Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos
woensdag 6 september 2017 om 12:25 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos

Na de tijdrit van gisteren volgt er vandaag opnieuw een vreselijk zware slotklim in de Vuelta a España. De organisatie zoekt voor het eerst in de geschiedenis de Los Machucos op, die is gekenmerkt door rampas inhumanas. Op deze onmenselijke stroken moeten de klassementsrenners hun plekje verdedigen. Wie toont zich daarin de beste?

Er staan vandaag beklimmingen van de tweede, de eerste en de hors categorie op het programma. Voor de klim naar de Puerta de los Machucos is dus een hel, al ligt de finishstreep een kleine kilometer na de top. Op amateurbeelden is te zien hoe duizelingwekkend de slotklim is. De renners zijn gewaarschuwd.

De start is vandaag om 12.40, terwijl men de aankomst tussen 17.25 en 17.20 verwacht. Eurosport 1 zendt de rit integraal uit. Sporza volgt om 13.30. De NOS verzorgt later op de middag een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing bergetappe naar Los Machucos (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
160 Reacties
06-09-2017 13:42
Opvallend van Oss en Kamna. Zeker die laatste met de belangen van Kelderman nogal opmerkelijk.
06-09-2017 13:46
Ik verwacht ook geen grote aanval (die komt in de Angliru etappe) omdat de AK mannen net diep gegaan zijn in de tijdrit. Misschien dat Nibali wat plaagstootjes uitdeelt in de afdaling, puur om Froome even te testen. Laatste klim wordt ieder voor zich, kan me niet voorstellen dat Sky hier na 2km met meer dan 2 man overblijft.
06-09-2017 13:51
Bora op kop voor Majka?
06-09-2017 13:53
Nibali kan het toch best proberen in de afdeling van de 2e col. Zich geen vallei meer tussen.
06-09-2017 14:00
Waaiers
06-09-2017 14:00
@laatste man, hoe bedoel je opvallend? Lijkt me niet heel goed om met knieproblemen zo'n zware klim te doen toch?
06-09-2017 14:00
Bora alweer van de kop af. Nu alleen nog SKY.
06-09-2017 14:00
Nou breekt het peloton. Gassen zal je zeggen!
06-09-2017 14:03
Geen enkele ploeg heeft zin om de laatste 135km te knallen met wat er nog aankomt.
06-09-2017 14:04
@Henk: de eerste afdaling is een smalle weg, de tweede een brede weg. Op de eerste heb je meer kans op een stuurfout.
06-09-2017 14:06
@Henk
Geen vallei?
Tussen km 122,5 en 152,6 (voet Alisas) wordt er misschien nog net 5 a 6 km serieus gedaald, de andere 25 km is vals plat op en af. Veel succes om dat in je eentje te overbruggen tegen een stuk of 5 sky-knechten
06-09-2017 14:09
@Crevaison
Ik zei in de afdaling van de 2e col, niet de eerste col.
06-09-2017 14:13
Iemand nog een livestream?
06-09-2017 14:13
Tjonge, die op het oog zo gemakkelijke aanloop wordt toch verrekte lastig met dat 'Spaans vlak' en de tegenwind. Er gaan straks heel snel mensen afvallen als er geklommen moet worden - en misschien daarvoor al.
06-09-2017 14:16
Kruijswijk aan de babbel met Kelderman. Alles op het gemakje nog.
06-09-2017 14:16
onze belgische vrinden verwonderen zich nogal over auto hangen. ik kan me nog herinneren dat stef clement deze zomer behoorlijk af gaf op hun vrindje Van Keirsbulck om hetzelfde vergrijp....
06-09-2017 14:17
@Vlinder,
Ja opvallend vind ik. Had hem dan gister niet voluit laten gaan en vandaag geprobeerd. Ik neem aan dat het klassement van Wilco belangrijk is voor de ploeg.
06-09-2017 14:23
@Nokkos Sporza: https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/#
06-09-2017 14:25
Is Kamna eigenlijk gisteren dermate uit zijn grote plaat gegeaan dat ie vandaag ziek naar huis is ? Het lijkt er een beetje op dat Giant wel helemaal op het randje zit van perfecte voorbereiding en dicht tegen het breekpunt van de weerstand aanschuurt.
06-09-2017 14:25
http://tiz-cycling.stream/
06-09-2017 14:28
Wat zou een renner hier vermogen die vroeger nog aan een moto ging om de Zoncolan op te geraken, hmm...
06-09-2017 14:31
Hahahaha. Astana helpt mee op kop en Sky laat ze gewoon wegrijden.
06-09-2017 14:35
Kniepijn is gewoon een excuus, hij is in werkelijkheid naar huis gestuurd omdat hij gisteren niet heeft gewacht op Kelderman ;-)
Serieus nu: wellicht had hij deze last al aan het eind van de 2e week, en heeft hij in overleg met de ploegleiding beslist om nog 1x richttijden te zetten voor Kelderman, om daarna op te geven.
Uiteindelijk kan hij nog een rol moeten spelen op het WK ploegentijdrijden, met Dumoulin, Kelderman & Arndt moeten zij daar toch iets kunnen neerzetten?
06-09-2017 14:45
@Steven: dat denk ik ook (je serieuze opmerking ;-) en ik vind het niet raar. Daarbij is hij nog superjong en eerste ronde. Wel vervelend voor Kelderman maar wel het beste denk ik.
06-09-2017 14:49
Gewoon al vier minuten van de voorsprong af gereden. Gaat wel heel hard.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.