Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos
woensdag 6 september 2017 om 12:25 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de etappe naar de loeisteile Los Machucos

Na de tijdrit van gisteren volgt er vandaag opnieuw een vreselijk zware slotklim in de Vuelta a España. De organisatie zoekt voor het eerst in de geschiedenis de Los Machucos op, die is gekenmerkt door rampas inhumanas. Op deze onmenselijke stroken moeten de klassementsrenners hun plekje verdedigen. Wie toont zich daarin de beste?

Er staan vandaag beklimmingen van de tweede, de eerste en de hors categorie op het programma. Voor de klim naar de Puerta de los Machucos is dus een hel, al ligt de finishstreep een kleine kilometer na de top. Op amateurbeelden is te zien hoe duizelingwekkend de slotklim is. De renners zijn gewaarschuwd.

De start is vandaag om 12.40, terwijl men de aankomst tussen 17.25 en 17.20 verwacht. Eurosport 1 zendt de rit integraal uit. Sporza volgt om 13.30. De NOS verzorgt later op de middag een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing bergetappe naar Los Machucos (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
160 Reacties
06-09-2017 15:02
Astana wilt winnen met Lopez en Bora met Majka. Gaat leuk worden.
06-09-2017 15:02
Kan WF geen gezeik krijgen door het plaatsen van die links? Volgens mij kan je beter een pm sturen of verwijzen naar sites die een overzicht van riviertjes bieden.
06-09-2017 15:08
@laatste man; is een zo'n steile klim niet veel belastender dan en (spaans) vlakke tijdrit? Ik denk dat een steile klim zwaarder is voor de knie maar ik heb geen ervaring, beide nooit gedaan.
06-09-2017 15:11
@Vlinder
Als je de uitputting na het werelduur record ziet dan lijkt dat toch meer impact op het lichaam te hebben. Vooral omdat je een tijdrit vaak continu in het rood rijdt, wat op een klim toch minder het geval is.
06-09-2017 15:21
@HoofdIsVrij dat wil niet alles zeggen. Bij een bergetappe is de inspanning weer veel langer, dat kost ook weer meer tijd om te herstellen. Iemand die in de atletiek een 800m loopt is compleet uitgeput als hij over de finish komt, toch kan hij 2 dagen later weer gewoon een 800m op heel hoog niveau lopen. Iemand die de Marathon loopt komt ook helemaal uitgeput aan de finish, maar die moet gewoon een paar maanden herstellen voordat hij weer volledig op niveau is om weer een Marathon op hoog niveau te lopen.
06-09-2017 15:31
Lopez heeft er zin in. Astana al een tijd lang vol op kop.
06-09-2017 15:32
@Hoofisvrij en Mattje; kan jullie beide argumenten volgen, en ik geloof ze ook meteen :-) Dacht alleen zelf aan misschien een verschil in de belasting van het kniegewricht, met name als ze uit het zadel moeten bij het klimmen. Dank, heb ik weer wat geleerd vandaag
06-09-2017 15:34
Wat een verschil in de aangezichten van de eerste 2 Astana's en Lopez daar even achter.
06-09-2017 15:35
Die van Astana lijken zich wel helemaal scheel te rijden op deze manier. Is dit dan de goede tactiek?
06-09-2017 15:37
Lopez zit nu als derde Astana van een rij van 7 Astana's. Vrij ver vooraan. Aru zesde.
06-09-2017 15:41
Zou wat zijn als Lopez op deze klim al gaat
06-09-2017 15:43
Heerlijk landschap !
06-09-2017 15:44
Ai wat een afdaling zo
06-09-2017 15:50
Wat een beelden!
06-09-2017 15:54
1:20 verschil gegeven net tussen voorkant en achterkant peloton in afdaling.
06-09-2017 15:58
Kom er maar in Nibali.
06-09-2017 15:59
Ik zie Kelderman niet meteen vooraan zitten.
06-09-2017 16:02
Wie zitten er niet bij>?

Edit: iedereen zit erbij volgens mij
06-09-2017 16:03
Bahrein is toch bezig in deze afdaling. Maar waarom niet meteen van de top? Eerste deel deed Sky.
06-09-2017 16:03
Samen met Andersen zit hij daar prima rond de tiende positie.
06-09-2017 16:04
Kelderman zit er gewoon bij
06-09-2017 16:05
Nog 3 van Astana over.
06-09-2017 16:09
Nog niet eens echt de koerssituatie in me kunnen opnemen omdat het er zo mooi uit ziet daar.
06-09-2017 16:10
Volgens Sporza is Majka wel gelost. ( gevallen in afdaling ?)
06-09-2017 16:19
Ze zijn echt aan het Blllllaaaazzzen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.