Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 7 september 2016 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Na een welverdiende rustdag, trekt het Vuelta-peloton direct weer de bergen in. In de finale is de Camins de Penyagolosa de scherprechter. Deze klim is 3,8 kilometer lang aan 12,5%. Strijden de vluchters hier om de dagzege, of begint Chris Froome aan zijn inhaalrace tegen Nairo Quintana?

Het startschot klinkt vandaag om stipt 13.00, terwijl men de finish verwacht tussen 17.26 en 17.55. Sporza en Eurosport zenden vanaf 15.00 de koers live uit, terwijl de NOS een livestream verzorgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

17PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 17 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
1 2 3 9
07-09-2016 12:56
Allez, vooruit, de slotfase van een GR en géén Nederlander die zijn eindklassement kan verliezen, hier moet op voortgebouwd worden!!
07-09-2016 12:56
Het slotklimmetje in twee bedrijven:
- https://www.youtube.com/watch?v=CzxSQVkVlNo
- https://www.youtube.com/watch?v=zf3DVFOWDOc
07-09-2016 12:58
Contador weer een degelijke warming up gedaan?
07-09-2016 13:01
De redactie stelt de vraag: strijden de vluchters om de dagzege, of begint Froome zijn inhaalrace? Het één sluit het ander niet uit en het zou mij niets verbazen als we inderdaad strijd op twee fronten gaan krijgen. De favorieten gaan vast geen kruit verschieten vóór dat lange Spaans-vlakke stuk tussen de voorlaatste berg en de slotklim.
07-09-2016 13:02
We gaan beginnen! Kom maar door met die eerste aanvallers.
07-09-2016 13:15
Middagje vrij lekker hoor met dit parcours op het menu!
Ik hoop op een Nederlands getinte dag en dan kan dat voor de overwinning alleen maar Gees in de aanval zijn. Hopen dat het lukt! En hopen op een strijd op 2 fronten met een Froome en Bertje die alles of niets pogingen gaan ondernemen om tijd goed te maken.
Misschien al wel onderweg.
Yates ook een man die van een risico houdt en niet tot het einde hoeft te wachten voor hij gaat aanvallen.
Veel zal afhangen van de aanvallen op de eerste berg. Moet wel een sterke klimmerskopgroep worden denk ik.
07-09-2016 13:19
Slotweek in een grote ronde: Scarponi wint hem!
07-09-2016 13:23
105 DOMONT Axel. (ALM), 154 FRAILE Omar. (DDD), 159 VENTER Jacobus. (DDD), 213 CALMEJANE Lilian. (DEN)

Dat wordt achtervolgen voor de mannen van Kenny.
07-09-2016 13:33
Dit bericht is verwijderd
07-09-2016 13:38
@klootje ik vermoed dat het over de discussie ivm tijdslimiet gaat.
Ik kan me niet voorstellen dat de PR-afdeling van TLJ erg blij wordt van zulke tweets.
07-09-2016 13:42
@ klootje. Dat hele tijdslimiet verhaal heeft nogal wat los gemaakt :). Las nu weer dat Froome gezegd zou hebben dat er wat hem betreft geen pardon had hoeven zijn (dus dat zijn hele ploeg naar huis had gemogen)...
07-09-2016 13:50
@klootje kriekeljon,
Waar haal jij vandaan dat Jos boos is?

Als het puur en alleen om die tweet gaat zou ik dat niet boos willen noemen. Ik heb meer het idee dat het grappig is bedoelt met wel een sneer richting de mensen die, volgens hem blijkbaar onterecht, er nogal een punt van hebben gemaakt.
07-09-2016 13:51
Inhaalrace van Chaves, Contador en/of Yates lijkt me logischer dan dat het van Froome komt.
07-09-2016 13:51
@Snoep de Hond dan lees ik het net als Klootje toch wel een beetje anders.. De toon is m.i. duidelijk geirriteerd.

Offtopic: Betancur is ook weer opgedoken:
http://www.cyclingnews.com/news/betancur-to-return-to-racing-at-coppa-sabatini
07-09-2016 13:52
Ragequit van Jos dus?
07-09-2016 13:53
@johnny: ik kan ook wel ziek worden van al die nederlanders die het nodig vinden om steeds commentaar te hebben op de nederlandse renners, ipv blij te zijn met de goede prestaties.
07-09-2016 13:54
Fraille pakt de bergpunten en nadert Ellissonde tot op 3 punten. Het is te hopen voor de helft van het peloton dat er op dit korte ongecategoriseerde knikje snel een kopgroep wordt gevormd.
07-09-2016 13:56
Dit bericht is verwijderd
07-09-2016 13:56
@tight: zelfs tot op 3, toch?
07-09-2016 13:57
@Johnny,
Van Emden heeft de afgelopen jaren met regelmatig behoorlijk fatsoenlijk gepresteerd.
Verder vind ik dat sommige mensen (en vooral de media) zich veel en veel te druk maken om (vaak maar half serieuze) berichtjes op Twitter.
07-09-2016 13:58
Jos heeft ook de mentaliteit van een banaan...
Hij was toch een van de kanshebbers voor de tijdrit.
Gedaald in aanzien in mijn ogen. Sneue reactie
07-09-2016 14:02
@Stofzuigert
Waarom een sneue reactie? De meest sneue reactie is mijn inziens van Froome, die zegt dat ze de laatkomers eruit moesten halen. Maar wat hij lijkt te vergeten is dat hij in de Tour zei dat de jury de juiste beslissing had gemaakt, terwijl de regels zeiden dat hij eruit moest omdat hij zonder fiets gelopen had. Gelijke monniken, gelijke kappen. Ieder fatsoenlijk nadenkend persoon kan bedenken dat ze nooit een grote groep eruit gaan halen om de woede van de sponsors niet op de hals te krijg.
07-09-2016 14:06
@nick: geen enkel reglement zegt dat je een fiets mee moet nemen, dat is alleen bij de finish verplicht. De hele wedstrijd lopen en vlak voor de finish een fiets krijgen is volgens de reglementen toegestaan (en terecht, als je valt en je schuift door zonder fiets, hoef je niet terug naar de plek waar je je fiets los liet).
07-09-2016 14:07
Kom, we gaan het weer over koers hebben. Veel aanvallen, maar nog geen kopgroep. Wordt weer een snel eerste uur zo
07-09-2016 14:08
Volgens mij moet je Froome zijn reacties veel meer zien als een pittige sneer richting zijn eigen -matig presterende team.
1 2 3 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.