Vuelta 2016: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 1 september 2016 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de twaalfde etappe

Een overgangsetappe in de Vuelta a EspaƱa, dwars door het Baskenland. In finishplaats Bilbao lijkt de kans groot dat vluchters opnieuw met de zege aan de haal gaan, omdat het parcours niet zwaar genoeg is voor de klassementsrenners om het verschil te maken. Wie pakt de zege?

Het startschot klinkt vandaag om 12.51, waarna men de renners tussen 17.27 en 17.56 verwacht in Bilbao.Ā Om 15.00 uur beginnen de live-uitzendingen vanĀ SporzaĀ enĀ Eurosport, terwijl e NOS vanaf hetzelfde tijdstip een livestream verzorgt opĀ nos.nl/sport. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

PROFIL

Links
Voorbeschouwing etappe 12 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
126 Reacties
01-09-2016 14:05
Jammer dat er nu geen beelden zijn
01-09-2016 14:05
Nu stuurt sky er 2 vooruit, is nog niet over
01-09-2016 14:06
Breakaway 7 rider(s) 24 KENNAUGH Peter. (SKY), 28 LOPEZ GARCIA David. (SKY), 32 ATAPUMA Darwin. (BMC), 71 ELISSONDE KENNY. (FDJ), 131 BRAMBILLA Gianluca. (EQS), 171 MEINTJES Louis. (LAM), 185 HARDY Romain. (COF)

En nog 3 groepen.

https://twitter.com/lavuelta
Beeld van de groepen.
01-09-2016 14:14
Bennett dus bij die voorste groep.
01-09-2016 14:14
Volgens die foto zit er ook een TLJ renner in de kop :-D
01-09-2016 14:16
Fraile pakt geen punten op de top.

1. David Lopez (Sky), 10 pts
2. Louis Meintjes (Lampre - Merida), 6 pts
3. Gianluca Brambilla (Etixx - Quick Step), 4 pts
4. Darwin Atapuma (BMC), 2 pts
5. Peter Kennaugh (Sky), 1 pt
01-09-2016 14:17
Al weer beneden en nog geen groep echt weg, wat een gevecht.
01-09-2016 14:18
Een foto is altijd verleden tijd.

De zeven (Hardy is weer terug) rijden nog altijd op kop na de afdaling en hebben een voorsprong van een halve minuut. Kopgroep van de dag lijkt dan toch gevormd of Astana moet nog maar eens het gat dicht gaan rijden.
01-09-2016 14:19
Klein peloton nog. Gaan er veel buiten tijd komen vandaag als het niet gaat stilvallen.
01-09-2016 14:20
Kan me niet echt voorstellen dat ze deze kopgroep erg veel ruimte gaan geven.
01-09-2016 14:22
Gat nog steeds maar 42 sec, dan is er nog niets definitief weg.
01-09-2016 14:22
HALLO JUMBO?!
01-09-2016 14:23
@kooltje
Houd je reclame-uitingen even voor je alsjeblieft ;)
01-09-2016 14:25
@kooltje: lotto-jumbo heeft 2 renners die dit tempo op dit parkoers aan kunnen. Gesink heeft denk ik deze etappe niet aangestreept en Bennett kan niet overal mee springen.
01-09-2016 14:28
Boven de minuut nu, lijkt erop dat ze weg zijn. Maar heel veel voorsprong gaan ze nooit krijgen, met paar renners uit top 25 van het klassement mee.
01-09-2016 14:28
Ik verwacht dat deze wel weg zijn; Astana gaat na al het werk natuurlijk ook maar een beperkt aantal renners in het voorste deel van het peloton hebben.
01-09-2016 14:30
@ Hakkie...Dat weet ik ook wel
Maar Gesink heeft deze etappe niet aangestreept is toch te makkelijk? Zoveel in te halen, dan moet je tƩ gretig zijn ipv dat berekenende rijden...
01-09-2016 14:30
Movistar rijdt, vraag me af of die blij zijn met twee skyrenners in de kopgroep.
01-09-2016 14:32
@kooltje: Gesink heeft volgens mij terecht bedacht dat zijn kansen het grootst zijn bij een aankomst bergop.
01-09-2016 14:34
Misschien is Gesink er wel gewoon afgereden? Zou toch ook kunnen. Om in deze groep te zitten moet je echt goed zijn.
01-09-2016 14:34
@Kooltje: of je moet super zenuwachtig alles meespringen en dichtrijden om vervolgens zo kapot te zijn dat je de Vuelta via de achterdeur kan verlaten omdat je een OTL achter je naam hebt gekregen
01-09-2016 14:36
Movistar rijdt op kop, maar puur om het gat niet te groot te laten worden. Op dit moment hebben Kennaugh, Lopez, Elissonde, Meintjes, Brambilla en Atapuma 1.33.
01-09-2016 14:36
Gesink gaat voor het onmogelijke om op de Aubisque te winnen. Een etappe die de klassementsrenners zeker niet zullen laten lopen.
01-09-2016 14:37
@kooltje, ja hij MOET elke dag in de aanval. Want Gesink is een soort superman die oneindig veel energie heeft.

Of je bent 12, of je snapt er gewoon geen reet van..

[quote]Gesink gaat voor het onmogelijke om op de Aubisque te winnen. Een etappe die de klassementsrenners zeker niet zullen laten lopen.[/quote]
Oh, wat hoop ik toch dat...
01-09-2016 14:39
2 goed op vlak terrein fietsende skymannen mee, gaat Movi idd niet leuk vinden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.