Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 4 september 2016 om 14:20 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe

Na de triomftocht van Robert Gesink gisteren, krijgen de renners in de Ronde van Spanje opnieuw een bergetappe voorgeschoteld. Met het oog op de individuele tijdrit al Nairo Quintana de nodige tijd willen pakken op Chris Froome. Krijgen we net als gisteren weer een prachtige rit?

Dit is een etappe die waarschijnlijk veel renners de kop gaat kosten. Tussen Sabiñánigo en het skistation Sallent de Gállego-Aramón Formigal hoeft het peloton slechts 118,5 kilometer af te leggen. Vette pech voor de renners die niet zo goed omhoog gaan, want onderweg ligt er een klim van derde en tweede categorie. De slotklim is er dan ook nog eens eentje van de eerste categorie. Om de tijdslimiet te halen moeten de minder bedeelde klimmers dus een enorme strijd leveren.

Het startschot klinkt vandaag om 14.35, terwijl men de finish verwacht tussen 17.30 en 17.50. Volgens de TVGids besteedt Eurosport vandaag geen aandacht aan de Vuelta. De NOS en Sporza doen dat in hun zondag-uitzending wel. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

15PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 15 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
270 Reacties
1 5 6 7 8 9 11
04-09-2016 16:02
Gevalletje Intralipid bij SKY?
04-09-2016 16:03
TeamNL, natuurlijk niet, wacht nou maar af wat het verschil daadwerkelijk wordt op de streep.
04-09-2016 16:03
"Jammer dat er mensen zich verkneukelen vanwege een versplinterde sky train"

Hoezo jammer? Toch heerlijk om Sky eens te zien harken? We hoeven toch niet altijd te kijken naar een stuk of 7 zwarthemden vooraan het peloton die tot 3 km van de aankomst op 90% wattage doorbeuken terwijl iedereen verder lamgeslagen in het wiel hangt?

Nee, prima dat Sky lekker spartelt deze etappe.
04-09-2016 16:03
@krypton: zijn het eens geen C-renners die het doen, is het weer niet goed
04-09-2016 16:04
Zo forceerde Contador de afscheiding: [url]https://twitter.com/Eurosport_UK/status/772433526964625408[/url]
Niet helemaal duidelijk waar Froome, Valverde etc. daar zit en wie het gat laat vallen.
04-09-2016 16:04
Dit bericht is verwijderd
04-09-2016 16:04
Tja, ik ben in deze ronde aan de hand van Froome, maar als ik mijn tijdelijke partijdigheid aan de kant zet dan is dit toch gewoon een mooie coupe. Of dat de spanning nou ten goed komt, of niet. Duidelijk afgesproken werk tussen Tinkoff en Movistar en dat resulteert in dit. Mooi, toch.
04-09-2016 16:04
Ik denk dat Froome vandaag uiteindelijk maar 1 minuut gaat verliezen, dank orica en Astana.
04-09-2016 16:07
Beetje hinken op 2 gedachten van Orica. Als je dan toch Keukeleire op kop laat rijden, doe het dan 10 km eerder. Op het vlakke ipv bergop.
04-09-2016 16:10
Alleen de sky trein is moe volgens Maarten, voedselvergiftiging lijkt meer steakhoudend.
04-09-2016 16:10
@krypton, dus omdat Quintana tijd moest pakken om nog kans te maken op de eindzege is nu de spanning weg nu hij aanvalt en tijd pakt? Ik mis de logica hier bij sommigen. Het verschil schommelt nu al een tijdje tussen de 2,5 en 3 minuten, als dat tussen de 1 en 2 minuten is aan de streep dan is de spanning allesbehalve weg uit de Vuelta. Maar vroege conclusies trekken is hier op WF een hobby en er later op terugkomen is slechts voor een enkeling weg gelegd.
04-09-2016 16:11
Ik snap dat Orica echt niet. Waarom niet rijden toen het verschil nog veel kleiner was?
04-09-2016 16:11
Kan iemand Herbert Dijsktra uit zijn psychose halen?
04-09-2016 16:11
Yates mindere benen vandaag?
04-09-2016 16:12
steekhoudend of biefstukhoudend?
04-09-2016 16:12
Wat een saaie ronde is het toch ook. Haha. Maar serieus, het is nog lang niet gedaan. Het is nog 50km en de achtervolgende groep heeft nog veel frisse mensen. Terwijl de voorste groep al flink werk heeft moeten verrichten.
04-09-2016 16:15
Ik denk dat mensen als Hakkie en LyndaLid nu wel in een hoekje zitten. Al twee dagen op rij volop strijd in de 'saaiste ronde' van de laatste jaren.
04-09-2016 16:16
@Spaakje
Wen er maar aan, gaat vaak van links naar rechts in het volg topic. Maar ik ben het met je eens. Dit is nog lang niet gedaan. De vrijbuiters voorin gaan zo stoppen met meedraaien omdat ze anders nooit gaan winnen en dan zal het hard gaan.
04-09-2016 16:17
Sky zit in de derde groep met 7 mannen waarom rijden die niet om Konig zo dicht mogelijk bij groep 2 te houden want in groep 1 zit toch enkel Contador en Quintana, voor Konig zijn klassement… ? Echt vreemd Sky collectief de mist in.
Voorts zeer onderhoudende etappe
04-09-2016 16:18
Prima toch, als eens wat mensen die hier altijd om het hardst roepen ook een het deksel op de neus krijgen? Dat levelt weer wat uit, komen anderen ook weer wat meer bovendrijven. Net als overheersing van het peloton (Sky) op den lange duur niet gunstig is voor het kijkgenot.
04-09-2016 16:21
@Matisz
Omdat ze zich dan uitputten. We hebben nog een week hierna.
04-09-2016 16:22
Ik zie Froome ook nog wel een hongerklop krijgen..... wie gaat voor hem eten halen?
04-09-2016 16:24
@Prima Facie
Zet hem op een andere zender of stream en stop met je achterlijke geklaag over het nos commentaar.
04-09-2016 16:24
Yates neemt keihard over, Froome komt goed weg zo
04-09-2016 16:25
Cap dachde nou echt dat sky kijkplezier bederft omdat ze gewoon georganiseerd rijden en omdat ze ook nog vaak worden gedwongen vanwege leiderstrui. Is gewoon meer aan de hand, komt vast wel naar boven.
1 5 6 7 8 9 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.