Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe
Na de triomftocht van Robert Gesink gisteren, krijgen de renners in de Ronde van Spanje opnieuw een bergetappe voorgeschoteld. Met het oog op de individuele tijdrit al Nairo Quintana de nodige tijd willen pakken op Chris Froome. Krijgen we net als gisteren weer een prachtige rit?
Dit is een etappe die waarschijnlijk veel renners de kop gaat kosten. Tussen Sabiñánigo en het skistation Sallent de Gállego-Aramón Formigal hoeft het peloton slechts 118,5 kilometer af te leggen. Vette pech voor de renners die niet zo goed omhoog gaan, want onderweg ligt er een klim van derde en tweede categorie. De slotklim is er dan ook nog eens eentje van de eerste categorie. Om de tijdslimiet te halen moeten de minder bedeelde klimmers dus een enorme strijd leveren.Het startschot klinkt vandaag om 14.35, terwijl men de finish verwacht tussen 17.30 en 17.50. Volgens de TVGids besteedt Eurosport vandaag geen aandacht aan de Vuelta. De NOS en Sporza doen dat in hun zondag-uitzending wel. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing etappe 15 – WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)
Hoezo jammer? Toch heerlijk om Sky eens te zien harken? We hoeven toch niet altijd te kijken naar een stuk of 7 zwarthemden vooraan het peloton die tot 3 km van de aankomst op 90% wattage doorbeuken terwijl iedereen verder lamgeslagen in het wiel hangt?
Nee, prima dat Sky lekker spartelt deze etappe.
Niet helemaal duidelijk waar Froome, Valverde etc. daar zit en wie het gat laat vallen.
Wen er maar aan, gaat vaak van links naar rechts in het volg topic. Maar ik ben het met je eens. Dit is nog lang niet gedaan. De vrijbuiters voorin gaan zo stoppen met meedraaien omdat ze anders nooit gaan winnen en dan zal het hard gaan.
Voorts zeer onderhoudende etappe
Omdat ze zich dan uitputten. We hebben nog een week hierna.
Zet hem op een andere zender of stream en stop met je achterlijke geklaag over het nos commentaar.