilde rijden, dan ben je toch gewoon niet meer serieus te nemen, dan rijdt je puur in de aanval voor aandacht...
25-08-2017 15:22
@bartje, het brak even, eerder per ongeluk dan expres leek het. Bij de bevoorrading alles weer samen.
@teamnl, wie gaat ze terug halen dan?
25-08-2017 15:23
Bol is stukken meer aanwezig nu dan in zijn Rabo tijd
25-08-2017 15:27
@bartje
Ben je nu daarnet teruggegaan in de tijd om je post te bewerken?
-je bewerking is een uur eerder gebeurd, dan je post...?-
25-08-2017 15:28
@bartje:

Sky maakte even tempo op een winderig recht stuk, waardoor er onbedoeld een waaier ontstond. Bij de bevoorrading viel het weer helemaal stil. Doordat de kopgroep rustig rond bleef draaien liep te voorsprong daardoor weer een minuut uit.
25-08-2017 15:29
Valpartij in het peloton. Wie zitten daarbij?

edit: Kudus, Jimmy Turgis en Warbasse zijn erbij. Verder? (wie zit te kijken)
25-08-2017 15:31
Bol gaat in de aanval en half het forum komt klaar, De Gendt doet hetzelfde en krijgt alleen maar gekaffer. En dat terwijl De Gendt bewezen heeft (meermaals!) dat hij dergelijke nummertjes effectief kan afronden terwijl Bol er echt wel voor spek en boonen bij fietst.

In het land der blinden is eenoog koning :)
25-08-2017 15:33
@ Natrix J. Turgis, Bystrom, Warbasse en Kudus, bij die laatste duurt het wel erg lang voordat hij weer rechtop staat.
25-08-2017 15:36
Bol in het rood zou wel geniaal zijn. Zou zo maar kunnen vandaag...
25-08-2017 15:37
Als fan ben ik heel blij met tiz-cycling. :-)
Als supporter van de kopgroep ben ik heel blij met De Gendt in de kopgroep. :-)
Als Nederlander teken ik meteen voor Bol in het rood en De Tier voor de winst.
25-08-2017 15:38
@ Solo slim, geen idee hoe dat kan :-)
25-08-2017 15:39
@spaakje
QST, Trek en Sunweb?
25-08-2017 15:40
Teams die wel/niet willen proberen kopgroep terug te halen.

Niet:
Teams in de kopgroep + Sky, Orica, Astana, Bahrein

Misschien (ondanks klassementsman in gelederen):
Quick-Step, Sunweb, Trek, Katusha

Blijft over:
Aqua Blue, Dimension Data, Cannondale
25-08-2017 15:41
@assen: Ja, tiz-cycling is prima. Weet je dat je ook buiten België Sporza kunt bekijken op een stream? http://sebn.sc/sebn-3.php

Om te reageren moet je ingelogd zijn.