Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos
woensdag 6 september 2017 om 12:25 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos

Na de tijdrit van gisteren volgt er vandaag opnieuw een vreselijk zware slotklim in de Vuelta a España. De organisatie zoekt voor het eerst in de geschiedenis de Los Machucos op, die is gekenmerkt door rampas inhumanas. Op deze onmenselijke stroken moeten de klassementsrenners hun plekje verdedigen. Wie toont zich daarin de beste?

Er staan vandaag beklimmingen van de tweede, de eerste en de hors categorie op het programma. Voor de klim naar de Puerta de los Machucos is dus een hel, al ligt de finishstreep een kleine kilometer na de top. Op amateurbeelden is te zien hoe duizelingwekkend de slotklim is. De renners zijn gewaarschuwd.

De start is vandaag om 12.40, terwijl men de aankomst tussen 17.25 en 17.20 verwacht. Eurosport 1 zendt de rit integraal uit. Sporza volgt om 13.30. De NOS verzorgt later op de middag een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing bergetappe naar Los Machucos (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
160 Reacties
1 5 6 7
06-09-2017 17:36
Ja, Kelderman gaat het heel moeilijk krijgen met Zakarin. Ilnur gaat waarschijnlijk derde worden
06-09-2017 17:38
Moet je nagaan zonder die slechte dag van Andorra....Bertje zou mee doe voor de eindoverwinning
06-09-2017 17:39
Kelderman 27 sec. verloren of niet?

Edit: 15 sec. dus. Zakarin wordt nog lastig idd.
06-09-2017 17:39
@vevie: Nee Contador gaat alsnog derde worden.
06-09-2017 17:40
Contador wordt zo stilaan de sterkste man in deze Vuelta. Wat een staaltje klimmen!!
06-09-2017 17:41
Contador groots weer, kan het af zonder zadel en laat zien dat parcourskennis onontbeerlijk is.
06-09-2017 17:42
15 seconden verlies voor Kelderman
06-09-2017 17:42
Laten we niet meteen conclusies verbinden aan één wat mindere dag van Kelderman. Kan morgen zomaar weer top zijn.
06-09-2017 17:44
Vamos Alberto gewoon de komende 3 dagen aanvallen, podium komt eraan. Wellicht wordt er zaterdag nog met minuten gesmeten.
06-09-2017 17:45
José wat ben ik een fan van die man zonder deze ploeg was froome gewoon niks :)
1 5 6 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.