Vuelta 2017: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 1 september 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de dertiende etappe

Vandaag is er voor de sprinters in de Vuelta a España ein-de-lijk weer een kans. Maar dan moeten ze die wel grijpen, want de vluchters liggen op de loer. Wordt het nummer drie voor Matteo Trentin? De aankomst loopt licht omhoog, dus is op zijn lijf geschreven. En op dat van Juan José Lobato. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om klokslag 12.30 uur in Coín. Zoals gebruikelijk deze Ronde van Spanje zal de finish plaatsvinden tussen 17.26 en 17.56 uur. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur live op tv te zien bij Sporza en Eurosport 1. De NOS begint een uur later met een livestream.

Links
Voorbeschouwing etappe 13 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 16 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
01-09-2017 12:20
***** Trentin
**** Lobato, van Asbroeck
01-09-2017 12:27
laatste 10 km volstaan vandaag om te kijken.
01-09-2017 12:38
************* Jetse Bol
01-09-2017 12:44
Gewoon een vlucht die standhoudt.
01-09-2017 12:45
Nou Lobato... Toe mar es!
01-09-2017 12:46
Kreder uit de vlucht..
01-09-2017 12:51
Op de site van de organisatie staat dat er wat is veranderd in de route, vnl. de laatste
kilometers. De rit is nu ook 3 km. korter.
Zou de aankomst nog wel hetzelfde zijn?
01-09-2017 13:01
"Både Søren Kragh Andersen og Magnus Cort har fået frie tøjler i dag. Afslutningen passer dem begge to rigtigt godt."

https://twitter.com/Staghoj/status/903567640446345216
01-09-2017 13:05
Kopgroep is vertrokken. Gougeard, Villela, De Gendt en Courteille. De Marchi op 17 sec. Peloton al op 1:45.
01-09-2017 13:06
@Frits ze zijn bij Orica dus ook eindelijk bij hun positieven gekomen. Top!
01-09-2017 13:09
Cort Nielsen ftw. :)
01-09-2017 13:17
Hup DeGendt !
01-09-2017 13:20
Te weinig ploegen mee, dit gaat tussen de rappe mannen vandaag.
01-09-2017 13:27
@Astrix: heb even op de kaart gekeken en nee de aankomst is niet meer hetzelfde. Het steilste stuk met stukje 9% hebben ze er nu gewoon uit geknipt.. Wordt gewoon een sprintje zo, wel enigszins oplopend, maar lang zo zwaar niet meer als de oorspronkelijke route...
01-09-2017 13:37
@Starlynk: bedankt voor de info.
01-09-2017 13:37
De Gendt heeft een lesje "een vroege vlucht succesvol afronden" gekregen van z'n ploeggenoot. Kijken of hij er wat van heeft opgestoken...
01-09-2017 14:06
Ik veronderstel dat trentin punten zal willen scoren want veel mogelijkheden heeft hij niet meer dus quickstep en wss orica op kop en de vluchters maken geen kans meer.
Spijtig voor thomas maar ja hij rijdt zo slecht bergop de laatste tijd
01-09-2017 14:07
De Gendt kiest wel bijzondere etappes uit om aan te vallen, vandaag wel mee en gisteren niet :s
01-09-2017 14:17
@kiryienka
Zou ie toch onderhand moeten weten, volle bak rijden totdat je uitgewoond bent de laatste 20km, Stuyven begint rond die tijd.
01-09-2017 14:21
Volgens mij is dat stuk in de voorlaatste kilometer toch circa 800 meter aan 7-8%. In de laatste kilometer nog een stukje omhoog. Zie hier van de sprinters alleen Cort en Kragh voorin meedoen. Cort zal wel niet mogen en voor Lobato toch wat zwaar denk ik.
01-09-2017 14:27
@fabioaru, Cort mag dus wel vandaag! Hallelujah!
01-09-2017 14:33
@teunster

Mooi zo, werd tijd ook. Nu alleen nog even de vraag of ie aan sprinten toekomt... Heb toch het idee dat als de punch- en ak-mannen echt flink doortrekken in kilometer 3 tot 2 er weinigen meer aan zullen hangen van de sprinters. Over Trentin en Kragh twijfel ik niet, die kunnen dat wel.
01-09-2017 14:34
Is dat niet het stuk wat zojuist geschrapt is?
01-09-2017 14:36
Ik herinner me Thomas de Gendt vooral als de man die een neusje heeft voor de juiste ontsnappingen, iemand die op heroïsche manier een etappe kan winnen. Ik heb dus echt het idee dat hij in 2017 niet op de toppen van zijn kunnen zit. In de tour zakte hij er vaak te snel doorheen als de vlucht kansrijk was en zat hij te vaak mee wanneer de vlucht kansloos was. Ik zie daar hier in de vuelta geen verandering in...
01-09-2017 14:37
Alaphilippe solo ftw

Om te reageren moet je ingelogd zijn.