Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 4 september 2016 om 14:20 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe

Na de triomftocht van Robert Gesink gisteren, krijgen de renners in de Ronde van Spanje opnieuw een bergetappe voorgeschoteld. Met het oog op de individuele tijdrit al Nairo Quintana de nodige tijd willen pakken op Chris Froome. Krijgen we net als gisteren weer een prachtige rit?

Dit is een etappe die waarschijnlijk veel renners de kop gaat kosten. Tussen Sabiñánigo en het skistation Sallent de Gállego-Aramón Formigal hoeft het peloton slechts 118,5 kilometer af te leggen. Vette pech voor de renners die niet zo goed omhoog gaan, want onderweg ligt er een klim van derde en tweede categorie. De slotklim is er dan ook nog eens eentje van de eerste categorie. Om de tijdslimiet te halen moeten de minder bedeelde klimmers dus een enorme strijd leveren.

Het startschot klinkt vandaag om 14.35, terwijl men de finish verwacht tussen 17.30 en 17.50. Volgens de TVGids besteedt Eurosport vandaag geen aandacht aan de Vuelta. De NOS en Sporza doen dat in hun zondag-uitzending wel. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

15PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 15 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
270 Reacties
04-09-2016 16:25
@Nickdt
Begrijpelijk. Overigens Konig en Sky moeten zichzelf de schuld geven. Ze hebben zich laten ringeloren.
04-09-2016 16:25
In de volgende km's gaan ze enkel vanvoor nog knechten hebben. :p
04-09-2016 16:26
Kunnen we ophouden met zeuren over 'wat leuk is' etc. Lekker genieten vandaag=) Ziet iemand Contador nu opeens weer als kanshebber voor de eindoverwinning?
04-09-2016 16:26
froome pakt een zakje aan, eten is ook voor hem opgelost.
Maar benieuwd of yates zich helemaal gaat opofferen
04-09-2016 16:27
Rebellin: ik hoop het enorm hard maar het gaat het niet worden.
04-09-2016 16:28
SamSan laat zijn daalkunsten nog eens zien.
04-09-2016 16:30
Zijn er boni's bij de tussensprint? :)
04-09-2016 16:30
@Sjoske
Helaas heb ik hier alleen de NOS.
04-09-2016 16:30
schipperaar kan zeker dat er wat aan de hand is. En ik denk verder helemaal niks behalve dat het saai is als je van tevoren het volgende al weet (let op, opsomming is én én, niet óf óf), namelijk dat:

- een bepaalde ploeg de leiderstrui heeft
- die bepaalde ploeg altijd 2 keer zoveel mannen bergop over heeft als de andere teams
- die mannen van die bepaalde ploeg massaal als trein vooraan het peloton rijden, en blijven rijden. 1 tempo, zonder op of omkijken. Wattmetertjes erbij
- als dan een keer 1 of 2 van die mannetjes van die ploeg aan kop vallen door eigen onhandigheid, de kopman van die ploeg gebaart dat de rest van het peloton niet meer mag gaan fietsen en demonstratief gaat pissen
- de kopman van die bepaalde ploeg de tijdrit gaat winnen
- de kopman van die bepaalde ploeg de het eindklassement wint

Dus nee, als er iets onverwachts / anders gebeurt vind ik dat niet erg, sterker nog, goed dat het gebeurt. Goed voor het kijkspel, goed voor de wielersport.
04-09-2016 16:35
Ja Froome, je kan wel kijken maar jij moet rijden.
04-09-2016 16:35
Ik schakel net pas in en zie rode/bolletjestrui kopgroep, witte trui op 2,5 minuut en yates die op kop van het 'peloton' aan t sleuren is. Simpelweg fantastisch, dat zou een leek nog begrijpen. Kan iemand me vertellen what the hell happened?
04-09-2016 16:36
Waarom doet Froome geen trap, gatver. Bordjes links en rechts leeglikken en ze laten het allemaal gaan.
04-09-2016 16:37
Froome weet het wel weer steeds voor elkaar te krijgen. Nu weer Astana geronseld.
04-09-2016 16:37
@vasnd
Dat is wielrennen
04-09-2016 16:38
Gouden actie van Yates. Voor Quintana en Contador.
04-09-2016 16:38
Froome doet zo gewoon een tijdrit naar boven.
04-09-2016 16:38
Zal Froomey zich willen sparen om op de laatste klim zichzelf leeg te rijden?
04-09-2016 16:39
Gratis boni's en Quintana raapt ze niet op...
04-09-2016 16:39
Calimero-opmerking: Als Dumoulin zulke hulp had gekregen, had hij vorig jaar gewonnen. ;-)
04-09-2016 16:41
@cap
Bij atletiek hoopt iedereen dat Bolt wint, waarschijnlijk toch een ander publiek. Heb al vaker voorgesteld om de eerste plaats bij fietsen af te schaffen, wordt t pas echt spannend.
04-09-2016 16:42
@PrimaFacie: heb je Sporza via YouTube al geprobeerd? https://www.youtube.com/watch?v=dpA6eZQHXMw
04-09-2016 16:42
Ik denk toch wel dat de Vuelta na vandaag beslist is. Froome pakt minimaal anderhalf minuut terug in de tijdrit, maar gaat vandaag zeker 2 minuten verliezen. En bergop is Quintana even sterk. Chapeau van Quintana. Die moet alleen oppassen dat Contador niet nog zoiets uithaalt en Quintana dan de slachtoffer is.
04-09-2016 16:44
@schipperaar er zijn weinig mensen die zeuren bij een overwinning van Spartacus of Chaves. Sommige mensen hebben wat meer charme dan anderen.
04-09-2016 16:45
@Vevie: hou alsjeblieft je voorbarige conclusies voor je. Niks is beslist, etappe (nog) niet, rest van de Vuelta ook niet
04-09-2016 16:47
Een bidon aanpakken van een ander team, is dat niet gelijk aan een wiel aannemen van iemand van een andere ploeg? :p

Om te reageren moet je ingelogd zijn.