Vuelta 2016: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 1 september 2016 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de twaalfde etappe

Een overgangsetappe in de Vuelta a EspaƱa, dwars door het Baskenland. In finishplaats Bilbao lijkt de kans groot dat vluchters opnieuw met de zege aan de haal gaan, omdat het parcours niet zwaar genoeg is voor de klassementsrenners om het verschil te maken. Wie pakt de zege?

Het startschot klinkt vandaag om 12.51, waarna men de renners tussen 17.27 en 17.56 verwacht in Bilbao.Ā Om 15.00 uur beginnen de live-uitzendingen vanĀ SporzaĀ enĀ Eurosport, terwijl e NOS vanaf hetzelfde tijdstip een livestream verzorgt opĀ nos.nl/sport. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 12 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
126 Reacties
01-09-2016 14:39
Lekker band Valverde. Nu is de kopgroep definitief weg
01-09-2016 14:40
Ben benieuwd of ze kennaugh laten rijden, staat 6,32
01-09-2016 14:40
We krijgen van de strijd in het eerste uur enkel wat fragmenten mee, zeker qua namen die actief zijn geweest. Misschien een gegeven om mee te nemen bij overwegingen over de gretigheid van deze of gene?
01-09-2016 14:40
@scotty

elke dag aanvallen en dan bolletje op 85 zetten (of werkt pcm niet meer zo?) bergop

schande dat tlj dit niet doet
01-09-2016 14:40
@kooltje,
De nummers 15, 17, 20, 22, 23 en 24 van het algemeen klassement en David Lopez zitten in de ontsnapping. Dat zijn dus i.i.g. 6 renners die gewoon uitstekend in vorm zijn tijdens deze Vuelta.
Gesink moet in zijn huidige situatie al een behoorlijke topdag hebben wil hij überhaupt in staat zijn die jongens te volgen zo vroeg in de etappe.
01-09-2016 14:41
Movistar rijdt voor behoud ploegenklassement denk ik
01-09-2016 14:42
En naast het gevaar in deze etappe: ook 3 Skyrenners in de top 10 is voor Movistar geen ideaalbeeld denk ik.
01-09-2016 14:45
1'53 is de voorsprong.

Nog weinig aan de hand denk ik. Laat ze maar spartelen zal Movistar denken.
01-09-2016 14:48
Darwin natte poema!
01-09-2016 15:06
Geen Belg in de kopgroep... Hoe kan dat dan?
01-09-2016 15:06
Daar lag natte poema.
01-09-2016 15:10
Natte Poema kuste het asfalt.
01-09-2016 15:17
Interessant dat mensen nu alweer gefrustreerd zijn dat Gesink niet meezit, terwijl er maar ƩƩn echte Nederlandse outsider was voor deze etappe. Maar waarom Tom Stamsnijder niet in de beslissende vlucht zit hoor ik dan weer niemand over.
01-09-2016 15:23
@Tak: precies wat ik ook dacht!
01-09-2016 15:26
Stamsnijder heeft een andere etappe aangestipt.
01-09-2016 15:26
Stamsnijders schijnt het nog wel te hebben geprobeerd, maar waarom hij er nu niet meer bij zit is toch wel teleurstellend:

[quote]13:22
The 14 attackers are caught
Astana pulls the peloton. Philippe Gilbert and Danilo Wyss (BMC), Victor Campenaerts (Lotto NL Jumbo), [b]Tom Stamsnijder (Giant - Alpecin)[/b], Sergey Lagutin (Katusha), Gert Dockx and Jelle Wallays (Lotto Soudal), Gianluca Brambilla (Etixx - Quick Step), Pierre Rolland (Cannondale - Drapac), Omar Fraile (Dimension Data), Yukiya Arashiro (Lampre - Merida), JƩrƓme Cousin (Cofidis), Angel Madrazo (Caja Rural - Seguros RGA) and Romain Sicard (Direct Energie) are caught at km 20.[/quote]
01-09-2016 15:38
naja als proberen telt dan kan je TLJ ook niks verwijten, die waren als eerste en victor heeft het ook geprobeerd. zoals al geschreven werd er zijn 2-3 mannen die hier een kans zouden hebben, bouwman, bennet en gesink. De etappe is niet echt iets voor hun gezien de vlakke finish. bennet had mee kunnen gaan voor zn klassement. maar movistar houd het extreem strak. Dus dat gat zal nooit groot genoeg worden voor de overwinning

Go TLJ sparen met die hap :D
01-09-2016 15:50
@Sephiroth,
De mannen in de huidige kopgroep zijn gewoon volle bak een berg van de 1ste categorie opgereden. Bouwman had nooit met deze mannen meegekund, zelfs voor een Gesink in goede vorm is dat zo vroeg in een etappe alles behalve een makkelijke opgave en het zou heel goed kunnen dat Bennet het wel heeft geprobeerd, maar dat ze simpelweg ook voor hem te hard gingen.
01-09-2016 15:58
@snoep, het zou ook heel goed kunnen dat ie het niet heeft geprobeerd.
01-09-2016 16:01
Doodsaaie etappe weer
01-09-2016 16:04
Jose Luis Arrieta (Movistar): "Today we would like to have a relaxed stage for once and that's why we're not going to chase after the breakaway. :D
01-09-2016 16:05
Zoals genoemd, dit zijn mannen die 15-25 staan in het algemeen klassement, goed in vorm en op net voldoende afstand om een paar minuten te krijgen, maar meer ook niet. De eerste twee uur zijn in enorm tempo afgelegd. De rittenkapers die er van tevoren zeker weten bij zouden zitten, LL Sanchez, Fraile, de Gendt, Bakelants etc, hebben het ook allemaal niet gered. Van TLJ had Bennett er bij kunnen zitten aangezien het mannen zijn van zijn niveau, maar dat is in een etappe als dit altijd een afweging of het slim is om mee te zitten als je nog enigszins rijdt voor je klassement.
01-09-2016 16:12
@Scotty,
Klopt, maar ik heb mensen op dit forum meerdere malen de conclusie zien trekken dat als bijvoorbeeld een Bennet er niet bij zit, dit is omdat hij niet mocht van de ploegleiding of omdat hij zich spaart voor het klassement of een andere etappe.

Zoals gezegd acht ik het goed mogelijk dat de ploegleiding Bennet graag in de kopgroep wilde hebben vandaag en hij het wel degelijk heeft geprobeerd, maar niet met deze mannen meekon.

En verder heb ik op de ticker nog ergens een foto voorbij zien komen die genomen is tijdens die 1ste klim waar een TLJ-shirtje op was te zien. Kijkend naar de andere shirtjes zou dat best wel eens een foto kunnen zijn geweest van de kopgroep in wording.
01-09-2016 16:14
@timocycling
Volgens mij waren de eerste pak em beet 65 kilometer best om aan te gluren hoor. Alleen jammer dat we de afgelopen dagen telkens inschakelen als de race in een status quo zit.
01-09-2016 16:17
@timocycling, kom mijn gras maar even maaien dan!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.