Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 4 september 2016 om 14:20 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de vijftiende etappe

Na de triomftocht van Robert Gesink gisteren, krijgen de renners in de Ronde van Spanje opnieuw een bergetappe voorgeschoteld. Met het oog op de individuele tijdrit al Nairo Quintana de nodige tijd willen pakken op Chris Froome. Krijgen we net als gisteren weer een prachtige rit?

Dit is een etappe die waarschijnlijk veel renners de kop gaat kosten. Tussen Sabiñánigo en het skistation Sallent de Gállego-Aramón Formigal hoeft het peloton slechts 118,5 kilometer af te leggen. Vette pech voor de renners die niet zo goed omhoog gaan, want onderweg ligt er een klim van derde en tweede categorie. De slotklim is er dan ook nog eens eentje van de eerste categorie. Om de tijdslimiet te halen moeten de minder bedeelde klimmers dus een enorme strijd leveren.

Het startschot klinkt vandaag om 14.35, terwijl men de finish verwacht tussen 17.30 en 17.50. Volgens de TVGids besteedt Eurosport vandaag geen aandacht aan de Vuelta. De NOS en Sporza doen dat in hun zondag-uitzending wel. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

15PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 15 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
270 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
04-09-2016 15:27
Ze moeten nog 80 kilomter, dus er is nog niks beslist
04-09-2016 15:28
@Krypton een leiderstrui die nog voor de eerste col het hazenpad kiest, hoe vaak zie je dat nu? De grote verliezer is niet enkel Froome trouwens, ook Chaves, Yates en Konig hebben verzaakt.
04-09-2016 15:28
Het is nu ook een beetje ONCE tegen Banesto
04-09-2016 15:28
@Dayer

Gisteren niet gekeken?
04-09-2016 15:29
[quote]Kan iemand mij uitleggen wat zo “schitterend” en “spectaculair” is aan dat een groepje met de leider wegrijdt bij onoplettendheid van de grootste uitdager, waardoor er na vandaag geen enkele rit meer toe doet voor de eindzege?[/quote]
Heb je werkelijk uitleg nodig bij dit stukje haute cyclisme?
04-09-2016 15:30
@Krypton: heeft voor mij iig weinig met Froome/Sky te maken, maar gewoon leuk dat ze er vroeg aan beginnen. Alles wat niet zo defensief is als tot op 2km van de finish bij elkaar blijven en dan een tikje uitdelen, vind ik mooi.
Die rit in de Tour waar de Movistars gingen, was ook zo prachtig. Helaas moest Valverde zich toen laten zakken om de vluchters ruimte te geven, maar zulke ritten zijn toch van begin tot einde boeiend. Geen vluchtgroep, geen ploegen die voorspelbaar alle favorieten bij elkaar houden, maar al vroeg allerlei belangen en allerlei tactieken.
04-09-2016 15:31
Konig is de verliezer van de dag. Natuurlijk verliezen Chaves, Yates en Froome op deze manier ook hun kansen, maar Konig verliest een hele mooie 5e plaats op een heel knullige manier.
04-09-2016 15:32
Jammer dat Astana zich zo moeit ermee. Als ze zich rustig zouden houden, zouden ze juist later in de etappe nog een aanval kunnen plaatsen bij een onoplettendheid. Eigenlijk slaat het nergens op dat ze meedraaien.
04-09-2016 15:32
@Kingstown - 4 september 2016 om 15:27 : je gaat je toch niet suf rijden voor een negende plaats, als er nog zoveel hoger geklasseerde renners bedreigd worden? König (#5) gaat er sowieso tussenuit vallen, dus die ene lichtblauwe blijft toch in de top-10.
04-09-2016 15:32
Als mensen gewoon toegeven dat ze voor Quintana/Contador zijn of voor mijn part tegen Froome/Sky, oké. Maar doen alsof iemand hier iets bedacht heeft dat ongeëvenaard is, is echt lachwekkend.
04-09-2016 15:32
In de bus van Movistar klonk vanmorgen heel hard de hitsingle van Adele...Skyfall (jaja ik maak hem gewoon
04-09-2016 15:32
Kan Bennett goede zaken doen heeft iemand een idee wie erachter rijdt die voor Bennett staat
04-09-2016 15:33
Jammer dat er mensen zich verkneukelen vanwege een versplinterde sky train, al had froome gewaarschuwd kunnen zijn met de tijdrit int vooruitzicht en een rit van 3 uur.
04-09-2016 15:34
[quote]Als mensen gewoon toegeven dat ze voor Quintana/Contador zijn of voor mijn part tegen Froome/Sky, oké.[/quote]
Want alleen dan kun je dit schitterend wielrennen vinden? Waarschijnlijk vertelt dat vooral veel over je eigen manier van kijken naar de koers..
04-09-2016 15:34
Alleen König lijkt de slag te hebben gemist uit de top 20
04-09-2016 15:35
Waardeloze ploeg dat Sky, slechte ploegleiding, geen mentaliteit, etc. ;)

Het is wel een leuke move maar inderdaad, zonder Froompje verdwijnt wel gelijk de spanning in de ronde. Tenzij hij eerdaags iets vergelijkbaars verzint.
04-09-2016 15:36
Heyy krypton. Hand, eigen boezem enzo.
Dit is gewoon fijne koers, ongeacht de namen.
04-09-2016 15:36
Ik had van Astana wel een plannetje verwacht voor vandaag. Maar niet dat ze zich zouden opofferen voor een 9e plek en zo indirect de kastanjes voor Froome uit het vuur zouden halen. Of is er een zak geld en/of een etappe beloofd?
04-09-2016 15:37
Dit bericht is verwijderd
04-09-2016 15:38
Zo suf van Astana -vijf mannetjes op kop zetten voor plek 9?
Zet er een mannetje bij voor de vorm...
04-09-2016 15:38
@vlek
Klopt, of je moet wel heel erg kort termijn kijken...

@klootje
Zo even snel: Heras vs Menchov, Schleck vs Evans, Contador vs Purito.
04-09-2016 15:40
@Klootje

Vast weinig, want het boeit hem niets. Stelt niets voor dit. ;)
04-09-2016 15:41
Ik heb niet de illusie de verschillen op de streep te kennen en sluit niet uit dat juist door vandaag de Vuelta niet na de tijdrit reeds beslist zal zijn. Dus...
04-09-2016 15:42
[quote] LutsenkoFan:
Alleen König lijkt de slag te hebben gemist uit de top 20[/quote]

En Kennaugh en wellicht ook Latour (niet gezien, enkel Domont en Peraud) uit de top20
04-09-2016 15:43
Die Astana's kunnen toch wel fantastisch werken voor hun kopman. Alleen jammer dat ze geen kopman meer bij zich hebben.
1 3 4 5 6 7 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.