Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 7 september 2016 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Na een welverdiende rustdag, trekt het Vuelta-peloton direct weer de bergen in. In de finale is de Camins de Penyagolosa de scherprechter. Deze klim is 3,8 kilometer lang aan 12,5%. Strijden de vluchters hier om de dagzege, of begint Chris Froome aan zijn inhaalrace tegen Nairo Quintana?

Het startschot klinkt vandaag om stipt 13.00, terwijl men de finish verwacht tussen 17.26 en 17.55. Sporza en Eurosport zenden vanaf 15.00 de koers live uit, terwijl de NOS een livestream verzorgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

17PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 17 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
07-09-2016 15:19
@jerteg laat hem maar gewoon voor de etappe gaan, dan pakt ie gelijk een berg bergpunten
07-09-2016 15:22
Dat Gesink niet voor de bergtrui gaat en gisteren in bijna 40 graden die laatste klim is opgeramd zegt mij genoeg: die had gisteren al zin in vandaag en zit er dus gewoon weer bij, mooi is dat. Die gaat gewoon voor zijn tweede overwinning, hopelijk lukt het ook, zou te gek zijn.
07-09-2016 15:26
@jerteg,
Ik heb mensen hier al vaker zien roepen dat hij voor de bergtrui moet gaan, maar in mijn ogen is dat voor hem iets dat vele malen moeilijker is om te bereiken dan het winnen van nog een rit.

Gesink zijn acceleratievermogen is niet heel denderend. Dat maakt het voor hem heel erg lastig om te gaan strijden met renners die veel makkelijker kunnen versnellen en zulk soort sprintjes ook veel makkelijker kunnen verteren.

Proberen punten te sprokkelen is nutteloos verspeelde energie. Laat hem maar proberen de rit te winnen. Gaat al lastig genoeg worden.
07-09-2016 15:26
ik hoop met je me vinnie
07-09-2016 15:27
König was op Pena Cabarga zeer goed, dat wordt dan toch een geduchte concurrent voor Gesink, mocht deze kopgroep het uitzingen.
07-09-2016 15:29
Jammer dat die voorsprong niet meer oploopt, kon nog wel eens lastig worden voor de kopgroep..
07-09-2016 15:31
Haha ik bedoelde ook helemaal niet dat hij voor de bergtrui moet gaan
07-09-2016 15:32
De besten uit deze groep gaan het denk ik wel redden hoor. Movistar heeft geen reden om knalhard het gat te dichten, sterker nog, beter dat ze vooraan blijven waarvan de 2 Movistars indien nodig zich kunnen laten afzakken.
07-09-2016 15:34
Dikke hulde voor Gesink dat hij er wederom bij zit, ijzer moet je smeden als het heet is en dat heeft hij goed begrepen.
07-09-2016 15:34
@ Luca Quasi.


Vorige keer dat gesink won, liep het gat ook niet heel erg hoog op, maar was wel voldoende.
En mogelijk dat Tankink zich nog even spaart om straks tussen 120 en 170 hard door te trekken
07-09-2016 15:35
@ luca, de voorsprong loopt gestaag op. Ze willen de wat mindere klimmers er vooraan ook niet al afpieren, zeker met dat relatief vlakke stuk richting de slotklim...
07-09-2016 15:41
Ja, jullie hebben gelijk, hij stijgt weer, mooi! Feed-zone zal daarbij geholpen hebben. Volle bak nu met Golas en de Tank.
07-09-2016 15:43
De bergtrui in de Tour heeft nog enige status, maar die in de Vuelta of de Giro is toch eigenlijk alleen interessant als troostprijs voor mannen die tekort komen voor de echte prijzen.
07-09-2016 15:45
Zo heel veel voorsprong hoeven ze ook niet te hebben aan de voet van de slotklim. Is maar korte klim.
07-09-2016 15:45
@ Pédaleur de charme: Voor Gesink dus?

"Te kort" is natuurlijk subjectief. Een etappe winnen is in mijn ogen niet te kort komen.
07-09-2016 15:47
Dit gaat voor de kopgroep zijn. Ben wel benieuwd naar Gesink en Konig. Zou me ook niet verbazen dat er iemand is die verrast op de slotklim en de dagzege meegraait. Dit is toch wat anders dan zo een lange klim als de Aubisque. Voor Golas en Tankink is het belangrijk ervoor te zorgen dat niemand voor die klim wegspringt en een te grote voorsprong opbouwt.
07-09-2016 15:49
1 of 2 minuten voor bij de slotklim is al zat. Je kunt die 20 man die meteen geparkeerd staan toch nooit meer passeren op die muur.
07-09-2016 15:50
Bijna 400 watt op training geeft alle hoop en waarschijnlijk heeft ie m vaker gedaan, kan geschiedenis schrijven.
07-09-2016 15:51
Gesink rekent met een gewicht van ongeveer 74 kilogram, oftewel 391 W/5,23 W/kg. Dit zijn geen indrukwekkende cijfers, ware het niet dat het 40 graden was, en hij waarschijnlijk niet geheel va banc omhoog gereden is. Vandaag zal hij diep in koers ongeveer hetzelfde vermogen trappen. 5,5 W/kg over 20 minuten is niet iets waar Konig direct bang van wordt.
07-09-2016 15:52
@Romans Vainsteins

"Je moet het ijzer smeden als het heet is" mooie woordspelling op deze hete dag. Laten we het erop houden dat wat dat betreft de omstandigheden meezitten. Maar zonder dollen; inderdaad netjes dat hij weer mee is en ambitie toont.
07-09-2016 15:53
Gem is 10% dus de groten gaan hier met 18 omhoog, kwartiertje zeg maar maar robert gaat hier heel weinig inleveren.
07-09-2016 15:58
De kopgroep blijft wel weg: verschil bijna acht minuten met minder dan 70km te gaan
07-09-2016 16:00
Oké, Gesink maakt kans op een tweede overwinning deze Vuelta a España.
Maar wie van de sterkste in koers komt er straks al eerste boven?
- Nairo Quintana in zijn rode leiderstrui?
- Chris Froome die in het begint lost en weer terugkomt?
- Esteban Chaves met een vroege demarrage?
- Alberto Contador die nu wel mag wegrijden?

Quintana oogt frisser dan de rest en lijkt er boven uit te steken, maar de andere drie doen weinig voor elkaar onder. Wat denken jullie dan? Vind het een leuke koers tussen die vier.
07-09-2016 16:01
@ Bertvd:
de 10 kilometer per minuut regel geldt voor vlakke etappes. er is nog niks zeker.
07-09-2016 16:04
Bmc...... Why?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.