Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos
woensdag 6 september 2017 om 12:25 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos

Na de tijdrit van gisteren volgt er vandaag opnieuw een vreselijk zware slotklim in de Vuelta a España. De organisatie zoekt voor het eerst in de geschiedenis de Los Machucos op, die is gekenmerkt door rampas inhumanas. Op deze onmenselijke stroken moeten de klassementsrenners hun plekje verdedigen. Wie toont zich daarin de beste?

Er staan vandaag beklimmingen van de tweede, de eerste en de hors categorie op het programma. Voor de klim naar de Puerta de los Machucos is dus een hel, al ligt de finishstreep een kleine kilometer na de top. Op amateurbeelden is te zien hoe duizelingwekkend de slotklim is. De renners zijn gewaarschuwd.

De start is vandaag om 12.40, terwijl men de aankomst tussen 17.25 en 17.20 verwacht. Eurosport 1 zendt de rit integraal uit. Sporza volgt om 13.30. De NOS verzorgt later op de middag een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing bergetappe naar Los Machucos (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
160 Reacties
06-09-2017 16:28
Komt Cort Nielsen nog op kop? Zijn ploeggenoten in het peloton zijn weer hard aan het rijden na een relatieve pauze.

edit: Ja, Cort Nielsen draait nog gewoon mee in de kopgroep.
06-09-2017 16:29
Waren doen die mannen van Majka dat? Hij is praktisch kansloos tegen de klassementsmannen..
06-09-2017 16:32
@ GertJan020: ja, verbazingwekkend. Ik zie hem ook niets uitrichten. Maar ik laat me graag verrassen.
06-09-2017 16:35
Cort mocht hele Vuelta niks en zon etappe mag/gaat jij dan in de aanval, ongelofelijk
06-09-2017 16:38
Die slotklim moet voor getrainde profs goed te doen zijn. Die betonplaten van de foto's is totaal misschien 300m en niet op de steilste stukken. De stukjes 25% zijn gewoon asfalt, gedeeltes kun je uit een aanloop nemen.

Nu is het wel moeilijk bovenkomen. Auto's, motoren, gezinnen met jengelende kinderen en blaffende honden, zwalkende dikbillen. Omhoog én omlaag. Maar daar heeft de koers geen last van.

Hopelijk blijft de chaos uit, want een deel van het publiek let echt nergens op.

De afdaling van de Alisas is link. In de mist en af en toe nat en glad.
06-09-2017 16:39
Op de Alto de Sotres werd Majka 2e achter Purito 2 jaar geleden. Geen stroken van 28% maar hij kan dit wel hoor.
06-09-2017 16:40
@xistnc,
De klim zag er smal uit. Als we dan ook nog meezwalkende dikbillen links en rechts krijgen...
06-09-2017 16:42
@zjoske Natuurlijk kan Majka dit, maar hij is nu (vergeleken met anderen) niet in vorm. Heeft deze Vuelta, behalve uit de vroege vlucht, geen indruk kunnen maken.
06-09-2017 16:43
@leegloper
Deze zwalkende dikbil kon overal gewoon door busjes gepasseerd worden.
06-09-2017 16:48
Yes, Orica opent!
06-09-2017 16:49
Chaves wel vroeg in de aanval zeg! Misschien in de tandem met Cort Nielsen en A.Yates de afdaling in?
06-09-2017 16:50
Chaves weg. De La Cruz ook.
06-09-2017 16:52
Is dit ook iets voor Kruijswijk om nu te gaan?
06-09-2017 16:54
Kruijswijk gaat.

Edit: Was blijkbaar Roson.
06-09-2017 16:55
Slaat alleen nergens op. Ze houden de afstand op 100 meter.

Ze moeten gewoon stoppen met die kansloze aanval. Zonde van je energie.
06-09-2017 16:56
Och, wat jammer dat die Skybots zo sterk zijn.
06-09-2017 16:57
Ah tuurlijk de skybots met 6en straks de los machuchos op?
06-09-2017 17:00
Sky controleert alles zonder enig probleem. Het geitenpaadje daar zal de beslissing vallen. Tot nu toe vrij voorspelbaar.
06-09-2017 17:00
Sky zit daar gewoon nog met 7 man!? Dat is toch niet te geloven:(
06-09-2017 17:01
@gertjan020

Zijn overwinning was toch best indrukwekkend, zat wel in de vlucht maar hield toch knap stand met een kleine voorsprong.

Zie hem overigens niet winnen vandaag maar top 10 moet lukken.
06-09-2017 17:01
Is het nou echt zo gek dat er nog 6 van Sky zitten nu? TLJ zit ook nog met 4 man in het peloton, het gaat gewoon niet zo hard en zegt veel over wat er achter zat bij die aanval. Niet veel dus.
06-09-2017 17:04
Laat Sky straks het steile stuk maar blokkeren.
06-09-2017 17:05
Parcours van deze Vuelta blijkt nog veel dramatischer dan voorzien.
06-09-2017 17:06
Ik ben toch benieuwd hoe groot de verschillen zullen zijn straks. Klim die ook echt op techniek genomen moet worden.
06-09-2017 17:13
Wtf is mis met de Marchi? Smijt zijn bidon hard op de weg, maakt gebaren, schud met zijn hoofd...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.