Vuelta 2017: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 1 september 2017 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de dertiende etappe

Vandaag is er voor de sprinters in de Vuelta a España ein-de-lijk weer een kans. Maar dan moeten ze die wel grijpen, want de vluchters liggen op de loer. Wordt het nummer drie voor Matteo Trentin? De aankomst loopt licht omhoog, dus is op zijn lijf geschreven. En op dat van Juan José Lobato. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

De start is om klokslag 12.30 uur in Coín. Zoals gebruikelijk deze Ronde van Spanje zal de finish plaatsvinden tussen 17.26 en 17.56 uur. De koers is ’s middags vanaf 15.00 uur live op tv te zien bij Sporza en Eurosport 1. De NOS begint een uur later met een livestream.

Links
Voorbeschouwing etappe 13 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS, vanaf 16 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
01-09-2017 14:41
Lobato vraagt medische assistentie.
01-09-2017 14:42
Als De Gendt wint vandaag hang ik de Belgische vlag buiten.
01-09-2017 14:45
Van de Engelstalige ticker. Weet iemand hier meer van?

"There has been a few changes in the route, mostly in the final kilometres: the riders will cover 195.1km from Coin to Tomares, where a sprint is expected unless attackers manage to outsmart and outpower the bunch."
01-09-2017 14:52
Volgens http://www.lavuelta.com/la-vuelta/2017/es/etapa-13.html is dit de finale...

Of wel een wijziging aangekondigd maar nog niet op de website aangepast? :P
01-09-2017 14:56
Die Orica tactiek slaat toch nergens op.
Eerste etsppes mag hij (Cort Nielsen) niet meedoen, omdat hij zijn kopmannen moet ondersteunen (wat al nergens op sloeg). Nu mag hij ineens wel sprinten, terwijl Chaves gewoon 3e staat. Deze etappes zijn toch niet minder hectisch ofzo :s. Kan maarzo dat Orica door die achterlijke tactiek al een etappe hebben laten liggen.
01-09-2017 15:03
@Aru,
ja dat is het officiële parcours. Het lijkt me zwaarder dan de finale van de Amstel Gold Race dus ik heb op Unibet vol ingezet op dat een sprinter niet wint (hoewel Trentin ook in mijn ogen absoluut favoriet is). Maar als die pukkeltjes eruit gaan, dan wordt het 'gewoon' een massasprint
01-09-2017 15:13
Bazzz - 1 september 2017 om 14:56 - Bewerkt op 01 september 2017 om 14:02
Die Orica tactiek slaat toch nergens op.
Eerste etsppes mag hij (Cort Nielsen) niet meedoen, omdat hij zijn kopmannen moet ondersteunen (wat al nergens op sloeg). Nu mag hij ineens wel sprinten, terwijl Chaves gewoon 3e staat. Deze etappes zijn toch niet minder hectisch ofzo :s. Kan maarzo dat Orica door die achterlijke tactiek al een etappe hebben laten liggen.

Ze hadden die beschermde renners. Nu nog maar een. Nu mogen de Yates' broers gewoon ook (niet zo functioneel) kopwerk doen.
01-09-2017 15:14
Als de finishlocatie hetzelfde blijft, moet in de finale toch sowieso hetzelfde hoogteverschil worden overbrugd? Ik vraag me dus af of deze wijziging wel echt zo ingrijpend is.
01-09-2017 15:24
"De organisatie heeft vlak voor de etappe een kleine aanpassing gemaakt in de finale van de rit. Op de weg tussen Sevilla en Tomares wordt er een klein stuk afgesneden, wat ervoor zorgt dat de etappe 3.3 kilometer korter is dan gepland." Aldus Scorito.
Zou dus inderdaad vermoeden dat de finale hetzelfde blijft.
01-09-2017 15:25
@Bazzz
Die eerdere etappe was er iets teveel kans op waaiers en moest Chaves van voren worden gehouden.
01-09-2017 15:26
Hahaha, we maken er een mooie speurtocht naar de daadwerkelijke finale van.

Ik ben wel fan van een strijd tussen punchers en sprinters, dus ik hoop op een pittige finale...
01-09-2017 15:30
Dit bericht is verwijderd
01-09-2017 15:31
@Prima Facie

Op wie heb je dan wel ingezet als ik vragen mag?
01-09-2017 16:00
@fabioaru

Niet-sprinters..
01-09-2017 16:00
Dit soort ritten zijn geen reclame voor de wielersport...
01-09-2017 16:03
@klootje, ik zie alleen Floris de Tier werken hoor.
01-09-2017 16:18
Dit bericht is verwijderd
01-09-2017 16:19
Valpartij met Lindeman en Bol.
01-09-2017 16:20
@Aru
Onder andere De la Cruz
01-09-2017 16:20
Aiii. Bol en Lindeman op het asfalt.
01-09-2017 16:22
Lindeman zonder erg, maar bol lijkt last te hebben en leek boos te zijn op lindeman. Waarom geen idee
01-09-2017 16:23
@klootje, my bad, toen keek ik nog niet. Zie nu pas hoe laat je post was...
01-09-2017 16:23
Bol roskam kuit.
01-09-2017 16:24
Dit bericht is verwijderd
01-09-2017 16:26
Trentin knecht voor zichzelf (rijdt op kop van het peloton).

edit: o, nee, Clarke natuurlijk (kikkergroen).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.