Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 7 september 2016 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Na een welverdiende rustdag, trekt het Vuelta-peloton direct weer de bergen in. In de finale is de Camins de Penyagolosa de scherprechter. Deze klim is 3,8 kilometer lang aan 12,5%. Strijden de vluchters hier om de dagzege, of begint Chris Froome aan zijn inhaalrace tegen Nairo Quintana?

Het startschot klinkt vandaag om stipt 13.00, terwijl men de finish verwacht tussen 17.26 en 17.55. Sporza en Eurosport zenden vanaf 15.00 de koers live uit, terwijl de NOS een livestream verzorgt. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

17PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 17 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
07-09-2016 16:04
Waarom rijdt BMC in hemelsnaam? Wat onzinnig zeg, maar ok, de kopgroep zal zo dadelijk in de afdaling en het vlakke toch zeker wel met 4-5 minuten aan de slotklim moeten kunnen beginnen lijkt me. We zullen het zien. Go Tank!
07-09-2016 16:04
Na Gesink en König zie ik Zubeldia ook echt als een gevaarlijke klant, meer nog dan bijvoorbeeld Fränk.
07-09-2016 16:05
@ Pierre92: in een wedstrijd, als het om het eggie gaat, spelen er iets andere wetten dan tijdens een training. Zaterdag trapte Gesink de laatste twee kilometer van de Aubisque 420 watt. De laatste kilometer zelfs bijna 500. En toen had er toch al heel wat hoogtemeters in de benen.

Wat weer niet wil zeggen dat Gees eventjes wint :)
07-09-2016 16:05
BMC rijdt voor het ploegenklassement. Zitten 2 movi's in de kopgroep.
07-09-2016 16:08
De link die in de WF berichtjes staan naar de NOS live stream geeft bij mij foutmelding (vorige dagen ook). Is er een directe link?
07-09-2016 16:09
BMC is echt tactisch zoo matig...
07-09-2016 16:10
Ik kan maar half half volgen. BMC achtervolgt ? Omdat ...
07-09-2016 16:11
Schijnbaar voor het ploegenklassement....
07-09-2016 16:12
@bauenlau: http://nos.nl/livestream/2130278-vuelta-a-espana-etappe-17.html
07-09-2016 16:14
Thanks tdb, deze werkt direct!
07-09-2016 16:15
Strafkamp voor BMC omdat het de ploeg niet is gelukt Tejay de laatste week te laten fietsen :P Nee even serieus, is dit werkelijk voor het ploegenklassement? Daar hadden ze een half uur voorsprong ofzo in toch?
07-09-2016 16:15
Oké, BMC gaat dus voor het ploegenklassement....

pfffftttttt
07-09-2016 16:16
@ agos vidalos.

Ik veerwacht dat contador het vroeg probeert, los komt, maar daarna langzaam terug zakt. Chaves rijdt op het eindje weg en komt eerste boven. Froome enkele demarages, maar met quintana in het zog, gaat froome zich elke keer inhouden. Helemaal eindje (+/- 150 m) zal quintana het wel voor lief nemen en froome laten gaan.

O ja, dit alles nadat gesink gewonnen heeft. ;)
07-09-2016 16:16
Ja ze hebben daar 24 minuten voor schijnbaar. Man man man wat overdreven. Maar denk dat ze het op een minuut of 4/5 houden. Drucker gaat in ieder geval dit niet in zijn eentje dichtrijden.
07-09-2016 16:21
Door de actie van BMC geeft de grote kopgroep ook weer wat gas.
Voorsprong stabiliseert nu een beetje.
Lijkt me geen bedreiging voor de kopgroep.
07-09-2016 16:21
Ik weet niet precies hoe dat werkt met het ploegenklassement. Maar als 2 movi's 6 minuten pakken, dus samen 12 minuten en misschien nog wat meer omdat Quintana waarschijnlijk wel wegrijdt van de BMCrenners, dan kan het hard gaan.

Wees trouwens bli j dat er nog iemand rijdt...
07-09-2016 16:23
Hoeveel zou Gesink voor moeten blijven bij het ingaan van de slotklim op het peloton om te kunnen winnen? (er vanuit gaande dat niemand anders uit de kopgroep dit doet)?
Zo een minuut of 3 als de kanonnen al snel gaan knallen?
07-09-2016 16:25
@Kwouter

Leuke theorie! Het wedstrijdbeeld dat jij schetst voor de slotklim kan ik mij wel in vinden!
07-09-2016 16:26
@Bauenlau, tis 3,8 km.

Met 2-2,5 minuten zou het toch wel moeten lukken?
07-09-2016 16:29
Het ploegenklassement is dacht ik 40.000 euro (en wat WT punten) waard, daar voor rijden is helemaal niet zo gek.
07-09-2016 16:31
Helemaal mee eens Kwouter haha
07-09-2016 16:31
@ Scotty. Zou kunnen. Maar deze 3,8 km telt wel dubbel ten opzichte van andere klims. Maar voorlopig maakt de kopgroep (een groot deel ervan) er een ploegen tijdrit van, dus vooralsnog lijkt ook 3 minuten haalbaar.
07-09-2016 16:32
@scotty
Een goede klimmer ala Gesink heeft aan anderhalve minuut denk ik al voldoende mits hij nog fris is. Aangezien er een grote kopgroep is en hij een ploegmaat(Tankink) meeheeft, is het scenario tot nu toe perfect.
07-09-2016 16:32
@Hakkie2: Op een budget van 25 miljoen is die prijs echt helemaal niets..
07-09-2016 16:33
Ik hoop dat erniet iemand wint die zondag dik buiten tijd kwam. Incl. Gesink die ik erg mag gun ik het niet. Een renner die makkelijk binnen de tijd had kunnen binnenkomen.
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.