Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 4 september 2016 om 14:20 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe

Na de triomftocht van Robert Gesink gisteren, krijgen de renners in de Ronde van Spanje opnieuw een bergetappe voorgeschoteld. Met het oog op de individuele tijdrit al Nairo Quintana de nodige tijd willen pakken op Chris Froome. Krijgen we net als gisteren weer een prachtige rit?

Dit is een etappe die waarschijnlijk veel renners de kop gaat kosten. Tussen Sabiñánigo en het skistation Sallent de Gállego-Aramón Formigal hoeft het peloton slechts 118,5 kilometer af te leggen. Vette pech voor de renners die niet zo goed omhoog gaan, want onderweg ligt er een klim van derde en tweede categorie. De slotklim is er dan ook nog eens eentje van de eerste categorie. Om de tijdslimiet te halen moeten de minder bedeelde klimmers dus een enorme strijd leveren.

Het startschot klinkt vandaag om 14.35, terwijl men de finish verwacht tussen 17.30 en 17.50. Volgens de TVGids besteedt Eurosport vandaag geen aandacht aan de Vuelta. De NOS en Sporza doen dat in hun zondag-uitzending wel. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

15PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 15 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
270 Reacties
04-09-2016 16:47
@baukema: even dimmen, mannetje. Dat stoere internet gepraat schiet je niks mee op.
04-09-2016 16:48
ik begrijp wel dat astana het doet, vanwege de punten, maar ik zou toch ook froome af en toe een beurtje laten doen
04-09-2016 16:49
@Vevie: Bedankt voor je denigrerende woorden
04-09-2016 16:49
@Tuubke
Tnx! Ik wist niet dat dat bestond en dat er geen georestrictie is.
04-09-2016 16:49
Mensen die constant roepen dat het beslist is ook niet.
04-09-2016 16:50
@vevie
Had een chaves en/of yates meegezeten vooraan dan was de Vuelta beslist. Froome was geïsoleerd geweest en Astana alleen was niet sterk genoeg en BMC tja waar die mee bezig zijn. Maar nu kon Froome rekenen op Orica samen met Astana
04-09-2016 16:51
Meanwhile, the third group loses 25 minutes
04-09-2016 16:51
@vevie,

Hoe kom je er bij dat Froome minimaal 2 min gaat verliezen vandaag?
Dat wordt misschien niet eens een minuut uiteindelijk..
04-09-2016 16:52
Groep Konig al op 25 minuten volgens vuelta live ticker.
04-09-2016 16:52
Is het max tijdverschil 20 %? Gaan ploegen gehalveerd worden as tegenzit.
04-09-2016 16:53
Oke, dan is mijn conclusie voorbarig. Mijn excuses.
04-09-2016 16:54
Ze gaan nooit een heel peloton eruit halen.
04-09-2016 16:54
@schipper Dat zou nog wel een mooie bijkomstigheid kunnen worden, vlakke ondersteuning van veel ploegen naar huis..
04-09-2016 16:55
Als er grote rondes voortijdig beslist zouden worden dan hadden 'we' twee van de laatste drie grote rondes gewonnen.
04-09-2016 16:55
Ondanks dat Quintana de leider is, heb je toch het gevoel dat Contador de patron is in de kopgroep.
04-09-2016 16:56
Krijg je Maarten weer met zijn 165 renners 165 verhalen gedoe.
04-09-2016 16:56
Is eindelijk die sky ploeg in puin gereden, krijgt ie hulp van Astana. Lijkt de Tour wel, kansloze baggerploeg
04-09-2016 16:57
Zometeen zegt Froom dankjewel (of zelfs dat niet) en gaat hij in z'n eentje als een sneltrein het verschil halveren.
04-09-2016 16:57
Haha, waarom altijd zo haten op de NOS, mensen. Kijk dan gewoon niet.
04-09-2016 16:58
Orica heeft wel een enorme tactische fout gemaakt. Op het vlakke hebben ze hun mannen gespaard, maar op het moment dat die mannen wat konden betekenen, werden ze al weer vrij snel gelost (nota bene door impulsen van Yates). Op het vlakke hadden Keukeleire cs nog wel wat kunnen betekenen en hadden ze, gezien hun kwantitatieve overmacht en kwalitatieve onmacht, zo snel mogelijk het gat zo klein mogelijk moeten houden.
04-09-2016 16:58
@El_Imbatido: Haha, een baggerploeg die 2 van de laatste 3 grote rondes heeft gewonnen
04-09-2016 17:01
Ik lach me kapot als Scarponi straks op 2 minuten van Froome binnenkomt. Contador gaat geparkeerd staan en Quintana slaat een mooie slag, en Froome komt genoeg terug om nog kansen te houden.
Yates hopelijk niet in staat om te blijven knallen, dat zou na gisteren toch wel wat vreemd zijn.
04-09-2016 17:02
tis koers he
04-09-2016 17:02
Astana-afschuw heeft weer next level bereikt vandaag. Wat een luizenploeg.
04-09-2016 17:03
Zeker en vast

Om te reageren moet je ingelogd zijn.