Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 7 september 2016 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Na een welverdiende rustdag, trekt het Vuelta-peloton direct weer de bergen in. In de finale is de Camins de Penyagolosa de scherprechter. Deze klim is 3,8 kilometer lang aan 12,5%. Strijden de vluchters hier om de dagzege, of begint Chris Froome aan zijn inhaalrace tegen Nairo Quintana?

Het startschot klinkt vandaag om stipt 13.00, terwijl men de finish verwacht tussen 17.26 en 17.55. Sporza en Eurosport zenden vanaf 15.00 de koers live uit, terwijl de NOS een livestream verzorgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

17PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 17 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
07-09-2016 16:35
@Bauenlau en Scotty,
Gesink heeft gisteren een kleine 19 minuten gedaan over de slotklim. Nog eens 2-2,5 minuut rapper omhoog rijden lijkt mij op zo'n afstand inderdaad al vrij lastig.
Daarbij is de kopgroep vrij groot waardoor ze ook niet heel erg veel meer hebben afgezien dan de renners in het peloton.

@Kwibus,
Iedereen heeft gisteren een rustdag gehad, dus kunnen we daar nu inmiddels eens over ophouden?
07-09-2016 16:36
Wat BMC doet komt toch wel in de buurt van straftraining mi
07-09-2016 16:36
Maar die BMC-renners die nu op kop beuken zijn toch kapot en parkeren dan toch volledig op de klim? Kan je niet beter wat rustiger op kop rijden en dan de klim goed doen?
07-09-2016 16:36
@Luke Quasi: maar tov de moeite die BMC er nu voor moet doen is het wel een goede opbrengst. En het levert ook wat publiciteit op.
07-09-2016 16:37
Inderdaad blij dat er nog iemand rijdt, saaie etappes op deze manier, behalve afgelopen weekend. Het valt niet mee om hier naar te blijven kijken, 3 weken lang.
07-09-2016 16:39
@kwi bus
Hoe kom je aan die naam? En robert was bob die dag en hield de bus bij elkaar.
07-09-2016 16:41
@Worsteman,
Ploegenklassement telt alleen met de eerste 3 renners van een ploeg die over de streep komen. Dus zolang je maar 3 mannen achter de hand houdt, zou de rest van de ploeg volle bak kunnen achtervolgen.
07-09-2016 16:41
Gesink zit al wel de hele tijd relatief veel met zn kop in de wind.

Die is echt niet okselfris als ie aan de klim begint. 1:30 lijkt me echt te weinig. Ook omdat de AK-mannen dan ook nog voor etappewinst kunnen koersen.
07-09-2016 16:42
Ze zijn zelfs Atapuma aan het oproken. LOL
07-09-2016 16:44
In het wielrennen moet je wat meer vergevingsgezind zijn Kwibus, anders is de sport niet om aan te loeren.
07-09-2016 16:44
@ Scotty: ik denk alleen dat ze ruim drie minuten hebben bij de voet.

We gaan het zien
07-09-2016 16:47
@scotty
Die lichtgewichten slippen allemaal weg in die grintbak, allemaal in t voordeel voor robert, 2 min inlopen is 2 km harder fietsen.
07-09-2016 16:47
Tankink zorgt er inmiddels voor dat Bouet niet ontsnapt uit de groep. Heerlijk. Die twee worden geen vrienden.
07-09-2016 16:48
Tankink goud waard nu
07-09-2016 16:48
BMC rookt nu de goede mannen op, niet slims. Brammetje legt Bouet het zwijgen op in de kop haha.
07-09-2016 16:48
Heerlijk zo'n zeer ervaren Tankink die zich natuurlijk niet gek laat maken.
07-09-2016 16:48
@snoep de hond
Ah oke dat is wel logisch
07-09-2016 16:51
aarrgh mist Gesink nou toch de slag?
07-09-2016 16:51
Nou Bram, laat maar zien wat je waard bent.
07-09-2016 16:52
Tankink nu met z'n laatste krachten om Cataldo en Frank terug te halen.
07-09-2016 16:53
Wheely: ik ga al even mee hoor. Ik ben van nature al vergevingsgezind, maar zondag was een schande. Zodra de vuelta over is vind ik het weer best.
07-09-2016 16:55
Leuke rit zo!
07-09-2016 16:57
Golas en Tankink samen. Gaatje rond de halve minuut houden. Moeten König en Gesink het afmaken individueel. Zijn Cataldo en Frank toch krachten kwijt. Nu kijken of dit lukt.
07-09-2016 16:58
De vogels lijken gevlogen.
07-09-2016 16:58
Loopt snel uit de voorsprong van de 2

Om te reageren moet je ingelogd zijn.